وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رسانه های آمریکایی نیروگاه بوشهر را نماد 'شکست آمریکا' توصیف کردند

نیویورک – عملیات انتقال سوخت هسته ای به راکتور نیروگاه بوشهر بخش عمده اخبار رسانه های آمریکایی را به خود اختصاص داد و شماری از این رسانه ها این رویداد را به عنوان نمادی از 'شکست سیاست های ناکارآمد واشنگتن' نام بردند. 'داربی هالدی' یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه گفت که این نیروگاه با اهداف صلح آمیز و برای تولید نیروی هسته ای غیر نظامی طراحی و راه اندازی شده است.
وی در چارچوب ادامه طرح ادعاهای آمریکا حال مدعی شد راه‌اندازی این نیروگاه نشان می‌دهد ایران نیازی به ایجاد ظرفیت غنی‌سازی بومی ندارد!
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از اعتراف از روی ناچاری گفت که این راکتور تحت مراقبت های ایمنی آژانس هسته ای روسیه است و که سوخت آن را تامین کرده و سوخت هسته ای مصرف شده را که می توانست منبع اصلی نگرانی های مربوط به تولید سلاح هسته ای باشد، به مسکو باز می گرداند.
رسانه های آمریکایی با انعکاس گسترده اظهارات علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگئی کرینکو، رییس شرکت دولتی روس اتم روسیه اعلام کردند که آمریکا سال ها با ساخت این نیروگاه در ایران مخالفت می کرد.
شبکه سی بی اس در این زمینه اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر که زمانی آمریکا امیدوار بود مانع ساخت آن شود راه اندازی شد.
این شبکه تلویزیونی آمریکا افزود: متخصصان ایرانی و روس روز شنبه سوخت هسته ای را به اولین تجهیزات اتمی ایران تزریق کردند.
سی بی اس اعلام کرد: این حرکت اولین گام در راه اندازی نیروگاهی است که زمانی دولت آمریکا امبدوار بود مانع ساخت و فعالیت آن در ایران شود.
این شبکه تلویزیونی می افزاید: با وجود مخالفت های واشنگتن و متحدانش با فعالیت های هسته ای ایران، دولت ایران اعلام کرد که در نظر دارد 10 مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم بسازد.
شبکه فاکس نیوز (شبکه تلویزیونی نومحافظه کاران آمریکا) نیز در گزارشی مهارت ایرانی ها در چرخه سوخت هسته ای را موجب نگرانی آمریکا دانست.
شبکه تلویزیونی نومحافظه کاران برای بازسازی سیاست های شکست خورده ضد ایرانی آمریکا، گفت: هرچند کاخ سفید دیگر رسما با نیروگاه بوشهر مخالفتی ندارد اما می گوید نباید به ایران به خاطر بی توجهی به خواسته های آمریکا، پاداش داد.
فاکس نیوز در ادامه می افزاید: روز شنبه نخستین محموله سوخت تحت نظارت دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی به داخل ساختمان راکتور نیروگاه بوشهر حمل شد و طی دو هفته آینده هم 80 تن دیگر سوخت اورانیوم به این رآکتور منتقل خواهد شد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، متخصصان ایرانی نیروگاه بوشهر که همگی روپوش های سفید بر تن دارند خبرنگاران داخلی و خارجی را به منظور بازدید از تجهیزات این نیروگاه راهنمایی کردند.
فاکس نیوز در عین حال اعتراف کرد که نیروگاه بوشهر خطری در ریسک گسترش تجهیزات اتمی محسوب نمی شود زیرا طبق قراردادی که در این معامله وجود دارد سوخت مصرفی برای بازیافت به روسیه باز گردانده می شود.
بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی نومحافظه کاران آمریکا، روز شنبه در سراسر ایران به دلیل اولین تزریق سوخت به نیروگاه بوشهر جشن گرفته شد.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در خبری اعلام کرد که آمریکا و متحدانش با احتیاط نیروگاه بوشهر را پذیرفتند.
این خبرگزاری در گزارشی در ارتباط با فعالیت نیروگاه بوشهر نوشت: آمریکا و متحدان غربی آن با احتیاط این موضوع را پذیرفته اند زیرا بر این باورند که بازگرداندن سوخت مصرف شده به روسیه از به کار بردن آن در مسیر اهداف نظامی جلوگیری می کند.
آسوشیتدپرس می افزاید: ایران از مدت ها پیش اعلام کرده بود مانند کشورهای دیگر حق دارد از انرژی اتمی برای تولید برق بهره ببرد.
این خبرگزاری با اشاره به نظرات برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه در ارتباط با اولین تزریق سوخت به نیروگاه بوشهر نوشت: این امر به روشنی نشان می دهد تحریم ها نتوانست ایران را از غنی سازی اورانیوم باز دارد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان هم با پخش اخبار مرتبط با نیروگاه بوشهر در تیتری اعلام کرد: آغاز فعالیت نیروگاه بوشهر، پیروزی بزرگ ایرانیان به شمار می رود.
این شبکه تلویزیونی می افزاید: ایران تزریق سوخت را به اولین تاسیسات اتمی اش در بوشهر انجام داد که این امر به منزله موفقیت بزرگی برای کل مردم ایران به شمار می آید و آنان امروز در سراسر کشورشان این پیروزی را جشن گرفتند.
بنابر گزارش سی ان ان، ناظران آژآنس بین المللی انرژی اتمی و مقامات ارشد ایران و روسیه انتقال سوخت به نیروگاه اتمی بوشهر را نظاره گر بودند.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت: دولت اوباما با وجود انتقاد از اقدام روسیه در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در عین حال از مسکو حمایت می کند.
وال استریت ژورنال با مرور سابقه نیروگاه اتمی بوشهر نوشته است: دولت اوباما پیش از این انتقادهایی را به نقش مسکو در نیروگاه بوشهر مطرح کرده بود, ولی چون می داند سوخت مصرف شده در این نیروگاه به روسیه بازگردانده می شود به طور گسترده از این راه اندازی حمایت می کند.
به نوشته این روزنامه، انگلیس که اعلام کرده ایران حق ساختن نیروگاه اتمی را دارد در ادامه سیاست های شکست خورده محدود کردن تهران، مدعی شده است نگرانی ها همچنان در ارتباط با برنامه اتمی جمهوری اسلامی وجود دارند.
وال استریت ژورنال گزارش خود در این ارتباط را با این جمله شیطنت آمیز که همزمان نیز اعلام رسانه ای شکست طرح های ضد ایرانی است به پایان برده است که 'همه رهبران کشورهای غربی بر این دیدگاه روسیه که اهمیت دارد ایران را در چارچوب معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی حفظ کرد و این برنامه کاملا از خطر هر گونه ریسکی در مورد گسترش تسلیحات مبرا می باشد، اتفاق نظر دارند.'
انتظار می رود از روز دوشنبه و همزمان با پایان تعطیلات آخر هفته در آمریکا، موضوع نیروگاه اتمی بوشهر به طور گسترده تری میان مقام ها و رسانه های آمریکایی مطرح و ابعاد دیگری از شکست چند سال تلاش گسترده غرب بویژه کاخ سفیددر برابر برنامه اتمی ایران مطرح شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد