وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نقش رسانه ملی در تحولات بعد از انتخابات

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد آرامش در جامعه، اطلاع رسانی به هنگام و جلوگیری از گسترش تنش‌های اجتماعی از نقش های ارزشمند رسانه ملی در تحولات بعد از انتخابات بود.

"علاءالدین بروجردی " رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تعیین کننده صدا و سیما در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رسانه ملی در جریان انتخابات تلاش گسترده‌ای را جهت ایجاد شور انتخاباتی و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بر عهده داشت و علاوه بر آن با ایده مناظره‌های زنده و اختصاص وقت به کاندیداها نقش اساسی را در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم ایفا کرد.

وی افزود: در دوران بعد از انتخابات که مواجه با یک تنش تحمیلی و ناحق به جامعه و ملت بودیم، صدا و سیما در جهت ایجاد آرامش در جامعه، اطلاع رسانی به هنگام و جلوگیری از گسترش تنش های اجتماعی و با افشاگری مسایل پشت پرده و دست‌های پنهان خارجی نقش ارزشمندی داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: بدون تردید هیچ کسی پیش بینی از حوادث تلخ بعد از انتخابات نداشت و به این دلیل برنامه‌ریزی در جهت مقابله با این حوادث صورت نگرفته بود اما با این وجود صدا و سیما در مدت کوتاهی توانست درخصوص کمک و کنترل بحران تحمیلی نقش آرامش بخشی را ایفا کند.

بروجردی با تأکید بر اینکه درخصوص حوادث اخیر تاکنون دعوتی از ریاست و معاونان سازمان صدا و سیما از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صورت نگرفته است، گفت: در این جریانات کمیسیون بیشتر به جنبه‌های امنیتی این بحران می‌پرداخت و دعوت از مسئولان دستگاه‌های امنیتی را دنبال می‌کرد و یا دیدار با علما، مراجع تقلید در صدر امورات کمیسیون بود اما با توجه به تعطیلات آینده مجلس امیدواریم با دعوت از ریاست و معاونان سازمان صدا و سیما تبادل نظر در مورد وقایع اخیر صورت گیرد.

همچنین اسماعیل کوثری نائب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز تأکید کرد که در وقایع اخیر صدا و سیما در حد توان و وسع خود، یک تنه در مقابل رسانه‌های قدرتمند خارجی مبارزه کرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه، چندین شبکه، سایت و اینترنت کشور را مورد حمله و هجمه سنگین قرار دادند، افزود: خوشبختانه مردم با توجه به اطمینانی که به صدا و سیمای کشور داشتند توانستند به واقعیت‌های اخیر در اغتشاشات دست پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه 60 درصد دستگیر شدگان در اغتشاشات به هیچ یک از کاندیداها رای نداده بودند در مورد مستند پخش شده درخصوص نحوه کشته شدن ندا آقا سلطان توسط رسانه ملی گفت: وقتی واقعیت توسط رسانه ملی به نمایش در آمد، اثر مثبتی در ذهن و فکر مردم گذاشت و این امر نشان داد واقعیت‌ها و ارائه آن از طریق صدا و سیما می‌تواند تأثیر مهمی در تصمیم گیری مردم بگذارد.

او با اشاره به تشکیل تیمی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت بررسی موضوع ناامنی‌های اخیر افزود: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری وقتی اغتشاشات ادامه یافت، برخود وظیفه دیدیم که با کاندیداها و افراد شناخته شده و تأثیرگذار و همینطور مراجع صحبتی را داشته باشیم.

کوثری گفت: البته در پایان این دیدارها جمع بندی‌ها به‌صورت پیشنهادی از سوی مسئولان کمیسیون امنیت به مسئولان تصمیم گیری در کشور ارائه خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: قرار است جمع بندی‌نهایی در مورد گزارش کمیسیون طی روزهای آینده به دستگاه‌هایی چون شورای امنیت ملی و سه قوه ارائه شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد