وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نیوزویک : ایرانیان در برابر بیگانگان متحدند

یک هفته نامه آمریکایی با پرداختن به شرایط پیش آمده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری و مقایسه آن با انقلابهای رنگی نوشت : مردم ایران همیشه در برابر تهدیدها متحدند و حکومت خود را دوست دارند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه نیوزویک در ادامه مطلب خود می نویسد : با دیدن تصاویر این روزهای ایران برخی به یاد شرایط موجود در شرق اروپا در سال 1989 می افتند. در آن سال برخی حکومتها سرنگون شدند و یک حکومت لیبرال دموکرات به جای آنها سر کار آمد، اما آیا چنین موضوعی در مورد ایران نیز امکان پذیر است؟

در ادامه این مطلب که توسط "فرید زکریا" سردبیر نیوزویک نگاشته شده می خوانیم : چنین چیزی امکان پذیر نیست؛ به یاد داشته باشیم که بهای نفت در سال 1989، 20 دلار در هر بشکه بود و ایران آن بحران را پشت سر گذاشت اما بهای میانگین هر بشکه نفت در روزهای اخیر 69 دلار است. سه نیروی قدرتمند موجود در دنیای مدرن امروز عبارتند از : دموکراسی، مذهب و ملی گرایی.

در سال 1989 در اروپای شرقی هر سه این موارد علیه حکومت های حاکم به کار گرفته شد. مردم از حکومتهای خود متنفر بودند زیرا این حکومتها مردم اروپای شرقی را از احزاب و از آزادی دور نگه می داشتند و از همین رو مردم و کارشناسان سیاسی رهبران این کشورها را تقبیح می کردند.

زکریا در ادامه مطلب خود می نویسد : در اروپای شرقی سال 1989 رهبران کشورها مردم را از دین دور نگاه می داشتند و این در حالی بود که مردم دارای اعتقادات مذهبی خود بودند. مردم کشورهای اروپای شرقی در آن سال حکومتهای خود را نفی می کردند و این از آن رو بود که حاکمان کشورهای آنها تحت نفوذ یک ابر قدرت با نام اتحاد جماهیر شوروی قرار داشتند.

در ادامه این مطلب به وضعیت فعلی ایران اشاره شده، و فرید زکریا در مطلب خود می نویسد : شرایط ایران بسیار پیچیده است. بسیاری از مردم ایران با حکومت این کشور در ارتباط هستند. و مردم ایران به ویژه روستائیان و افراد فقیر از "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور، حمایت می کنند. از آن گذشته ایران یک حکومت دینی نیز دارد.

در ادامه این مطلب به مسئله ملی گرایی اشاره شده و نگارنده می نویسد : ملی گرایی پیچیده ترین نیرو در میان این سه نیرو است. در اغلب تحولات تاریخی ایران، حکومت احساسات ملی گرایی را سرکوب می کرد. اما در انقلاب 1979 ایران آیت الله خمینی ( قدس سره ) با اتکا به ملی گرایی و حمایت گسترده مردم توانست حکومت پهلوی را سرنگون کند و اکنون تمامی کارشناسان سیاسی برای این اصل اعتقاد دارند که ملت ایران در برابر تهدیدهای خارجی با یکدیگر متحد می شوند. پس بنابراین "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا باید با مسئله ایران با احتیاط برخورد کند.

نیوزویک در پایان مطلب خود می نویسد : بنابراین با توجه به وجود مذهب در ایران و محبوبیتی که حاکمان آن در میان مردم دارند می توان گفت اعتراض های اخیر در ایران را نمی توان همانند وقایع سال 1989 اروپای شرقی دانست و از همین رو حکومت ایران همچنان پابرجا می ماند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد