وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بازتاب گسترده بین المللی بیانات رهبر معظم انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفته است ملت کسی را که می‌خواست (احمدی‌نژاد) انتخاب کرد و نظرات او در سیاست داخلی و خارجی با نظرات من نزدیک

است.


بیانات و سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و خبری منطقه و جهان داشت.
شبکه‌های مهم خبری بین‌المللی با قطع برنامه‌های عادی خود سخنان مقام معظم رهبری را به طور مستقیم پخش کردند.
شبکه‌های تلویزیونی بی‌بی‌سی، اسکای نیوز، بلومبرگ، سی‌ان‌ان، العربیه، مباشر، المنار از جمله این رسانه‌ها بودند. این رسانه‌ها به همراه خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس، ریانووستی، یورونیوز و رویترز و نیز علاوه بر پخش مستقیم، سخنانی از رهبر معظم انقلاب را به صورت خبری فوری منعکس می‌کردند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران از روند ریاست جمهوری دفاع کرد و خواستار توقف اعتراضات خیابانی شد.
رویترز با پوشش سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران به نقل از ایشان افزود: دشمنان (ایران) حقانیت تشکیلات اسلامی را با زیر سؤال بردن انتخابات و صحت آن قبل و بعد (از انتخابات) هدف قرار می‌دهند.
خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز که لحظه به لحظه بیانات مقام معظم رهبری را مخابره می‌کرد، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفته است ملت کسی را که می‌خواست (احمدی‌نژاد) انتخاب کرد و نظرات او در سیاست داخلی و خارجی با نظرات من نزدیک است.
آنسا با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درخصوص حضور 85 درصدی مردم در انتخابات افزود: رهبر عالی ایران گفته است دشمنان تلاش می‌کنند تا اعتماد ملت را از نظام اسلامی سلب کنند و در خصوص انتخابات اخیر نیز می‌خواهند تردید ایجاد کنند در حالی که این انتخابات یک زلزله سیاسی برای دشمنان و پیروزی برای دوستان ما در جهان محسوب می‌شود.
خبرگزاری رسمی ایتالیا افزود: آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به آنهایی که قصد دارند علیه نتایج انتخابات در ایران باعث ایجاد اعتراضات شوند هشدار داد و گفته است هر کسی که این کار را انجام دهد مسئول تجاوزات و خونریزی و بی‌نظمی خواهد بود و نتایج انتخابات از صندوق‌های آرا بیرون می‌آید نه از خیابان.
خبرگزاری ریانووستی روسیه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در خطبه‌های نماز جمعه تهران را به عنوان مهمترین خبر خود انتخاب کرد و‏ گزارش داد: رهبر عالی ایران با حمایت از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی‏ محمود احمدی‌نژاد را باردیگر به وی تبریک گفت.


خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی از سخنان مقام معظم رهبری، تأکید کرد که آیت‌الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را پیروزی قاطع ملت ایران خواندند و احتمال تقلب در انتخابات را رد کردند.
روزنامه امریکایی لس‌آنجلس تایمز نیز نوشت: رهبر انقلاب ایران هرگونه تقلب را در انتخابات رد کرد.
روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال در بازتاب سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: رهبر عالی ایران نتایج انتخابات ریاست جمهوری را ستود.
این روزنامه امریکایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پیروزی قاطع و عدم وجود تقلب در انتخابات ایران به بازتاب اظهارات ارزشمند ایشان پرداخت.
شبکه چهار تلویزیون انگلیس نیز در پایگاه اینترنتی خود به بیانات رهبری ایران پرداخت و نوشت: رهبر معظم ایران خواستار حفظ آرامش شد.
این رسانه انگلیسی در ادامه تأکید کرد: رهبر عالی انقلاب ایران در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار آرامش شد و مداخله قدرت‌های خارجی در نتایج انتخابات را محکوم کرد.

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس هم در گزارشی از بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد که ایشان از نتایج انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.
روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به مراسم نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: هزاران تن از مردم پایتخت ایران، به دنبال تظاهرات‌های غیرقانونی برخی افراد در چند روز اخیر، با حضور در دانشگاه تهران و گوش فرا دادن به سخنان رهبر عالی ایران، حمایت خود را از انقلاب اسلامی، رهبری و رئیس‌جمهوری ایران که دو سوم از آرای انتخابات ریاست جمهوری اخیر را از آن خود کرد، به نمایش گذاشتند.
این روزنامه امریکایی در ادامه نوشت: در حالی که بسیاری از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران انتظارات دیگری داشتند، رهبر عالی انقلاب اسلامی در میان هزاران تن از نمازگزاران که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران نیز در میان آنها حضور داشت، انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران را یک رقابت بین افرادی دانستند که معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
تلویزیون سوریه هم بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در خصوص این‌که انتخابات ریاست جمهوری کشورمان زلزله سیاسی برای دشمنان و حماسه ای تاریخی برای دوستان ایران است، پخش کرد. این رسانه پرمخاطب سوریه با اشاره به این‌که ملت مسلمان ایران به نامزد اصلح ریاست جمهوری رأی دادند، افزود: بیانات مقام معظم رهبری مورد حمایت گسترده نمازگزاران قرار گرفت. برپایه این گزارش، تلویزیون الدنیا نیز خبر مربوط به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در خطبه‌های نماز جمعه در رأس اخبار مهم خود قرارداد و به نقل از ایشان تصریح کرد: به رغم توطئه‌های دشمنان و تلاش برای تضعیف روحیه ملت از طریق بنگاه‌های سخن پراکنی‌، اما حضور گسترده مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خط بطلانی بر همه این توطئه‌ها کشید. خبرگزاری سوریه (سانا) نیز همزمان با بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه، با ارسال پیامک‌هایی به مشترکان، آنان را در جریان گزیده‌‌هایی از اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار می‌داد.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد انتخابات به سبب مشارکت استثنایی 85 درصدی در 12 ژوئن ( 22 خرداد) از اعتماد ملت به نظام اسلامی حکایت دارد. آیت‌الله خامنه‌ای همچنین رفتار کشورهای غربی درباره انتخابات ایران را بشدت محکوم کرد.خبرگزاری شین هوآ هم در گزارشی اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد، نظام انتخابات کشور اجازه هیچ گونه تقلبی را نمی‌دهد و ما نباید برای اعمال فشار به راهپیمایی‌های خیابانی متوسل شویم. این خبرگزاری همچنین گزارش داد،‌ آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد: همه چهار نامزد شرکت کننده در انتخابات، به نظام جمهوری اسلامی تعلق دارند و اختلافات میان آنها مسئله داخلی است.
شبکه تلویزیونی الجزیره هم با تیتر کردن بخش‌های مهم سخنان رهبر معظم انقلاب، گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که انتخابات ایران برای دشمنان ایران زلزله‌ای بزرگ بود. الجزیره افزود: رهبری عالی ایران، ایرانی‌ها را به وحدت فرا خواند و خواستار پایان یافتن راهپیمایی‌های خیابانی شد. روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات نیز در پایگاه خبری خود با پوشش دادن خبر سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبری معظم ایران ضمن خواستار شدن پایان راهپیمایی‌های خیابانی، از سیاست‌ها و مداخله‌های چند کشور غربی بویژه انگلیس و امریکا بشدت انتقاد کرد.
‏ریانووستی افزود: رهبر عالی ایران با رد ادعای مخالفان مبنی بر تقلب در‏ انتخابات، از مواضع رئیس‌جمهوری ایران نیز حمایت و پشتیبانی کرد.‏این خبرگزاری روسیه به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: دشمنان ایران‏ به بهانه انتخابات پایه‌ها و قوانین اسلامی را هدف قرار داده اند. ‏ریانووستی در پایگاه اینترنتی خود با انتشار عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب‏، محمود احمدی‌نژاد و نیز مردم ایران افزود: رهبر عالی ایران ملت ایران‏ را به آرامش دعوت کرد و گفت، احمدی‌نژاد انتخاب مردم است.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد