وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کاخ سفید هنوز خواستار مذاکره با ایران است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا گمان نمی کند جریانات پیش آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تاثیری بر برنامه اتمی این کشور داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از یدیعوت آحارنوت، سخنگوی کاخ سفید اندکی پس از تصویب طرح حمایت کنگره آمریکا از تلاشهای آزادی خواهانه در ایران، گفت: واشنگتن کماکان خواستار مذاکره با مقامات ایران بر سر پرونده هسته ای این کشور است. این در حالی است که روز گذشته نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا به طرح حمایت از تحرکات آزادیخواهانه در ایران رای مثبت دادند. به گفته "رابرت گیبس" سخنگوی کاخ سفید این طرح که به پیشنهاد نمایندگان حزب جمهوریخواه در کنگره مطرح شد نمی تواند فشاری بر دولت ایران وارد آورد. وی با این وجود خاطر نشان کرد دولت اوباما از این مصوبه استقبال می کند.گیبس افزود: لحن طرح کنگره به آنچه که خواسته اوباما است نزدیک بوده اما رییس جمهوری آمریکا موضع شفافی در این زمینه دارد. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به واکنش اوباما در مورد سخنان روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی ایران در نمازجمعه تهران خاطر نشان کرد: به اعتقاد اوباما کسانی در ایران که خواستار رسیدگی به اعتراضات خود به نتایج انتخابات هستند باید مورد توجه قرار گیرند.

گیبس با اشاره به آمادگی آمریکا برای مذاکره با مقامات ایران گفت: ما قصد نداریم از شرایط ایران برای بازی سیاسی با تهران و استفاده از آن در مذاکرات کمک بگیریم، این چیزی است که در ایران رخ داده و مربوط به ایرانیها است. وی در عین حال منکر هر گونه هدایت جریانات داخلی ایران از سوی مقامات آمریکایی شده و هر گونه اتهامی را در این زمینه رد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد