وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ایران به برکت ولایت فقیه مشکلات کنونی را پشت سر می‌گذارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حضور گسترده مردم ایران و مشکلات به وجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که به برکت وجود ولایت فقیه و حضور رهبری و آگاهی مسئولان و اخلاص عمیق ملت ایران، این مشکل برطرف خواهد شد



به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، "سید حسن نصرالله " در بخشی از سخنرانی خود در مجتمع "سید الشهداء " در بیروت با ستایش امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که ایشان سید و فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: اصل ولایت فقیه و امامت جزء معتقدات دینی ماست و در قانون اساسی لبنان احترام به عقاید دینی افراد تاکید شده و بی‌احترامی به موضوع ولایت فقیه توهین به اعتقادات ماست و اجازه این کار را به کسی نمی‌دهیم و نخواهیم داد و هرگز این امر را نمی‌پذیریم.
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری ایران و اظهار نظر مداخله‌گرایانه گروه 14 مارس لبنان در این خصوص پرداخت و گفت: من به گروه 14مارس توصیه می‌کنم که موضوع انتخابات ایران را رها کند. زیرا با ورود به امری که چیزی از آن نمی‌فهمند خود را به عذاب می‌اندازند.
سیدحسن نصرالله با اشاره به اقدامات اغتشاش‌گران در ایران پس از انتخابات و با تمجید از سخنان مقام معظم رهبری افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وضوح اعلام کردند که خرابکاران به هیچ کدام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری وابسته نیستند و این افراد برای همه و در همه جای دنیا شناخته شده‌اند.
نصرالله افزود: بله، برخی دوستان در ایران فضای شادی پس از انتخابات را به دلیل اختلافاتی بر سر شمارش آراء خراب کردند و معمولا هم این مشکلات در ایران روی می‌دهد ولی به برکت وجود ولایت فقیه و حضور رهبری و آگاهی مسئولان و اخلاص عمیق ملت ایران این مشکل برطرف خواهد شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: من به شما تاکید می‌کنم و اطمینان خاطر می‌دهم که ایران این مرحله دشوار را ان‌شاءالله به سادگی از سر خواهد گذراند و همه کسانی که تحلیل می‌کنند و نظر می‌دهند و [به این آشوب‌ها] دل می‌بندند، من به آنها اعلام و تاکید می‌کنم که امید آنان وهم و خیال و سرابی بیش نیست.
نصرالله در ستایش حضور گسترده و چشمگیر ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کجای دنیا 85 درصد واجدین شرایط رای می‌دهند؟ در ایران این رویداد محقق شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از این سخنان در ابتدای سخنرانی خود در خصوص تحولات لبنان، درگذشت دکتر "فتحی یکن " مبلغ اسلامی را به خانواده وی و برادران خود در جبهه عمل اسلامی لبنان تسلیت گفت و در توصیف شخصیت وی گفت: فتحی یکن برادری بزرگ و عزیز و مبلغی صادق و عامل وحدت میان مسلمان و لبنانی‌ها و یکی از موسسان جنبش مقاومت اسلامی در لبنان بود.
وی سپس به تشریح روند انتخابات پارلمانی اخیر لبنان پرداخت و گفت: هدف اعلام شده ما از همان آغاز تلاش برای بدست آوردن اکثریت از سوی گروه هشت مارس بود که محقق نشد اما بعد از صدور نتایج، این ادعا مطرح شد که حزب‌الله خواهان پیروزی گروه هشت مارس نبوده است لذا همه توان خود را بکار نبست و اگر خواهان پیروزی بود؛ تلاش بیشتری مبذول می‌داشت.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: اما این مطلب به هیچ وجه درست نیست. برخی به این شیوه صحبت می‌کنند تا میان ما و هم‌پیمانان ما شکاف ایجاد کنند و تاکید می‌کنم که این موضوع به هیچ وجه درست نیست زیرا حزب‌الله همه توان خود را برای رسیدن به این هدف (کسب اکثریت از سوی گروه هشت مارس) بکار بست.
وی افزود: ما این موضوع را مدنظر داشتیم که پیروزی گروه 8 مارس به معنای رویارویی با چالش‌ها است و وقتی پیروز می‌شویم به وعده‌های خود عمل می‌کنیم زیرا ایفای مسئولیت را قدرت و جاه نمی‌دانیم.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: وقتی نتایج روشن شد، دچار تزلزل نشدیم زیرا ما آن را یک مرحله می‌دانیم نه پایان دنیا یا تاریخ. طبیعی است کسی که تلاش ملی زیادی صرف می‌کند و به هدف خود نمی‌رسد، اندوهگین می‌شود اما اندوه برای ناامیدی و تزلزل اراده نیست. ما دچار ترلزل نشده‌ایم زیرا همانند گذشته حضور داریم و در جای خویش هستیم و چیزی تغییر نکرده است.
نصرالله تصریح کرد: واقعیت‌هایی که آن را خواهیم گفت به این معنا نیست که نتایج انتخابات را قبول نداریم زیرا اینگونه برداشت اشتباه است.
دبیرکل حزب‌الله به اتهامات نادرست تبلیغاتی و سیاسی گروه 14مارس به گروه هشت مارس برای کسب آرا در انتخابات اخیر پارلمانی اشاره کرد و گفت: گروه مقابل (گروه 14 مارس) اتهامات زیادی به همه جریان‌های زیرمجموعه گروه هشت مارس وارد کرد و این اتهامات به هیج وجه صحت نداشت و گروه مقابل برای کسب برخی آرا از منحرف کردن افکار عمومی ابایی نداشت اما ما این کار را نکردیم و کسی را به دروغ متهم نکردیم و به شایعات تکیه نکردیم.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما به دین خویش پایبند هستیم و در راستای احترام به این التزام خود از شیوه‌های نامشروع حتی در موضوع انتخابات استفاده نکردیم و ما اقدام به خراب کردن همه پل‌های ارتباطی با گروه مقابل نکرده‌ایم والا مسائل زیادی را باید بیان می‌کردیم و آنها همه این توصیف‌ها را علیه ما گفتند درحالی که امروز با ما می‌نشینند.
دبیرکل حزب‌الله درباره انتخابات لبنان گفت: برخی از جنگ رژیم اسرائیل علیه لبنان در صورت پیروزی گروه هشت مارس و بازنگری آمریکا در کمک‌های خود به لبنان سخن گفتند که نظرم درباره همه این گفته ها این است که اگر مطالب گفته شده در جریان انتخابات درست نیست پس آن را بخشی از دورغ گویی و گمراه کردن خواهیم شمرد اما اگر درست باشد معنای آن این است که آمریکا و غرب و خارجی‌ها اراده ملت لبنان را محترم نمی‌شمارند لذا آنها را مرعوب کردند تا به سمت دیگری حرکت کند و گروهی از لبنانی‌ها از این ارعاب تاثیر پذیرفتند.
وی تصریح کرد: انتخابات لبنان زیر ارعاب اسرائیلی، آمریکایی و غربی و عربی صورت گرفت نه زیر ارعاب سلاح حزب‌الله.
وی به هزینه مالی هنگفت گروه 14مارس در انتخابات اخیر لبنان با وجود قانون سقف مجاز هزینه در این زمینه اشاره کرد و گفت: شکی نیست که خرید آرا در برخی مراکز انتخاباتی به طور گسترده صورت گرفت و در حوزه منطقه "زحله " شاهدان دیدند که پول پرداخت می‌شد.
دبیرکل حزب‌الله گفت: اقدامات تحریک آمیز طائفه‌ای، مذهبی و ن‍ژادی نیز بی شک تاثیری زیادی در جریان انتخابات پارلمانی اخیر لبنان داشت.
وی تاکید کرد: گروه هشت مارس اکثریت مردمی در لبنان است و مشارکت یا عدم مشارکت ما در دولت آینده در گرو طرح‌های پیشنهادی به ما است.
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مجمع سید الشهداء تصریح کرد: گروه هشت مارس اکثریت پارلمانی را کسب نکرد اما جایگاه خود را از دست نداده است و مبارزه و پایداری کرد.
وی افزود: گروه هشت مارس حضور ملی خود را با همه طوایف و مناطق ثابت کرد و این گروه هر طور که حساب کنید، اکثریت مردمی است.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: آنها (گروه 14 مارس) اکثریت پارلمانی هستند اما ما اکثریت مردمی هستیم و این امر دارای ارزش معنوی است و کسی نمی‌گوید که گزینه‌های آنها گزینه همه ملت لبنان است.
وی درباره خط مشی حزب‌الله درباره مرحله آینده لبنان گفت: ما بر هم‌پیمانی و روابط خود با همه نیروهای زیرمجموعه گروه هشت مارس و تداوم این رابطه تاکید می‌کنیم و اینها هم‌پیمانان ما هستند که وفادار باقی خواهیم ماند و درخصوص رئیس آینده مجلس نمایندگان لبنان باید بگویم که نامزد ما برای تصدی این پست "نبیه بری " رئیس کنونی مجلس است.
دبیرکل حزب‌الله گفت: اکثریث از این حق برخوردار است که نخست وزیر را پیشنهاد کند و مشارکت ما یا عدم مشارکت ما در گرو طرح‌هایی است که به ما ارایه خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما از گروه اکثریت پارلمانی خواهیم خواست تا به وعده‌های داده شده در مبارزه انتخاباتی خود عمل کند.
سید حسن نصرالله گفت: از مهمترین وظایف فراکسیون وفاداری به مقاومت پیگیری اجرای وعده‌های گروه 14مارس است و ما به وعده‌های خود به مردم عمل خواهیم کرد و با‌هم پیمانان خود جنبه‌های حقوقی مربوط به رویدادهای صورت گرفته در برخی مراکز رای گیری بویژه در "زحله " را پیگیری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: ما به شرکت در جلسات گفت‌وگوهای ملی گروههای لبنانی ادامه خواهیم داد و امیدوارم که موضوع سلاح مقاومت خارج از بحث و جدل‌های تبلیغاتی و سیاسی باشد و خواهان پاسخ ملی لبنان به سخنان اخیر "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهیم شد که در آن فلسطین و مسئله فلسطین را حذف و اعراب را تهدید کرد.
دبیرکل حزب‌الله گفت: "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی نتانیاهو را ستود که این سخنان اوباما برملا کننده فریبکاری آمریکا است و با قاطعیت می‌گویم که آنچه اکنون در جریان است اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست بلکه تقسیم نقشه‌ها و نقش‌ها برای فریب دادن اعراب است که بسیار فریب خورده اند و چه بسا بار دیگر می‌خواهند فریبکاری کنند اما ملت‌های عرب هرگز فریب نمی‌خورد و ما خواهان طرح رویارویی برای این سخنان هستیم.
وی تصریح کرد: باید به موضوع اسکان دائمی آوارگان فلسطینی توجه داشت چرا که رژیم صهیونیستی خود را برای جنگی آماده می‌کند که در آن شروط خود را بر همگان تحمیل و وجهه شکست خورده را بازگرداند و ممکن است که نتیجه این موضوع، کوچاندن فلسطینی‌ها باشد که به لبنان خواهند آمد لذا باید مسائل را جدی گرفت.
وی از همه دستاندرکاران فرایند انتخاباتی در گروه هشت مارس و به طور اخص شیخ "نعیم قاسم " معاون دبیرکل حزب‌الله و همه مسئولان و نمایندگان پیروز و مردم حامی گروه هشت مارس تشکر کرد.
دبیرکل حزب‌الله افزود: من از همه اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت تشکر می‌کنم و همه ما با تلاش فراوان کار کردیم اما نتایج را می‌پذیریم و راه را ادامه خواهیم داد و راه دربرابر ما باز و مملو از امید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد