وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان نامزدها

حضرت ایت الله خامنه ای مهم ترین مسئله در انتخابات اخیر را تجلی اتحاد ملی با رای نزدیک به 40 میلیونی مردم دانستند و تاکید کردند: در ایام تبلیغات انتخابات؛ مردم در فضایی با نشاط و فعالانه در خیابانها حضور داشتند و از نامزدهای مورد علاقه خود بدون هیچگونه درگیری و نزاعی حمایت می کردند که این مسئله نشان دهنده وجود مردم سالاری واقعی در نظام اسلامی است.

نمایندگان ستادهای چهار نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نشستی دوستانه، در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان شورای نگهبان قانون اساسی، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون تبلیغات انتخابات، دیدگاه های خود را در خصوص انتخابات و مسائل مربوط به آن را صریح و شفاف بیان و مسئولان ذی ربط نیز توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش «فردا» از واحد مرکزی خبر ،‌رهبر انقلاب اسلامی در این نشست باتاکید بر اینکه همواره انتخابات در کشور مظهر وحدت و عزت ملی بوده است خاطر نشان کردند: حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم در پای صندوق های رای یک افتخار برای نظام اسلامی است که همه رای دهندگان با سلایق مختلف در این حماسه بزرگ سهیم هستند و وظیفه همه، پاسداری از این اتحاد ملی است.

حضرت ایت الله خامنه ای حضور مردم را در پای صندوق های رای در واقع رای به نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند:‌در همه انتخابات ها همواره تاکید بر حضور بیشتر و گسترده مردم بوده است زیرا این حضور به معنای آگاهی مردم و رای آنها به نظام اسلامی و تجلی وحدت و عزت ملی است.

ایشان با تاکید بر اینکه انتخابات نباید وسیله انشقاق و اختلاف در میان مردم شود، خاطرنشان کردند: اینکه تصور شود در یک طرف 24 میلیون نفر و در طرف دیگر 14 میلیون نفر قرار دارند خطای بزرگی است زیرا آن کسانی که به رئیس جمهور منتخب و همچنین نامزدهای دیگر رای دادند، همه به یک اندازه دلبسته و معتقد به نظام اسلامی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند:‌در انتخابات، رای دهندگان در گزینش افراد دارای اختلاف سلیقه هستند اما در اعتقاد به نظام و پشتیبانی از جمهوری اسلامی،‌ همه دارای یک نظر و دیدگاه هستند.

حضرت ایت الله خامنه ای مهم ترین مسئله در انتخابات اخیر را تجلی اتحاد ملی با رای نزدیک به 40 میلیونی مردم دانستند و تاکید کردند: در ایام تبلیغات انتخابات؛ مردم در فضایی با نشاط و فعالانه در خیابانها حضور داشتند و از نامزدهای مورد علاقه خود بدون هیچگونه درگیری و نزاعی حمایت می کردند که این مسئله نشان دهنده وجود مردم سالاری واقعی در نظام اسلامی است.

ایشان خاطر نشان کردند: این فضای دوستانه نباید بعد از انتخابات به فضای تقابل و خصومت تبدیل شود زیرا هر دو گروه از رای دهندگان از ملت ایران و معتقد به نظام اسلامی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته قاعده مردم سالاری این است که اکثریت بر اقلیت تقدم پیدا می کند ولی این به معنای ایجاد تعارض و دشمنی نیست و همه وظیفه دارند مانع از شکل گیری فضای کدورت و تعارض شوند.

حضرت ایت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه اشکالات به انتخابات باید از مجاری قانونی پیگیری شود خاطر نشان کردند: این اشکالات حتما باید رسیدگی شوند و من از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور می خواهم اشکالات مطرح شده، دقیقا بررسی شوند تا شبهه ای باقی نماند.

ایشان افزودند:‌اگر بررسی اشکالات مستلزم شمارش مجدد برخی صندوقها بود، این کار نیز حتما با حضور نمایندگان ستادها انجام شود تا برای همه اطمینان به وجود آید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این که همواره در انتخابات گذشته به مسئولان کشور اعتماد شده است خاطر نشان کردند: با وجود آنکه مسئولان برگزاری انتخابات در دوره های متعدد گذشته از سلایق مختلف بوده اند من به آنها اعتماد کرده ام ولی این اعتماد نباید مانع از بررسی شبهه ها و اشکالات و روشن شدن حقایق شود.

حضرت ایت الله خامنه ای حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم در پای صندوق های رای را بالاترین نصاب حضور در انتخابات بعد از گذشت سی سال دانستند و افزودند:‌ این افتخار بزرگ را که حتی رسانه های بیگانه آن را فوق العاده خواندند باید حفظ شود زیرا ا ین افتخار متعلق به مردم و همه رای دهندگان است.

ایشان دو طرف پیروز و غیر پیروز انتخابات را به رعایت ملاحظاتی توصیه و تاکید کردند: هم آن کسانی که اکثریت را به دست آورده اند و هم آن کسانی که موفق به کسب اکثریت نشده اند باید با صبر و بردباری و حفظ ظرفیت لازم، در رفتار و حرکت خود مراقبت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ظرفیت و تحمل پیروزی و عدم پیروزی کار آسانی نیست زیرا این موضوع یکی از فضایل انسانی است که باید فرهنگ آن در میان نخبگان و آحاد مردم ترویج شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه عده ای با وحدت ملت ایران و تحکیم نظام اسلامی موافق نیستند خاطر نشان کردند: این عده همان کسانی هستند که حرفهای خلاف واقع را به افراد مختلف منتقل می کنند و حتی خرابکاری نیز انجام می دهند.

ایشان افزودند: این تخریب ها و کارهای زیشت و بعضی جنایاتی که اتفاق افتاد مربوط به مردم و حامیان نامزدها نیست بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحاً اعلام موضع کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مبادا کسی توهم کند که این افراد طرفداران فلان نامزد هستند. این افراد با اصل نظام و آرامش کشور مخالف هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می شد، قطعاً چنین حوادثی پیش می آمد.

ایشان با تأکید بر اینکه عده ای امنیت و آرامش کشور را هدف گرفته اند تصریح کردند: هیچ کس نباید کاری انجام دهد که تشنج آفرین باشد و همه باید صراحتاً بگویند که تشنج و اغتشاش خواست آنان نیست.

رهبر انقلاب اسلامی همه مردم به ویژه دو طرف انتخابات را به پرهیز از اقدامات تحریک کننده توصیه و تأکید کردند: دو جناح و دو گروه یکدیگر را عصبانی نکنند چه آن کسانی که نامزد مورد علاقه آنها پیروز شده و چه آن کسانی که نامزد آنها پیروز نشده است. همه باید بر محور اصلی که حضور در صحنه انتخابات و دفاع از نظام است متمرکز شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: امروز همه تکلیف داریم تا از هویت جمعی کشور و نظام دفاع کنیم و نگذاریم مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند و این اقدام موجب خشنودی حضرت ولی عصر (عج) وجریان رحمت الهی در کشور خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد