وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی: شورای نگهبان با دقت و سرعت به شکایت ها رسیدگی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث کوی دانشگاه برخوردهای صورت گرفته را ناسنجیده خواند و ضمن اینکه وزیر کشور را مسئول پاسخگویی به این حوادث دانست از سیاستمداران و ملت ایران خواست تا با هوشیاری ، سخنان و اقدامات را سنجیده و به بیگانگان فرصت هرزه گویی ندهند.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با بیان اینکه این روزها شاهد یکسری اغتشاشات در کشور هستیم که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم، اظهار داشت: 22 خرداد با مشارکت حداکثری ملت زمینه حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در جهت گام اساسی دهه چهارم انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت را فراهم نمود.

وی افزود: این واقعه پتانسیل واقعی و ارزشمندی برای کشور محسوب می شود که باید قدر آن را دانست قدر شناسی از این پدیده مبارک اتحاد و همدلی و هم راستایی در جهت توسعه و آبادانی کشور است و هر گونه اظهارات و اقدامات باید در چارچوب قانون باشد.

لاریجانی تصریح کرد: توصیه های اکید مقام معظم رهبری در رسیدگی به شکایات انتخاباتی به شورای نگهبان راهگشا بود و امیدواریم این شورا با دقت و سرعت به این موضوع بپردازد و به جامعه گزارش کند و مردم عزیز را در جریان قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همه آقایان (کاندیداها) توصیه می کنیم مسیر قانونی را در پیش بگیرند.

وی گفت: از طرف دیگر برخی برخوردهای نسنجیده و نادرست در کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان و مجتمع مسکونی نمایندگان و چند نقطه دیگر باعث ناراحتی دانشجویان عزیز و ساکنان این مناطق شده است بنده خود از برخی از این مراکز بازدید داشتم و از چند نفر از نمایندگان خواستم به این موارد رسیدگی و به مجلس گزارش شود.

لاریجانی تاکید کرد: چه معنایی دارد نیمه شب به دانشجویان در کوی دانشگاه حمله شود و یا ساعت 2:30 بامداد عده ای به مجتمع مسکونی سبحان حمله کنند و آسایش ساکنان را بر هم بزنند؟ وزیر کشور در این زمینه مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: در این موارد هم باید چارچوب قانونی رعایت گردد و مجلس شورای اسلامی با جدیت این خواسته را دنبال می کند.

لاریجانی در خصوص رفتارهای مداخله جویانه برخی کشورهای غربی در این شرایط تصریح کرد: برخی دول خارجی نیز در این شرایط با مواضع عجولانه و سبک سرانه ابعاد دیگری از موضوع را نشان می دهند.

وی گفت: لازم نیست آمریکایی ها نگران ایران و انتخابات آن باشند، شما بیشتر نیاز دارید که نگران حل فضاحت های سیاسی و امنیتی گذشته خود در منطقه باشید و چه خوب شد که شما در پس نقاب سخنان فریبکارانه چند ماهه اخیر خود چهره واقعی خود را نشان دادید که بعضی از ساده لوحان سیاسی تصور می کردند که در شعار تغییر صداقت دارید.

به گزارش مهر ، لاریجانی اظهار داشت: ملت ایران هوشیار است و پاسخ شما را در میادین دیگر خواهد داد. برخی کشورهای اروپایی که در شرایط فعلی در علاج مشکلات بحران مالی و جایگاه خود دچار مشکلات جدی هستند با دست پاچگی موضع گیری در مورد انتخابات داشتند. ملت ایران در 30 سال پیش قیم بزرگتر از شما را در کشور بیرون کرد و تصور نکنید مجال فرصت طلبی پیدا خواهید کرد. شما اگر بتوانید اتحاد خود را در اتحادیه اروپا حفظ کنید برایتان کفایت می کند وزن شما در حل مسائل خاورمیانه و منطقه دیده شده است که چقدر است، بی جهت اسباب بی آبرویی خود را فراهم نکنید.

وی تصریح کرد: این حوادث نشان می دهد همه سیاستمداران احزاب و ملت عزیز باید با هوشیاری اقدامات و سخنان خود را بسنجند و فرصت به بیگانگان ندهند که هرزه گویی کنند.

وی در پایان سخنان خود شهادت سربازان دلیر اسلام بخارایی، صفار هرندی، امانی و نیک نژاد را گرامی داشت.

این سخنان لاریجانی در مورد اظهارات مداخله جویانه آمریکا و برخی کشورهای غربی با شعار مرگ بر آمریکای نمایندگان مورد تایید قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد