وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

برنامه‌های احمدی نژاد در خصوص جوانان اعلام شد

محمود احمدی نژاد با عنوان یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در مصاحبه با رادیو جوان به بیان دیدگاههای خود در رابطه با جوانان پرداخت.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا در خانواده خود فرزند جوان دارد، گفت: من سه فرزند دارم که دو پسر و یک دختر است. فرزند اول من که پسر است متاهل بوده و مهندس عمران می‌باشد که در چارچوب رشته خود کار می‌کند و فرزند دوم اینجانب که دختر می‌باشد متاهل بوده و مهندس برق است و فرزند سوم نیز مهندس مکانیک است و در فضای فعلی جامعه زندگی می‌کند.


رئیس جمهور ایران در پاسخ به این سوال که فرندان شما با کدام یک از مشکلات روز جامعه همانند سایر جوانان مواجه هستند،گفت: تبعیض و بی‌عدالتی بیشترین رنج برای جوانان و بشریت است و سخت‌ترین مساله اجتماعی می‌باشد، وقتی جوان مشاهده می‌کند فردی که مسئولیتی داشته برای جوانان بسیار سخت می گیرد و وقتی که در حوزه سیاسی می‌آید ، ‪ ۱۸۰‬درجه مواضعش عوض می‌شود.

نمونه این مساله را در سالهای ‪ ۶۲ - ۶۴‬و بعد در سالهای ‪ ۸۲ - ۸۳‬می‌بینیم که ادامه یافت و قابل توجیه نیست زیرا از بنیان غلط است و فرزند من این همه بی‌عدالتی‌ها را می‌بیند و پرسش می‌کند که مثلا :به چه دلیل در این انتخابات عده‌ای تا این حد دروغ می‌گویند و چرا به این اندازه توهین می کنند و به چه علت ادعای اخلاق هم می‌کنند و چرا خود را عین قانون و بالاتر از آن می‌بینند و به خود هم اجازه می‌دهند که هر کار خلاف قانون را انجام دهند و به دیگران هم مدعی می‌شوند.

به چه دلیل فرزند فلانی سالی ‪ ۲۰‬بار از مملکت خارج می‌شود و تحصیل وی در خارج قلابی است و مدرک آن نیز بی‌اساس است زیرا درسی نخوانده و امتحانی نداده بلکه فردی دیگر به جای وی امتحان داده و این فرد مدرک گرفته است و اینکه چرا اینک وی کارخانه دار شده است و اصلا این شخص چه هنری دارد؟ به نظر من اگر بخواهیم دغدغه‌های جوانان را دسته بندی کنیم ، به دو دسته می توان تقسیم کرد: یکی دغدغه انتخاب رشته متقاضیان کنکور است که با هزاران آرزو رشته مورد علاقه خود را نمی‌توانند انتخاب کنند، این در حالی است که ما ‪ ۷۰‬درصد ظرفیت دانشگاهها را افزایش داده‌ایم و اینک هیچ شخصی پشت کنکور نماند زیرا بیش از متقاضیان ظرفیت دانشگاهی داریم.

مورد دیگر دغدغه اشتغال جوانان است که مربوط به سالهای ‪ ۶۲ - ۶۴‬که رشد جمعیت ما بیش از چهار درصد بود، می‌شود این افراد الان وارد بازار کار می شوند .

در شرایط حاضر ما در امر اشتغال عقب ماندگی داریم که نه برای همه ولی برای بسیاری از جوانان یک معضل است.

اما یک سری دغدغه‌ها ، معضلات اجتماعی کشور است که مرتبط با مسائل کلان آن می شود. جوانان دغدغه‌های مقدسی دارند که می‌خواهند کشور و وطنشان بالاتر از سایر دنیا باشد یعنی داشتن عرق ملی و عرق اجتماعی و عرق آرمانی که باید آنرا تقویت کرد که به منزله مفهوم هر چه قویتر بهتر است.

اما یک سری دغدغه‌ها را جوان نمی‌تواند تحمل کند، اینکه می‌بیند که افرادی به دلیل ارتباط با سیستم اداری و مدیریتی کشور توانسته‌اند پست مهمی کسب کنند. یا در امر تحصیل بدون تحصیلات لازم مدرک دکتری گرفته اند.

این در حالی است که دانشجوی دانشگاه آزاد که با مشقت تحصیل می‌کند به همراه والدینش زحمت می‌کشد تا شهریه بدهد و این شهریه به جای تحصیل خرج امورات سیاسی می‌شود و همزمان با کنکور فوق لیسانس که تنها از هر ‪۷۰۰‬ هزار نفر ‪ ۴۰‬هزار وارد دانشگاه می‌شوند، در همان دانشگاه آزاد مشاهده می کند که آقازاده‌ها بدون کنکور وارد دانشگاه شده و مدارک فوق لیسانس و دکتری می‌گیرند و نان آنرا نیز می‌خورند.

جوان می‌بیند که عده‌ای خود را مالک کشور دانسته و حق بالاتری برای خود قائل هستند و به راحتی پول خرج می‌کنند این در حالی است که یک جوان برای ازدواج و اجاره دو اتاق مشکل دارد و این معضلات را باید برطرف کرد.

ارتباط من با نسل جوان در دانشگاه و در خارج آن گسترده است و این سخنان را بارها از مردم شنیده ام.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که راه حل شما چیست، گفت: ما راه حل جامعی داریم ، برای تحصیلات جوانان ظرفیتها را گسترش خواهیم داد که طی این چهار سال ‪ ۷۰‬درصد این ظرفیت گسترش پیدا کرده است تا اینکه جوانان بتوانند رشته مورد علاقه خود را پیدا کنند و اقدام دیگر اعطای فرصت بالندگی خلاقیت به جوانان است که در این ‪ ۳- ۴‬اخیر توسط بنیاد نخبگان و سازمان علمی و پژوهشی کشور تعداد اختراعات کشور جهش فراوانی داشته است.

تعداد اختراعات در این چهارسال از کل اختراعات بعد از انقلاب بیشتر بوده است به طوریکه در سالهای ‪ ۴۸۵۸، ۷۹- ۸۳‬اختراع ثبت شده است ، اما با حمایت ما از اختراعات و گسترش فضا برای مخترعین کشور طی این چهار سال گذشته اختراعات ما به عدد ‪ ۲۴۷۸۷‬رسیده است یعنی پنج و نیم برابر شده است که به نظر ما ظرفیتهای کشور بسیار بیشتر است و به صد هزار قابل افزایش است زیرا متوسط استعداد جوانان ایرانی از دنیا بالاتر است.

اقدام دیگر تجاری‌سازی و خدمت رسانی این اختراعات به مردم است، زیرا جوان وقتی اختراع می‌کند می‌خواهد آنرا به مردم بفروشد و کسب در آمد نماید ما این را از ‪ ۲‬میلیارد و دویست میلیون دلار به ‪ ۸‬میلیارد دلار رسانده ایم یعنی اینک ‪ ۴‬برابر شده است که هنوز قادریم آنرا به ‪ ۴‬برابر دیگر گسترش دهیم.

مساله بعدی آنکه اختراع مثبتی میان مخترعین و بخش صنعت به وجود آمده است . البته ما هنوز نتوانسته‌ایم که تمامی این ‪ ۲۴‬هزار نفر را حمایت کنیم ولی چند هزار نفر از آنان تحت پوشش امور تجاری شده و مرتبط گردیده اند.

بنابراین در امر علم و فن آوری و پژوهش ما اعتماد کامل را به وجود آورده و ظرفیتها را گسترش خواهیم داد که جوانان به مقاصد خود برسند.

مورد دیگر بحث اشتغال جوانان است که در این خصوص بعد از آماده‌سازی زیر ساختها چندین طرح بزرگ داریم.

در این دولت حجم سرمایه‌گذاری در بنگاههای بزرگ ‪ ۵‬برابر شده است و ایجاد بنگاههای زود بازده که در اقتصاد ما جدید است و ‪ ۹۰۰‬هزار شغل ایجاد کرده است.

موانعی در این خصوص توسط برخی افراد به وجود آمد که توانستیم آنرا با استدلال علمی و منطق قوی برطرف کنیم و ظرف دو سال قادر هستیم تا این حجم فراوان بیکاری را تعدیل سازیم و ظرف سه سال آنرا به ‪ ۵‬درصد برسانیم.

مورد بعدی رسیدگی به مسکن جوانان است که در نهاد شورای مسکن قرار شد تا طرح مسکن مهر ‪ ۹۹‬ساله نباشد بلکه به جوانان زمین به همراه وام داده شود.

در مورد ازدواج نیز که دو وام دو میلیونی اینک به جوانان پرداخت می‌شود که با رسیدن سیر نزولی تورم به ده درصد نیازی به افزایش این وام نیست و اگر میزان تورم افزایش پیدا کرد متناسب با آن این وام را افزایش می‌دهیم و به روز خواهیم کرد.

مورد بعدی آنکه بعد از گسست حلقه مدیریت ‪ ۲۴‬ساله کشور هزاران جوان در این دولت مباشر شدند که دستیار مدیران کشور شدند که الان صدها مدیر جوان در بخشهای مختلف تربیت شده‌اند که اگر ظرفیت آنرا و فرصت مدیریت را چند برابر کنیم و پاکی و خلاقیت و ریسک پذیری را به داخل ساختار اداری کشور داخل کنیم، از مشکلات بروکراسی کشور رهایی خواهیم یافت.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حل دغدغه‌های بانوان به ویژه زنان تحصیلکرده دارد، گفت: ما بخش فوق برنامه برای جوانان به ویژه بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی در ابعاد مختلف قهرمانی و پهلوانی و همگانی داریم که آنهم به نسبت سایر برنامه‌ها ارزشمند است و بیشترین سرمایه گذاریها در این دولت شد که در برنامه پنجم دو برابر می شود.

به اعتقاد من نقش بانوان در جامعه مهمتر از مردان است ، زنان امروز همت کردند و تعداد آنان در دانشگاهها بیشتر از مردان است.

نقش بانوان ما بیشتر از آقایان در پیچیده‌ترین مراکز پژوهشی کشور در بخشهای مختلف نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای ، هوا فضا و در پزشکی و آموزش و پرورش است.

در کارهایی که هنر و اندیشه باید توام با هم باشند، خانمها موفق تر از آقایان هستند.

در بعضی قسمتها این مشارکت با مردان مساوی است و در برخی دیگر فرصت بیشتری با بانوان داده شده است. در بسیاری از سطوح مدیریت بانوان برای مدیریتهای کلان کشور در سطوح بالاتر آماده می‌شوند. در خود دولت نیز دو خانم تحصیلکرده مسئولیتهای مهمی را به عهده دارند.

در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نقش آنان پررنگ تر از مردان است و با رفع پاره‌ای سختگیریها فرصتهای بیشتری به رشد جوانان به خصوص بانوان اعطاء خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا از نقد جوانان حتی اگر غیر منصفانه باشد، ناراحت خواهد شد گفت: جوان به طور اصولی نباید از وضع موجود احساس رضایت کند زیرا یک ملت باید وضعیت موجود را نقد کند نه اینکه علیه آن طغیان نماید.

نقادی و راضی نبودن به وضع موجود بالاترین سرمایه کشور است و اگر فردی خیال کند که نیاز به نقد ندارد در پایین‌ترین وضعیت سقوط قرار دارد.

نقد جوانان خالی از شائبه‌های شخصی و گروهی و خود خواهانه است البته ممکن است که این نقد وارد نباشد.

فرهنگ نقادی باید درست رشد کند زیرا اگر خلاف این باشد، باعث رکود می‌شود.

جوان باید مظهر عدم رضایت به وضع موجود باشد و هرکسی اگر سقف پرواز خود را به وضع موجود برساند به وضع موجود نیز نخواهد رسید.

یک ملت برای پابرجایی خود فقط یک محور قدسی لازم دارد، اما خارج از این حریم همه باید نقد شوند، البته توهین و تخریب نباید باشد.

جوان و جامعه باید شاد باشند ، خمودی ضد فرهنگ و تکامل بشری است و انواع تفریحات هم باید در کنار آن باشد. در زمان مدیریت من بر شهرداری و نیز دولت با مشارکت صداو سیما و سازمان تربیت بدنی برنامه‌های مختلف ورزشی در رشته‌های متنوع گذاشته شد.

در داخل و خرج کشور افرادی مایل به عبوس بودن جامعه هستند و از شادی جوانان ناراحت می‌شوند.

نکته پایانی بحث من حفظ کرامت انسان است. بالاترین خدمت والدین فرزندان و مدیران جامعه حفظ کرامت آحاد جامعه به خصوص جوانان با سلایق و اندیشه‌های گوناگون است.

یک مدیر باید عشق مردم در دلش باشد. بعضی‌ها می‌گویند که دولت دروغ می گوید
دلم برای آنان سوخت زیرا دولتی که ‪ ۲۴‬ساعته کار می‌کند و درصدد حل مشکلات فردی و جهانی است، می‌توانست کار نکند و فقط شعار دهد.

دروغ برآمده از انسانهای ضعیف است زیرا این افراد به خود اعتماد ندارند، اما آنچه می‌ماند زلال جوانان ایران است و آینده متعلق به به ملت ایران خواهد بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد