وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

عضو برجسته جامعه مدرسین قم: به رضایی رای خواهم داد

آیت‌الله رضا استادی، عضو برجسته جامعه مدرسین و عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم تصریح کردند: به آقای محسن رضایی رأی خواهم داد.

حضرت آیت‌الله رضا استادی، عضو برجسته جامعه مدرسین و عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم تصریح کردند: به آقای محسن رضایی رأی خواهم داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی، پاسخ حضرت آیت‌الله رضا استادی به پرسش انتخاباتی جمعی از مؤمنین بدین شرح است:

بسمه تعالی
این روزها برخی از دوستان از بنده می‌پرسند که شما به کدام یک از این چهار نامزد ریاست جمهوری رأی می‌دهید؟ در پاسخ این عزیزان عرض می‌کنم حقیر به برادر مکرم حضرت آقای محسن رضایی (زید عزه) رأی خواهم داد و از خدای متعال، خیر و صلاح کشور و ملت را خواستارم.

قم - رضا استادی
18/03/1388

گذری بر زندگینامه حضرت آیت‌الله رضا استادی

حضرت آیت‌الله‌ رضا استادی‌ مقدم‌ در سال‌ 1316 در تهران‌ در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به‌ دنیا آمدند. مدتی پس از گذراندن تحصیلات‌ دوره‌ ابتدایی‌، در مدرسه‌ علمیه‌ مروی‌ تحصیل علوم دینی را آغاز و پس از آن برای گذراندن دروس سطح به حوزه علمیه قم هجرت کردند.

معظم له دروس خارج را در محضر حضرات آیات‌ فرید اراکی‌، محقق‌ داماد‌، گلپایگانی‌، اراکی‌ فراگرفته و چند ماهی را که در نجف حضور داشتند، از محضر حضرت امام خمینی و آیات عظام خویی و شهید محمدباقر صدر بهره بردند.

همدرس و هم مباحثه ایشان در حوزه علمیه مقدسه قم حضرت آیت‌الله‌ سید محسن‌ خرازی‌ بودند.

از کارهای‌ مهم‌ ایشان‌ در عرصه‌ پژوهش و تألیف، تنظیم‌ و چاپ‌ آثار سه‌ کنگره‌ عظیم‌ شیخ‌ مفید، مقدس‌ اردبیلی‌ و آقاحسین‌ خوانساری‌ است‌ که‌ حدود 5 سال‌، بیشتر اوقات‌ ایشان‌ را به‌ خود مصروف‌ داشته‌ است‌. پس‌ از آن‌ نیز تنظیم‌ آثار کنگره‌ فاضلین‌ نراقی‌ و نخبگان‌ گلپایگان‌ و چاپ‌ آن‌ به‌ عهده‌ ایشان‌ بوده‌ است‌.

حضرت آیت‌الله‌ استادی‌ سه‌ سال‌ مدیر حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و پنج‌ سال‌ سرپرست‌ کتابخانه‌ مسجد اعظم‌ بود و چند سال‌ است‌ که‌ عضو شورای‌ عالی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ می‌باشد. او حدود شش‌ سال‌ از اعضای‌ هیأت‌ امنای‌ دائره‌المعارف‌ اسلامی‌، سه‌ سال‌ از اعضای‌ مشاوران‌ کتابخانه‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌ بود و حدود سی‌ سال‌ است‌ که‌ به‌ همراه‌ آیت‌الله‌ خرازی‌، در هیأت‌ مدیره‌ مؤسسه‌ در راه‌ حق‌ می‌باشد.

حضرت آیت‌الله‌ استادی‌ در طول مبارزات انقلابی مردم ایران‌، با روشن‌بینی و جدیت به‌ مبارزه‌ برای‌ سرنگونی‌ رژیم‌ شاه‌ پرداخت‌ و پس‌ از انقلاب‌ به‌ عضویت‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ درآمد.

برخی‌ از مسئولیت‌های‌ معظم له پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

ـ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌
ـ عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌‌ حضرت آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌
ـ نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ در دوره‌ سوم‌ از استان‌ تهران‌
ـ امام جمعه موقت قم
- سرپرستی کتابخانه‌ مسجد اعظم‌ قم
ـ عضویت در هیأت‌ امنای‌ دائره‌‌المعارف‌ اسلامی‌
ـ عضویت در هیأت‌ مدیره‌ مؤسسه‌ در راه‌ حق‌
ـ عضو مشاوران‌ کتابخانه‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌
ـ عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ مدیریت حوزه علمیه قم‌

حضرت آیت‌الله ‌استادی‌ همچنان ‌در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ تدریس‌، فعالیت‌های‌ علمی‌، پژوهشی‌ و تبلیغی‌ اشتغال ‌دارد و عضو مؤثر شورای عالی حوزه علمیه قم هستند.

متن کامل زندگی‌نامه حضرت آیت‌الله استادی در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دسترس علاقه‌مندان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد