وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رضایی : مردم باید به دولت کمک کنند نه دولت به مردم

محسن رضایی با بیان اینکه قصد دارد در ایران امپراطوری فرهنگ، تجارت و اقتصاد ایجاد کند تاکید کرد : مردم باید احساس کنند آنها به دولت کمک می کنند نه اینکه دولت به آنها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر انتخاباتی خود به مشهد ظهر یکشنبه در مسجد کرامت این شهر در جمع مردم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مشهد مثل نگینی است بر تارک علم ، معنویت و فرهنگ ایرانی ، قلب ما ایرانیان بدون مشهد نمی تپد و عشق و جان ما برای این شهر است.


وی با بیان اینکه همانطور که در فاو و عملیات والفجر 8 پرچم امام رضا (ع) می درخشید، افتخار می کنیم که میزبان یکی از ائمه در کشورمان هستیم، افزود: سالانه میلیونها ایرانی به پابوس امام رضا (ع) می آیند. مشهد شهر شهیدان، بزرگان و فقهاست  ، این شهر یکی از پایگاههای بزرگ روحانیت و مرجعیت است و در راس افتخارات آن رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. برای همین می توان گفت مشهد از همه ابعاد شهری دلنشین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی همه امکانات، نیروی انسانی، ملت همراه و میلیاردها دلار پول نفت در کشور داریم درست نیست که عدم کارآیی خود را توجیه کنیم، تصریح کرد: هر دولتی که می آید باید در زمان مورد نیاز گزارش کار خود را ارائه کند . اینکه دولتی باشد و در زمانی که بخواهد گزارش کار ارائه کند بگوید نگذاشته اند ما کار کنیم حرف درستی نیست، مگر می شود چنین اتفاقی بیفتد. خوب اگر شرایط این گونه بود چرا بعد از مدتی که دیدید نمی گذارند کار کنید کنار نرفتید.

رضایی ادامه داد: هر کسی که رئیس جمهور می شود باید همه مسئولیتها را بپذیرد  متاسفانه دولتهای قبل بعضا چنین توجیهاتی را برای عدم کارآیی خود آورده اند، دولت من این گونه نخواهد بود و همه مسئولیتها را خواهد پذیرفت.

وی جوانان را فرشتگان نجات کشور خواند و خاطر نشان کرد: بنده می خواهم با کمک جوانان کشور را اداره کنم همانطور که با حضور افرادی همچون قالیباف، شهید کاوه و شهید برونسی که در آن زمان افرادی گمنام بودند جنگ را اداره کردیم و پیروزی ما نتیجه اعتماد به این جوانان بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سئوال که چرا به جوانان اعتماد نمی شود وعده ای آنان را مشکل کشور می دانند، تاکید کرد که آمده ام تا جوانان را در عرصه انقلاب اقتصادی، اصلاحات سیاسی و تحولات فرهنگی و اجتماعی به کار بگیرم. آزادی تنها در کنار شغل، فرهنگ و ارزشهای معنوی معنا پیدا می کند به عنوان مثال مشهد با ارتباطی که با چندین کشور و جمعیتی حدود 70 تا 80 میلیون دارد می تواند یکی از بزرگترین پایگاههای تولید فرهنگ باشد.

رضایی با تاکید براینکه آزادی باید همراه با معاش و فرهنگ باشد، گفت: بنده می خواهم در صورتی که به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب شدم امپراطوری درست کنم اما این امپراطوری، امپراطوری فرهنگ، تجارت و اقتصاد خواهد بود. ما فرصت داریم که ظرف مدت 20 سال این کار را انجام دهیم. منظور ما از امپراطوری لشکر کشی به سایر کشورها نیست چون ما قبلا لشکرکشی هایمان را انجام داده ایم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد : به کارگیری جوانان باید از نهادینه کردن ارزشها در کشور آغاز شود، باید بتوانیم شهرهایی مثل تهران ومشهد را از لحاظ تمدنی، فرهنگی و اسلامی بسازیم تا به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سند چشم انداز بیست ساله توسعه کشور دومین سند مکتوب مهم کشور بعد از قانون اساسی است، اظهار داشت: تمامی دولتها باید بر اساس چشم انداز روشن 1404 عمل کنند نه اینکه هر رئیس جمهوری برای خود چشم اندازی ترسیم کند. این باعث بی نظمی و به هم ریختگی در مدیریت می شود. چشم انداز بیست ساله توسعه کشور را رهبری و نخبگان تهیه می کنند و مهر تایید رهبر معظم انقلاب نیز پای آن است. لذا نباید همواره بر اساس آزمون و خطا عمل کنیم.

رضایی یکی از پیشنهادهای خود را تشکیل یک فدرال اقتصادی در مشهد عنوان کرد و ادامه داد:  بنده معتقدم یکی از فدرال های مهم اقتصادی را باید در مشهد تعبیه کنیم و فردی را در حد معاون رئیس جمهور برای اداره کردن امور در اینجا بگذاریم  .

وی اضافه کرد: این فدرال اقتصادی با کشورهای همسایه و استانهای همجوار کار خواهد کرد. بنده در این زمینه محافظه کاری نخواهیم کرد و همانطور که در دوران جنگ با ایجاد رقابت بین مناطق مختلف کشور توانستیم صدام را شکست دهیم یک مسابقه اقتصادی، علمی، صنعتی، فناوری و کشاورزی در کشور ایجاد خواهد شد که آن موقع حتی یک بیکار در ایران پیدا نشود چون معتقدم در اقتصاد همه نخبگان و اساتید جدای از نیروی انسانی باید فعال باشند و به کار گرفته شوند. 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مطرح کردن طرح تبدیل کردن سربازی به شغل و استخدام دانشجویان از سوی کارخانه ها و کمک به آنان برای حل معضل بیکاری گفت : بنده مسئله اشتغال را به طور جدی پیگیری کرده و حل خواهم کرد در این راستا پول بین مردم توزیع نخواهم کرد تا عاملی برای تورم شود و به جای اینکه به مردم سیب زمینی بدهم، به آنها درخت خواهم داد و یا به تعبیری به جای ماهی دادن به مردم ماهیگیری و قلاب را به آنها می دهیم تا عزت آنان حفظ شود.

رضایی با بیان اینکه در دولت بنده موضوع یارانه نیز وجود خواهد داشت، گفت: پیگیری مسئله یارانه در دولت بنده بر اساس حفظ عزت و کرامت مردم و قوی کردن بازوی آنان خواهد بود، مردم باید احساس کنند آنها به دولت کمک می کنند نه اینکه دولت به آنها کمک می کند . اگر مردم احساس کنند که دولت به آنها کمک می کند اشاعه این موضوع برای جامعه خوب نیست.

 وی خود را اصولگرای قبل از انقلاب خواند و افزود: من اصولگرای قبل از انقلاب هستم و آن زمانی که بنده پشت سر امام و بر اساس فرمان ایشان حرکت می کردم خیلی ها نبودند . بنده قبول ندارم که حقوق شهروندی باید محدود به خیابانها و دانشگاهها شود معتقدم که حقوق شهروندی باید برای زندانیان، برای مردم عادی، برای روستائیان، دانشگاهها و خیابانها با هم دیده شود و به این موضوع به صورت جامع بنگریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: ارزشها برای ما بسیار مهم است و ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم، بنده آمده ام تا کشور را از شعارگرایی به عمل گرایی برسانم، اکنون هم درنقطه حساسی قرار گرفته ایم که بازگشت به گذشته برای ما مشکلاتی خواهد داشت و ادامه راه کنونی هم برای ما مشکل ساز خواهد بود. لذا باید تغییری در این زمینه ایجاد کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد