وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی: صداوسیما با دقت عمل کند

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خانواده‌های شهدای قتل عام مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان تصریح کرد: تردیدی نداشته باشید که ما این حادثه را رها نکرده و عوامل آن را حتما شناسایی کرده و به سزای عملشان خواهیم رساند چه در داخل ایران باشند و چه در بیرون از کشور.


به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران در واکنش به اقدام تروریستی استان سیستان و بلوچستان گفت: از مدت‌ها پیش اخباری به ما می‌رسید که آمریکایی‌ها با این گروهک تروریستی ارتباط برقرار کرده و آنان را به یکسری عملیات کور تشویق کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بمب گذاری در یک مسجد بمب‌گذاری و به خاک و خون کشیدن شیعیان رفتاری همچون شب‌پره است، افزود: این موضوع نشان از قدرت نیست بلکه نشان از ضعف آنان دارد. ماهیتا روشن است که به دلیل مشکلاتی که آمریکا در سطح منطقه دارد و برای این‌که بتوانند مطالبات خودشان را به شکل دیگری دنبال کنند، دنبال نوعی فرار به جلو هستند، اما این کار هزینه‌ آنان را بالا می‌برد.

لاریجانی تأکید کرد: ماهیت موضوع تا حد زیادی برای ما روشن است، این‌که اینان در یک مرزبندی‌هایی قرار می‌گیرند و دست به اقدامات اینچنینی می‌زنند به دلیل این است که پس از آن بتوانند حوادث دیگری را به وجود آورند.

نماینده مردم قم افزود: این‌که در مسجد شیعیان این کار انجام می‌شود، به دلیل به وجود آوردن حساسیت علیه اهل تسنن است. برای ما روشن است که این اتفاق از سوی اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان انجام نشده است، همان گونه که هم علمای آنان، هم نمایندگان مجلس و شیعه و سنی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

رئیس مجلس با بیان این‌که باید نسبت به این موضوع هشیار باشیم، گفت: یکی از شگردهای آنان این است که در پس این ماجرا بتوانند یک نوع نفرت و تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن در مناطق گوناگون پدید آورند.

لاریجانی با تسلیت به خانواده‌های شهدای قتل عام مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و با بیان این‌که حتما پیگیر این موضوع هستیم، تأکید کرد: خانواده‌های شهدای این حادثه حتما خویشتن‌داری بوده و توجه داشته باشند که پیگیری این موضوع نیازمند آرامش است تا نیروهای امنیتی کشور بتوانند موضوع را دنبال کنند. تردیدی نداشته باشید که ما این حادثه را رها نکرده و عوامل آن را حتما شناسایی و به سزای عملشان خواهیم رسانید چه در داخل ایران باشند و چه در بیرون از کشور.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مقامات پاکستانی گفت: مقامات پاکستانی قول دادند که موضوع را دنبال کنند، اگر هم‌میهنا‌ن‌ عزیزمان در طراحی عوامل این فاجعه گرفتار نشوند، انشاءالله این موضوع پیگیری می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، بروز چنین فجایعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی عوامل بیگانه را نکوهش کرد و افزود: گمان می‌کنم نخستین مسأله این بود که رهبر معظم انقلاب در کردستان طرح آنان را کاملا خنثی کردند و نگاه نافذ ایشان به همگرایی سنی‌ها و شیعیان و بحث معظم له که بیان کردند هرگونه اقدامی که تفرقه ایجاد می‌کند فعل حرامی است، بسیاری از رفتارهای این چنینی را خنثی کرد، این عوامل در پی این هستند که شرایط را به شکل سخت درآورند.

لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم هم‌میهنانمان کاملا نسبت به این‌گونه تحرکات هشیار هستند، بنابراین نخستین مسأله این است که این فکر اصیل اسلامی را که جزو آرمان‌های امام (ره) بوده است، تخریب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: ایران در شرایط سخت‌تر از این مورد نیز انتخابات را برگزار کرده است، در شرایطی که جنگ بود و بسیاری از مناطق کشور در اشغال عراق بود، بنابراین این گونه حرکات تأثیری در انتخابات ایران نمی‌گذارد، بلکه مردم بیشتر مصمم می‌شوند که از هویت و امنیت ملی‌شان دفاع کنند. اگر چنین تصوری داشته باشند، جنس ایرانیان را هنوز نشناختند و فکر می‌کنم مردم با بصیرت در انتخابات شرکت می‌کنند.

لاریجانی با غیرمرتبط دانستن بمب‌گذاری هواپیما در اهواز با تحت تأثیر قرار گرفتن انتخابات گفت: تا جایی که می‌دانم حادثه بمب‌گذاری در هواپیما از جنس دیگر و محدودتر بود، البته احتمال این نوع خراب‌کاری‌ها نیز رد نمی‌شود، هر چند که معتقدم که چنین مسائلی بر انتخابات مؤثر نیست.

رئیس مجلس گفت: فضای انتخابات کاملا جدی است و مردم احساس مشارکت می‌کنند و اینگونه رفتارها هر چند که کور هم باشد، ولی توجه مردم نسبت به سرنوشت‌شان را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به دوران ریاستش بر صداوسیما و فضای اطلاع‌رسانی در آن مقطع گفت: موضوعی که یکی از کاندیداها در مورد پخش نکردن تصویرش از صداوسیما ظرف بیست سال گذشته مطرح کرده است، نشنیدم، چرا که فرصت زیادی برای شنیدن همه مطالب ندارم، ولی رسانه ملی دارای استراتژی روشنی است و تصور می‌کنم فضا برای همه نیروهای فعالی که در صحنه سیاسی مطالبی داشته باشند و بخواهند به آگاهی مردم برسانند آماده است.

رئیس مجلس گفت: اکنون نیز فضای انتخابات، فضایی است که همه می‌توانند حرف‌هایشان را بزنند. برنامه‌هایی که در رادیو و تلویزیون طراحی شده نسبتا موثق است و فکر می‌کنم تلاش دوستان در رادیو و تلویزیون بیشتر متوجه این است که با یک فضای آرام مسائل مطرح شود.

رئیس سابق صداوسیما افزود: حالا اگر کسانی هم مطالبی بیان می‌کنند به نظرم رادیو و تلویزیون هم‌اکنون نیاز ندارد که این فضا را مشوه کند باید فضا باز باشد تا همه حرف‌هایشان را بزنند و چیزی باقی نماند و همه تصور کنند که اگر مطلبی دارند که باید مردم بشنوند در اختیار عموم بگذارند.

لاریجانی در ارزیابی از برنامه‌های کنونی صداوسیما درباره مناظره‌های کاندیداها گفت: تا آنجا که اطلاع دارم و از دوستان رادیو و تلویزیون پرسیدم، به ویژه آنکه یکی از کاندیداها برای بنده و آقای شاهرودی نامه نوشته بود بنده نیز با دوستان رادیو و تلویزیون صحبت کردم و برنامه‌هایی که دیدم، برنامه‌های متنوعی است. تصور می‌کنم رادیو و تلویزیون این فضا را ایجاد کند که همه کاندیداها همه حرف‌هایشان را بزنند تا سوءتفاهمی به وجود نیاید به ویژه دوستانی که در بخش خبر هستند باید با ملاحظه و دقت عمل کنند که بی‌جهت سوءتفاهمی ایجاد نشود.

وی تأکید کرد:‌ به نظرم، فضا برای کار رادیو و تلویزیون هم‌اکنون مطلوب و خوب است؛ این فضا همچنان حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مسوولان صداوسیما توصیه کرد: اگر کسی انتقادی دارد انتقادش را بشنوید اگر ایرادی وارد است اصلاح کنید. به بارو بنده، نمی‌توان گفت هیچ نقصی در کار وجود ندارد و خوب است که با یک نگاه منطقی به مسائل نگریسته شود، اگر کسی هم انتقادی دارد انتقادش را مطرح کند و مسئولان نیز انتقادش را بررسی کنند. تصور می‌کنم مجموعه برنامه‌های انتخاباتی رادیو و تلویزیون برای آشنایی مردم برنامه‌های خوبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات سخنگوی دولت که مصوبه احیای شوراهای عالی را مغایر با قانون اساسی و در حکم احکام ثانویه خوانده بود، گفت: چیزی به عنوان احکام اولیه و احکام ثانویه در اجرای قانون نداریم قانون که در مجلس تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان برسد، باید همه آن را اجرا کنند اگر هم به مجمع تشخیص فرستاده شود و آنجا آن قانون به تصویب برسد باز مبنای قانونی دارد؛ بنابراین، این‌گونه مباحث که «احکام اولیه و احکام ثانویه است» دردی را دوا نمی‌کند، مهم این است که این موضوع مصوب نظام است و باید اجرا شود؛ بنابراین، نظر مجلس هم‌چنان مصوبه‌ای است که به تصویب رسانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد