وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

زمانبندی مناظره های تلویزیونی

پخش مناظره‌ها‌ی تلویزیونی چهار نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۲ خرداد ماه به شکل دو به دو آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس جدول زمان‌بندی تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما و هم‌چنین بر اساس قرعه‌کشی که امروز ۳۰ اردیبهشت ماه با تعیین رنگ‌های بین نامزدها صورت گرفت، نخستین مناظره بین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و دکتر محسن رضایی در ۹۰ دقیقه روز ۱۲ خردادماه ساعت ۲۲:۳۰ تا ساعت ۲۴ برگزار خواهد شد.

روز ۱۳ خردادماه مناظره بین دکتر محمود احمدی‌نژاد و مهندس میرحسین موسوی از شبکه ۳ سیما در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ به روی آنتن خواهد رفت.


روز ۱۴ خردادماه مناظره بین دکتر محسن رضایی و مهندس میرحسین موسوی از شبکه ۳ سیما در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ به روی آنتن خواهد رفت.

روز ۱۶ خرداد ماه مناظره بین دکتر محمود احمدی‌نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی از شبکه ۳ سیما در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ به روی آنتن خواهد رفت.

روز ۱۷ خردادماه مناظره بین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و مهندس میرحسین موسوی را از شبکه ۳ در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ شاهد خواهیم بود.

هم‌چنین آخرین مناظره ۱۷ خردادماه بین دکتر محمود احمدی‌نژاد و دکتر محسن رضایی از شبکه ۳ سیما در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ پخش خواهد شد.

برنامه‌های تبلیغی نامزدهای دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری همچنین در قالب مستند، گفت‌وگوی ویژه‌ی خبری، پاسخ به کارشناسان، گفت‌وگوی یک نفره از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، خبر و شبکه جام جم به روی آنتن خواهد رفت.

مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های مناظره و تبلیغات نامزدها با قرعه‌کشی چهار رنگ برای چهار نامزد دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری جهت جانمایی درجدول زمان‌بندی پخش برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات در صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طی این قرعه‌کشی، رنگ قرمز برای دکتر محمود احمدی‌نژاد که مهدی کلهر نمایندگی او برعهده داشت؛ رنگ زرد برای حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی که مرتضی الویری نمایندگی او را برعهده داشت؛ رنگ آبی برای محسن رضایی که شهرام گیل‌آبادی نمایندگی او را عهده داشت و رنگ سبز برای میرحسین موسوی که بیژن زنگنه و احمد پورنجاتی نمایندگی او را برعهده داشتند، انتخاب شد.

در مراسم قرعه‌کشی مناظره و برنامه‌های تبلیغی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عناصرسراج به عنوان نماینده دادستان کل کشور، شریفی‌راد به عنوان نماینده وزارت کشور و میرشمسی به عنوان نماینده شورای نگهبان در کنار رییس سازمان صداوسیما حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی پیش از مراسم قرعه‌کشی گفت: این جلسه نحوه قرعه‌کشی در جدول‌هایی است که برای سیما و صدا در چهار رنگ طراحی شده است، این جدول با اصول علمی و رسانه‌ای برای برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در رادیو و تلویزیون تنظیم شده است که هرکدام از رنگ‌ها برای یکی از نامزدها تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم جدول نکاتی را در نظر گرفتیم مثلا در روز آخر تبلیغات همه نامزدها یک برنامه داشته باشند و این‌گونه نباشد که چون انتخابات گذشته، فقط یک یا دو برنامه روی آنتن برود.

رییس سازمان صداوسیما یادآور شد: با همکاری صمیمانه ستاد تبلیغات کشور از روز اول برنامه‌ی تبلیغاتی خواهیم داشت بنابراین از اول خردادماه برنامه‌ها آغاز خواهد شد و هرچه به شیب قانونی تبلیغات نزدیک می‌شویم بر حجم برنامه‌ها و تبلیغات اضافه خواهد شد و طی این ایام هیچ روزی بدون برنامه، تبلیغات نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این قرعه‌کشی صرفا برای اطمینان خاطر و بی‌طرفی ما برای تبلیغات نامزدها در رسانه ملی است. چراکه در بین رنگ‌های تعیین شده نظم عادلانه وجود دارد و این نظم شامل برنامه‌های صدا در کنار برنامه‌های سیما نیز خواهد بود. این جدول با همراهی آقای محصولی وزیر کشور تنظیم شده است.

رییس صداوسیما همچنین خاطرنشان کرد: در این ایام مناسبت‌های رحلت حضرت فاطمه (س)، رحلت امام (ره) و پانزده خردادماه را داریم و برنامه‌ها را طوری تنظیم کرده‌ایم که مشکلی برای این ایام نباشد. همچنین در طول این مدت دو فوتبال مهم ایران و امارات و یک فوتبال مهم خارجی برگزار خواهد شد که ما آن را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

رییس صداوسیما اظهار کرد: بهترین ساعت‌ها و توزیع آن در رادیو و تلویزیون را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و در مجموع عناوینی که در حوزه سیما و صدا تعیین شده را در جدول جانمایی کرده‌ایم.

عزت‌الله ضرغامی با بیان این‌که ممکن است پرسیده شود که چرا امروز قرعه‌کشی می‌کنیم پاسخ داد: بعد از اعلام رسمی وزارت کشور، ما اجازه تعیین جدول را داشتیم هرچند که ما مقداری کارها را زودتر شروع کردیم و نمایندگان نامزدها در جریان کلیات قرار گرفته‌اند و حتی ضبط برنامه‌ها را نیز در دستور کار قرار دادیم که شاید خالی از اشکال هم نباشد، اما این کار را انجام دادیم چرا که نوار باید بازبینی شود و اصلاحات احتمالی و نکات دیگر آن زمان‌بر خواهد بود و ما این نکته را مورد توجه قرار دادیم.

وی اعلام کرد: از روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه ضبط برنامه‌ها آغاز شده است و تا به امروز هماهنگی قانونی خوبی با نمایندگان نامزدها و دستگاه‌های کشوری در حوزه تبلیغات داشته‌ایم و پیشنهادهای صداوسیما عادلانه و صمیمانه در مورد برنامه‌های تبلیغات در نهایت همکاری مورد توجه قرار گرفته است.

ضرغامی از مجید آخوندی معاون سیاسی صداوسیما و ریاست ستاد انتخابات صداوسیما تشکر کرد و گفت: تاکنون چنین همدلی در داخل سازمان و مجموعه دستگاه‌های قانونی درباره انتخابات نداشته‌ایم.

وی همچنین گفت: برنامه قرعه‌کشی و چرخاندن گردونه به این شکل بود که چهارگوی وجود دارد که هر رنگ به نماینده‌ای که آن را دریافت خواهد کرد تعلق خواهد گرفت. تعیین رفتن به قرعه‌کشی نیز پیش از این جلسه صورت گرفته است.

رییس سازمان صداوسیما در پایان تصریح کرد: به اندازه کافی برنامه‌های متنوع تبلیغاتی وجود خواهد داشت که نامزدها می‌توانند در قالب برنامه‌های تولیدی خود یا برنامه‌های داخلی ما فضای انتخاباتی را هرچه گرم‌تر کنند خوشبختانه با برگزاری برنامه‌ مناظره مستقیم و دونفره که از اهمیت بالایی برخوردار است خیلی مسایل برای مردم روشن خواهد شد تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد