وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مناظره قندهاری و زاهدی در دانشگا شاهد

قندهاری از ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام و‌المسلمین کروبی و علی‌رضا زاهدی از طرف ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد در آمفی تئاتر دانشکده انسانی دانشگاه شاهد به دعوت کانون سیاسی بسیج دانشجویی این دانشگاه به مناظره‌ای با موضوع گفتمان امام (ره) پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قندهاری در آغاز صحبت‌های خود در رابطه با برنامه‌های کروبی، گفت: از جمله برنامه‌های مدنظر آقای کروبی تعادل در برنامه‌ریزی، دوری از فردمحوری و توجه کردن به برنامه‌محوری، توجه به خرد جمعی و در نظر گرفتن نقش تمامی احزاب و قوم‌ها و ... است.

در ادامه زاهدی گفت: تلاش دارم حامی گفتمانی باشم و تا آنجا که احمدی‌نژاد در چارچوب این گفتمان بگنجد از او دفاع و حمایت خواهم کرد.

وی افزود: احمدی‌نژاد میان گزینه‌های مطرح از دید من خیرالموجودین است و البته ایده‌آل نیست. پس به طور قطع اگر جایی اشتباه شود نباید آن را به حساب دولت اسلامی بگذاریم.

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد با اشاره به صحبت احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه من رقیب کسی نیستم، تصریح کرد: من هم می‌گویم که رقابت با کسانی است که نمی‌خواهند وحدت ملت ایران را ببینند پس اختلاف سلیقه امری طبیعی است و باید تلاش کنیم اختلاف‌نظرها به سمت رشد کشورمان همگرا شود.

در ادامه قندهاری اظهار کرد: به هر حال هر مسوولی در این کشور زمانی زمام امور را در دست گرفته تنها هدفش بقا و سربلندی ایران بوده است و در این مسیر هر شخص از مسیری برای رسیدن به این هدف متعالی استفاده کرده است. پس اگر من انتقادی را متوجه برخی مسوولین می‌کنم نافی زحمات آنها نیست؛ چرا که در فضای انتخاباتی شرایطی وجود دارد که کاندیداها باید به نقد منطقی و منصفانه یکدیگر بپردازند.

وی افزود: هر دولتی تلاش دارد مسوولیت خود را انجام دهد و بررسی این موضوع از طریق ارایه‌ آمار از نحوه‌ پیشرفت برنامه‌ها صورت می‌پذیرد، اما یکی از مشکلات در کشور ما ارایه‌ آمار موازی و متناقض است چون در کشور مرجع مشخصی وجود ندارد که بتوان به آمار آن استناد کرد و فارغ از دولت‌ها این موضوع یکی از عیوبی است که باید حل شود.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، اضافه کرد: به نظر من بهتر است به جای پرداختن به آمارها بر مبنای تحلیل مصداقی بحث کنیم و تلاش ما این است که به تحلیل اوضاع کشور بر مبنای مصادیقی بپردازیم که اجماع برای پذیرش آنها وجود دارد.

قندهاری ضمن اینکه در شرایط فعلی چهار کاندیدای مطرح را کروبی، موسوی، احمدی‌نژاد و رضایی دانست، گفت: در شرایطی که نامزدهای مختلف شعارها و برنامه‌های مختلف را ارایه می‌دهند باید به سوابق نامزدها توجه کرد و امیدوارم هر شعاری که شنیده می‌شود در کنار آن برنامه‌ها و سابقه‌ی کاندیداها مورد قیاس قرار گیرد؛ چرا که حرف و عمل را در کنار یکدیگر باید بررسی کرد تا مبادا شعارها فضا را مبهم کند و امکان انتخاب درست را بگیرد.

وی افزود: ما موظفیم در جهت ارتقاء شان ایران در انتخابات حضور مثمرثمر داشته باشیم و مخالف این هستم که خیلی‌ها می‌گویند حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است؛ چرا که در کنار تکلیف شرعی یک تکلیف ملی است چون انتخاب غلط ما می‌تواند به مشکلات بسیاری در آینده منجر شود.

عضو ستاد دانشجویی کروبی ادامه داد: کروبی در شرایط مختلف و ابعاد بسیار هموار حامی حقوق اکثریت و کسانی بوده است که در برابر ابهامات و بی‌عدالتی‌ها حقوق‌شان تضعیف شده است و زمانی که به تحلیل اوضاع می‌پردازیم. البته نباید قاعده صفر یا ‌١٠٠ را مورد نظر قرار دهیم. بطور مثال آقای کروبی در خصوص دانشجویان، مطبوعات، اتحادیه‌های کارگری، بانوان و ... بر پیگیری مطالبات این گروه‌ها بسیار تلاش داشته‌اند پس بیانیه حقوق شهروندی ایشان، احیای نظام برنامه‌ریزی، مردمی‌سازی درآمد نفت و ... را اگر با سابقه کروبی قیاس کنید با واژه‌ی غریبی مواجه نمی‌شوید.

به گزارش ایسنا، در ادامه زاهدی پس از تاکید مجری بر اینکه پیرامون موضوع جلسه یعنی گفتمان امام (ره) در ستاد احمدی‌نژاد و کروبی صحبت شود، گفت: ما در زمان انقلاب شعارهایی داشتیم و امام (ره) در راس این شعارها چارچوب و نظریه‌ نظام اسلامی را مطرح کردند که متاسفانه بعد از ارتحال امام (ره) و جنگ این شعارها هر روز در حال از بین رفتن است.

وی افزود: نگاه به مردم از مسائلی بود که در شعارهای زمان انقلاب مورد توجه بود اما شاهد بودیم عده‌ای در دوره‌ای دم از مردم‌مداری می‌زدند، اما مردم در قاموس واژگان آنها جای تعریف شده‌ای نداشتند و آنها را قابلمه‌بدست و یا دلفین معرفی می‌کردند.

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، تصریح کرد: متاسفانه نوع نگاه به مردم غلط بود و نوع نگاه به مدیران نیز غلط شد و شاهدیم که هاشمی در شرایطی که موضوعات قانونی برای کرباسچی به وجود آمده بود، گفت اگر مدیری ‌١٠٠ میلیون برای مردم کار کرد اشکالی ندارد که یک میلیون از قبل آن به جیب زده باشد در حالی که مدیر باید برای مردم کار کند و شاهد بودیم که مسوولان به مدیر تبدیل شدند و نگاه مسوول بودن از بین رفت.

زاهدی تصریح کرد: دعوایی که در انتخابات دامن زده می‌شود به نظر من بین احمدی‌نژاد و گفتمان این تفکر و گفتمانی است که در ‌٢٤ سال گذشته از سال ‌٦٠ تا ‌٨٤ مدیریت کشور را در حوزه‌های مختلف قبضه کرده بود و برخی تحولات در دولت دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. بطور مثال در این دولت شاهد بودیم نسل دوم مدیریتی وارد عرصه شد و اگر این نسل در انجام وظایف خود با کاستی‌هایی مواجه بودند مقصر دولت‌های قبلی در عدم تلاش برای پرورش مدیران نسل جوان بوده‌اند؛ پس تغییرات به علت جوان بودن مدیریت این دولت و اشتباهات آنها در کارکردشان تنها به این دولت مربوط نمی‌شود.

وی در ادامه به اسامی برخی مفسدین اقتصادی در دولت‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سیاست خارجی شاهدیم که آقایان اعلام کردند ما باید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم و باید ‌٢٠ درصد از بودجه نظامی خود را کم کنیم چون آمریکا خیلی قوی است و در زمان مجلس ششم که کروبی ریاست آن را برعهده داشت طرح سه فوریتی دادند برای پذیرش پروتکل الحاقی. پس نگاه به سیاست خارجی استکبارستیزانه نبود.

به گزارش ایسنا، در ادامه قندهاری تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های زاهدی باید بگویم به نظر من گفتمان امام (ره) خیلی دچار تغییر شده است چون این چیزهایی که شنیدم ارتباطی به گفتمان امام نداشت.

وی ادامه داد: می‌گویند بحث رانت‌خواری در دولت گذشته وجود داشته است و شرایط در دولت کنونی ایده‌آل است پس چطور است که باید در این دولت ایده‌آل شاهد رانت‌خواری باشیم. البته من از بیان مصادیق نامی پرهیز می‌کنم اما می‌توان به وزیر کشور سرمایه‌دار این دولت اشاره کرد.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، با اشاره به آن‌چه برخی رانت‌خواری‌ها در دولت نهم و مدیریت سایپا می‌خواند، خطاب به زاهدی، گفت: لطفا سوالاتی را مطرح کنید که به من مربوط شود چون آقای خاتمی و هاشمی نماینده دارند که باید جوابگو باشند. البته نقد باید وجود داشته باشد و هیچ مسوولی حق ندارد حق نقد را از جامعه بگیرد چون نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و به حکم جمهوریت باید پاسخگو به ولی‌نعمتانمان باشیم.

وی ادامه داد: دوستان‌مان گفتند در ‌٢٦ سال گذشته گفتمان امام (ره) منحرف شده بود. پس باید پرسید آیا در ‌١١ سالی که امام (ره) حضور داشتند نیز چنین اتفاقی افتاده یعنی در زمانی که خود امام (ره) بودند گفتمان ایشان تحریف می‌شد.

قندهاری ادامه داد: اگر گفتمان امام (ره) دچار تغییر نمی‌شد عنوان بسیج به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نباید مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت. البته باید بگویم من خود یک بسیجی هستم اما عنوان بسیجی را یک مفهوم الهی می‌دانم که کسی حق ندارد آن را صرف امور دنیایی خود کند و باید بگویم چه کسی به ما حق داده بسیج را به ابزار ستاد انتخاباتی خود تبدیل کنیم.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، تصریح کرد: دوستان گفتند بر اساس بی‌برنامگی‌هایی که در دولت‌های قبلی اتفاق افتاده ‌٧٠٠ میلیارد تومان در جیب مردم نرفته است. در حالی که امروز شاهدیم این ملت شش میلیارد دلار ضرر کرده‌اند که البته پاسخی در این رابطه به مردم داده نشده است.

وی افزود: کروبی در ادوار مختلف نسبت به تندروی‌ها و سیاست‌هایی که ممکن است سبب شود برخی نسبت به اساس نظام که گفتمان امام بر مبنای آن شکل گرفته است دچار تردید شوند تذکر داده‌اند.

قندهاری با تاکید بر اینکه ما قانون اساسی را پذیرفته‌ایم و به آن التزام داریم، افزود: اگر قرار است خط‌مشی کلی احزاب قانون اساسی باشد باید در این مسیر حرکت کنیم و به دوستان می‌گویم که اصلاحات باید در روش‌ها انجام گیرد؛ چرا که اصول را نباید اصلاح کرد و باید تغییر داد و اگر معتقد به تغییر اصول هستند که دیگر تفاوت می‌کند.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، گفت: ما معتقدیم در این شرایط گفتمان امام (ره) یعنی سربلندی ایران عزیز باید مدنظر قرار گیرد که در عمل مدعیان گفتمان امام (ره) باید پاسخ دهند که علت حضور رییس جمهور در اجلاس همکاری خلیج فارس با نقشه‌ای که عنوان خلیج عربی حک شده بود چه می‌باشد و باید پرسید آیا این به معنای عزت ایران است که در این اجلاس بیانیه‌ای علیه ایران صادر شد.

در ادامه زاهدی در جواب قندهاری، گفت: من گفتم مشکلات ما در اثر انحراف از گفتمان امام (ره) بوده است که بعد از رحلت امام (ره) برخی مدیران دچار انحراف شدند و تاکید کردم که این دولت، دولت ایده‌آل نیست.

وی با تاکید بر این عقیده که گفتمان امام (ره) دچار تحریف شده است، تصریح کرد: کجای گفتمان امام (ره) آمده است که فقه توان اداره جامعه را ندارد و وحی یک تجربه‌ شخصی است و چه موقع نبوت زیر سوال رفته که باید در حال حاضر به تعریف سروش از کروبی افتخار کنیم و هم بگوییم که طرفدار امام (ره) هستیم و هم از دفاع سروش استقبال کنیم.

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، ادامه داد: آقای قندهاری گفتند من یک بسیجی هستم و شاهدیم زمانی که عده‌ای گفتند بسیج غیرنظامی می‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد با مخالفت بسیاری مواجه شد. پس این سوال پیش می‌آید که اگر شما بسیجی هستید و کار سیاسی می‌کنید باید با آقای کروبی اختلاف‌نظر داشته باشید.

وی در ادامه گفت: به نظر من به آقای کروبی در زمانی که ریاست مجلس ششم را برعهده داشتند و زمانی که رییس بنیاد شهید بودند انتقاداتی وارد است.

زاهدی تصریح کرد: کروبی این تجربه‌ها را داشته و حالا توبه کرده و اشکالی ندارد پس باید بگوید که در حال حاضر چه برنامه‌ای دارد و از او پرسیده می‌شود آیا همین حلقه‌ بسته اطرافیانش هستند که مدیران آینده‌ی آن را تشکیل می‌دهند که متشکل از کرباسچی، مهاجرانی و ... هستند و بسیاری از افراد که دچار فساد اعتقادی هستند مانند سروش، مهاجرانی و ...

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، ادامه داد: آقای کروبی دم از عزت زدند باید از ایشان پرسید زمانی که شاهد عقب‌نشینی‌ها در بحث هسته‌یی بودیم چرا اقدامی انجام ندادند به طوری که آن زمان حتی رهبری خطاب به اصلاحات، گفت تعلیق در امور هسته‌یی در زمان شما رخ داد پس خودتان آن را بشکنید.

وی به نامه‌ی سال ‌٢٠٠٣ فرستاده شده برای بوش اشاره کرد و گفت: مجلس ششم در دولت دوم خرداد حضور داشت که آمریکا ما را محور شرارت عنوان کرد و قرار بر این شد که ما از آمریکا بخواهیم ما را شرور نداند و بحث هسته‌یی را ول کنند و در مقابل ما از آرمان‌هایمان و صدور انقلاب دست برداریم و باید پرسید این در کجای گفتمان امام (ره) وجود داشته که ما از فلسطین و آرمان‌های خود کنار رویم.

زاهدی گفت: من اقتصاددان نیستم و حمایت من رویکردی است و نه عملکردی گرچه معتقدم عملکردها نیز خوب بوده است.

در ادامه قندهاری گفت: ما معتقد نیستیم که آقای کروبی اشتباه کرده که لازم باشد توبه کند اما اگر توبه کرده خدا را شکر. ترس ما از این است که احمدی‌نژاد مانند پسران حضرت یعقوب تا پایان عمر توبه نکند.

وی ادامه داد: دوست ما حرف از فساد اعتقادی می‌زند. باید پرسید منظورشان از فساد اعتقادی چه می‌باشد. آیا حضور معاون رییس‌جمهور در مراسم رقص، توهین به مردم است یا مجمع سازمان حج و زیارت و یا حمل قرآن با حرکات موزون و .... پس دوستان بگویند اتفاقات این چهار سال را با چه منطقی تفسیر می‌کنند.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، در خصوص برنامه‌های کروبی، گفت: ما به تعیین گفتمانی می‌پردازیم که کلیه‌ اقوام ایرانی را پوشش دهد چون وظیفه‌ی رییس جمهور است که فعالیت‌های خود را در قالب حامیان خود انجام ندهد بلکه امنیت روانی همه‌ی منتقدین خود را نیز تضمین کند و به مواردی از قانون اساسی از جمله اصل ‌١٥ و ‌١٩ توجه داریم که در مورد اقوام مختلف است.

وی تصریح کرد: معتقدیم بعد از ‌٣٠ سال از انقلاب دیگر انقلاب تثبیت شده است و حالا زمان گسترش و توسعه‌ی آن است. در حالی که بیشترین اقدامات در این دولت توسعه‌ چتر امنیتی بر جامعه بوده است که هیچ توضیحی ندارد و تنها به معنای بی‌اعتمادی به مردم به حساب می‌آید.

قندهاری گفت: ما معتقدیم تمامی اقوام باید در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که امام (ره) فرموده‌اند میزان رای ملت است و کروبی تلاش دارد تا این موضوع را به مردم ثابت کند که میزان رای مردم است و در برنامه‌های خود تمامی اقوام از کرد، لر، ترک و ... را مدنظر دارد.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، افزود: چه بسیار آسیب‌هایی که به علت نبود نظام متمرکز برنامه‌ریزی در این چهار سال وجود داشته است و شاهد بودیم که شورای پول منحل شد، دست برخی باز شد که چوب حراج به بیت‌المال بزنند و همچنین سازمان برنامه‌ریزی با پشتوانه نیم قرن فعالیت یک‌شبه منحل گردید و انگ جاسوس بودن به برخی زدند. باید پرسید اتهام بی‌اساس تا به کجا؟

قندهاری در ادامه در باب مردمی‌سازی سهام نفت و هدفمندسازی یارانه‌ها که از اهداف دول غربی بوده است، گفت: دولت‌های گذشته به علت ترس از پیامدهای شدید اجتماعی این طرح بر مبنای نظر بزرگان این طرح را به تعویق انداخته بودند؛ چرا که این طرح نیازمند طرحی هم‌عرض است تا تورم را دستخوش تغییر نکند.

وی در ادامه تصریح کرد: انتقاد ما به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در این مورد است که دولت وامدار مردم نیست و مردم ما هستند که وامدار دولت شده‌اند. چون شما می‌خواهید پول را بین مردم تقسیم کنید و بر مردم منت گذارید در حالی که مردم باید بر سر دولت منت داشته باشند.

عضو ستاد دانشجویی کروبی در ادامه، به پیشنهاد ستاد کروبی برای طرح هم‌عرض در کنار طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: از این طریق هم همدفمند کردن یارانه‌ها انجام می‌شود، هم سوخت به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود و هم عوارض آن بر مردم تحمیل نمی‌شود.

قندهاری ابرازعقیده کرد: در چهار سال گذشته دولت به جای طرح موضوعات به طرح خود پرداخته و این آفتی بوده که تمام اقدامات این دولت تعبیر تبلیغاتی داشته و نظام را دچار آسیب کرده است.

به گزارش ایسنا زاهدی در ادامه، گفت: با توجه به اینکه میزان رای ملت است باید پرسید آیا در زمان انتخابات این موضوع مطرح می‌شود و قبل از آن ما حتی حال سفر کردن به استان‌های کشور را نداریم.

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، در ادامه گفت: در مورد حقوق شهروندی باید بگویم که در دوم خرداد میانگین مشارکت مردم ‌٦/٥٥ درصد و در این دولت ‌٥/٦٠ درصد بود و باید بگویم شما شعار حقوق شهروندی دادید و دیگران عمل کردند.

وی در توضیح موضوع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: عده‌ای در تهران بودند که بودجه‌ریزی، برنامه‌ریزی و استخدام با آنها بود. اما پاسخگویی با کس دیگری بود. در نتیجه رییس جمهور خواست که شوراها به استان‌ها بروند تا متناسب با وضع و نیاز هر استان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

زاهدی در مورد سهام عدالت، گفت: اگر سهام‌دار کردن نفت خوب است این موضوع نیز با همان دلیل قابل بیان است.

عضو ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، بیان کرد: یکی از اجزای قانون شهروندی آزادی بیان است اما شاهد بودیم که در دوره‌ای با آقای شریعتمداری به دلیل نوشتن یک مقاله‌ی نقد برخوردهای بسیاری شد و همچنین در زمانی شاهد بودیم که وقتی آقای جنتی در نمازجمعه به خواب خود استناد کرد کروبی در جواب او گفت نمی‌توان به خواب استناد کرد در حالی که وقتی خود در زمانی می‌خواست از خاتمی دفاع کند به خوابش استناد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قندهاری در ادامه‌ این جلسه‌ی مناظره در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد برخی از تخریب‌ها که عنوان شد در روزنامه‌ اعتماد ملی اتفاق می‌افتد، گفت: یکی از آسیب‌هایی که کشور را تهدید می‌کند به واسطه‌ی عدم توسعه‌یافتگی و بروز برخی ایرادهای رفتاری است که مصداق آنها شخص کروبی یا خاتمی یا موسوی نیست.

وی افزود: کلیه‌ی گروه‌های حامیان جناح‌های مختلف در زمان انتخابات بسیار باید از تخریب بی‌مورد کاندیداها دوری کنند و البته نقد موثر و منطقی باید وجود داشته باشد.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، تصریح کرد: کروبی استدلالی در مورد نقد از دولت دارد و علت این است که برخی حرکات این دولت با منطق مدیریتی سازگار نیست که بطور مثال می‌توان به موضوع سیب‌زمینی اشاره کرد که به هر ترتیب نمی‌توان آن را با استدلال مدیریتی تطبیق داد و شاهدیم عده‌ای پرداختن به این موضوع را تخریب تلقی می‌کنند.

قندهاری در ادامه گفت: اگر قرار است در مبارزات انتخاباتی فقط حسن رقیب گفته شود این سوال پیش می‌آید که چطور برای انتخابات کاندیداها شده‌اید؛ پس باید نقد وجود داشته باشد اما تخریب صورت نگیرد و شاهدیم زمانی که مقاله‌ای در ارتباط با دلفین‌ها در اعتماد ملی چاپ شد کروبی با این موضوع برخورد کرد و عذرخواهی ایشان در این روزنامه چاپ شده بود.

وی در ادامه در جواب سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا کروبی فقط اشکالات را مطرح می‌کند و راهکاری ارایه نمی‌دهد، گفت: فلسفه‌ی این سوال را نمی‌فهمم چرا که کروبی ضمن بیان انتقادات راهکار نیز ارایه می‌دهد و باید این سوال را مطرح کرد که کدام کاندیدا در مقایسه با کروبی برنامه ارایه کرده است چون ایشان ‌٣٥ محور اساسی در برنامه‌های خود دارد و ‌٢٧٠ تا ‌٣٠٠ راهبرد ارایه کرده است.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، همچنین در جواب این سوال که اگر بار دیگر کروبی رییس‌جمهور نشود این بار رای مردم را می‌پذیرد؟ و همچنین تاکیدات کروبی در موضوع صیانت از آرا به چه دلیل می‌باشد؟ گفت: در جامعه با افراد زیادی مواجه هستیم که توده‌های جامعه و به نوعی زیر پوست شهر را تشکیل می‌دهند که در آن زمزمه از این است که رای ما تاثیر ندارد و آقایان انتخاب می‌کنند و ما را فقط برای مشروعیت می‌خواهند که نباید این جو را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: در دوره‌ی گذشته تا ساعت پنج صبح روزی که نتایج تهران را اعلام می‌کردند و من بیدار بودم و در ستاد حضور داشتم کروبی نفر اول، هاشمی نفر دوم و احمدی‌نژاد با یک میلیون رای فاصله نفر سوم بود اما بین ساعت پنج تا هشت صبح شاهد بودیم که الهام جلوی دوربین می‌آید و می‌گوید که احمدی‌نژاد نفر اول است در حالی که الهام ناظر انتخابات بود و حق دخالت در اجرای آن را نداشت.

قندهاری گفت: ما تلاش داریم گفتمانی را به مردم ارایه کنیم تا بدانند رای‌شان محفوظ است.

عضو ستاد دانشجویی کروبی، در جواب سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با حضور میرحسین، حضور کروبی بی‌فایده نیست؟ توضیح داد: بنابر سیاست‌های کلی که وجود دارد باید به سابقه افراد توجه کنیم و باید بگویم که اصلاح‌طلب نمی‌تواند نسبت به وضع موجود و خطاهای ناشی از اتفاقاتی که رخ داده است بی‌تفاوت باشند. چطور می‌شود در گفتمان اصلاح‌طلبی از چپ رادیکال تا راست سنتی را پوشش داد.

به گزارش ایسنا در ادامه زاهدی در جواب سوال یکی از دانشجویان در مورد موضوع کردان، گفت: من گفتم دولت نهم را دولت ایده‌آل نمی‌دانم و اگر اشتباهی صورت گرفته طبیعی است و همچنین باید بگویم که معرفی کردان کار غلطی بود چون به گفتمان عدالت نمی‌خورد اما اینکه فکر کنیم پدیده‌ی مدرک‌گرایی و رانت‌خواری کار این دولت است بسیار غلط است؛ چرا که در دولت‌های قبلی و در دولت دوم خرداد بسیار شاهد این مطلب بودیم و دیدیم که برخی افراد بدون امتحان دانشجوی حقوق دانشگاه تهران شدند.

وی افزود: شاهد بودیم که دکترای افتخاری به برخی از آقایان دادند و قبل از اینکه به خاتمی دکترای افتخاری بدهند هیچ مسوول دیگری دکترای افتخاری دریافت نکرده بود و دانشگاه آزاد همین‌طور مدرک می‌داد کسی صدایش در نمی‌آمد.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، همچنین در جواب سوال دیگری در مورد موضوع اسراییل و مشایی، گفت: صحبت‌های مشایی را نیز در مورد اسراییل اشتباه می‌دانم اما شاهدیم در مبانی نظری برنامه‌ی چهارم توسعه رسما گفتند روابط‌مان را باید با اسراییل عادی کنیم. باید پرسید آن زمان آقایان کجا بودند.

وی در ادامه مدعی شد: در دوره‌ای محمدرضا خاتمی در زمان اصلاحات همین موضوع را مطرح کرد و کسی حرفی نزد و اولین نفری که از مشایی دفاع کرد همین آقای محمدرضا خاتمی بود اما باید بدانیم مشایی که این حرف‌ها را می‌زند استراتژی نمی‌نویسد اما در دوره‌ای افرادی که استراتژی می‌نوشتند چنین حرف‌هایی زدند.

زاهدی در ادامه در پاسخ به این پرسش که توجیه شما در سیاست خارجی این دولت چیست که با برخی کشورهای کوچک ارتباط داریم، گفت: امام (ره) می‌گویند که از مسوولین می‌خواهم از هیچ چیز جز خدا نترسند و علیه فساد و فحشا تلاش کنند. پس باید پرسید آیا اگر به دیدار رییس جمهور فرانسه در پاریس رویم و به دنبال آن بالا بدویم این درست است و زمانی که یک به کوفی عنان پول دادند تا به ایران بیاید افتخار دارد.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، گفت: برخی می‌گویند ماجرای ژنو آبروریزی است و در مورد موضوع ملوانان انگلیسی انتقاد می‌کنند. باید پرسید وقتی که در خرداد ‌٨٢ و تیر ‌٨٣ نیز ملوانان انگلیسی را گرفتند و بی‌سر و صدا آنها را پس دادند چرا کسی صحبتی نکرد. در حالی که این بار پس از این ماجرا بلر گفت ما نسبت به مردم ایران سوءنیت نداریم.

وی همچنین در رابطه با سوالی در رابطه با موضوع سیب‌زمینی، گفت: در زمان اصلاحات در سال ‌٨١ شاهد بودیم که ‌١٦١ هزار تن پیاز زیاد آوردیم و امحا شد. همچنین در سال ‌٨٣ نیز ‌٧٢ هزار تن پیاز امحا شد.

زاهدی همچنین در رابطه با موضوع تخلف‌های انتخاباتی، گفت: کروبی زمانی گفت که خوابید و رای‌ها بالا و پایین شد اما در کلیپ مرد حرف و عمل اعلام شده که به مردم گفته‌اند که به احمدی‌نژاد رای دهند. پس باید پرسید بالاخره رای‌ها جابجا شده یا به مردم گفته‌اند که به احمدی‌نژاد رای دهد.

به گزارش ایسنا، در ادامه قندهاری در جواب سوالی در مورد موضوع آقاجری و حکم اعدام وی و عکس‌العمل کروبی، گفت: در باب احکام قضایی مجازات باید متناسب با جرم تعیین شود و مخالف این نیستیم که کسی به اعتقادات توهین می‌کند باید مورد برخورد قرار بگیرد و حتما باید با کسانی که به بهانه‌ی آزادی بیان به اعتقادات اهانت می‌کنند برخورد شود. اما با اینکه به بهانه برخورد قوانین را زیر پا بگذاریم مخالف هستیم پس حکمی که صادر شد مورد اعتراض قرار گرفت و ما چگونگی حکم را نپذیرفتیم در حالی که چرایی آن را قبول داشتیم.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد اینکه چرا عده‌ای کروبی را غضنفر اصلاحات می‌دانند، گفت: غضنفر به کسی می‌گویند که نمی‌داند هدف کجاست یعنی کسی که دارد به خودمان گل می‌زند.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی کروبی، توضیح داد: هر زمان که گفتمانی به جامعه عرضه می‌شود متولیان آن وظیفه دارند که گفتمان خود را در جامعه توضیح داده و به دنبال تثبیت آن باشند و به مرور نهادینه شود، استقرار یابد و تقویت شود. اما آقایان هنوز اصلاحات را تثبیت نکرده به دنبال گسترش آن بودند که آقای کروبی معتقد بود این کار اشتباه است.

قندهاری اضافه کرد: باید پرسید علت اینکه انتخابات بعد از هشت سال خاتمی نتیجه‌اش احمدی‌نژادی شد که ‌١٠٠ درصد با مواضع دولت قبلی مخالف بود چه بوده است و باید پرسید با این اوضاع غنضفر کروبی است یا دوستان.

وی گفت: حرف کروبی این است که چارچوب‌ها را بشناسید و اگر می‌خواهید فضای کار کردن در کشور به شما بدهند باید اصول را بپذیرید و اگر ولایت فقیه را قبول ندارید نمی‌توانید در کشور فعالیت کنید. پس باید تکلیف مشخص شود.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی کروبی، به استعفای برخی از نمایندگان در دوره‌ای اشاره کرد و گفت: چطور است که پس از گذشت مدتی دوباره برای نمایندگی در مجلس ثبت‌نام می‌کنند و توقع دارند که ردصلاحیت نشوند. باید پرسید آیا باعث ردصلاحیت آنها کروبی بوده است؟ در حالی که کروبی با رهبری و آیت‌الله جنتی در این موضوع رایزنی‌های بسیاری کرد اما جواب دلسوزی‌ها را چنین می‌دهند.

وی افزود: در این انتخابات بحث مرگ و زندگی است و حداقل باید یکی از کاندیداها به دور دوم راه یابد.

قندهاری همچنین در جواب این سوال که آیا میزان آرای میر حسین بیشتر است یا کروبی، گفت: شاهد برخی نظرسنجی‌ها در دوره‌های گذشته بودیم و همه ائتلاف کردند و کروبی تنها ماند اما باید پرسید نتیجه چه شد؟

نماینده‌ی ستاد دانشجویی کروبی، با اشاره به این مطلب که زمانی می‌توان موفق شد که آرای جامعه را بتوانید جذب کنید، گفت: ما باید از گذشته درس بگیریم نه اینکه در یک دور تسلسل بیافتیم.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد دیدار ساسی‌مانکن با کروبی، گفت: آقای کروبی قرار بود دیداری با هنرمندان داشته باشد و گویا شخصی به نام ساسی‌مانکن و یاس که من تا قبل از این موضوع آنها را نمی‌شناختم نیز در این جمع حاضر بودند و به نظر من خیلی دردآور است که برخی چهره‌های محبوب جوانان ما جز با نیروی انتظامی با کسی دیدار نکردند.

قندهاری افزود: باید جوانان بین ‌١٨ تا ‌٢٥ سال را مورد توجه قرار داد و مطالبات آنها را مدنظر قرار داد. باید مدیریت کرد تا به جای اینکه این فعالیت‌ها زیر زمین انجام شود به روی زمین آید.

به گزارش ایسنا، این صحبت قندهاری با اعتراض برخی حاضرین در جلسه مواجه شد و او گفت: باید شبکه‌ای سازماندهی شود که این گروه‌ها بتوانند در چارچوب قانونی فعالیت کنند و چرا فقط خودتان را می‌بینید. چون عده‌ای در جامعه حضور دارند که به آهنگ‌های این گروه‌ها گوش می‌دهند پس اگر بتوانند در چارچوب قانونی فعالیت کنند دیگر شبکه‌های زیرزمینی سازماندهی نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی این جلسه زاهدی در جواب سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه از کلمبیا بگویید و از ژنو چه خبر؟ گفت: من دانشجوی علم و صنعت هستم و از کلمبیا خبر ندارم.

وی همچنین در جواب این سوال که مگر تهران پایتخت نیست چرا رییس جمهور تا این اندازه به شهرستان‌ها توجه دارند، گفت: یکی از رسالت‌های نظام اسلامی ایجاب می‌کند که هر فردی در هر جای کشور به همان اندازه از امکانات برخوردار باشد که فرد یا جوان دیگری در نقطه‌ای دیگر از کشور از آن امکانات برخوردار است؛ چرا که شاید بتواند استعدادهای خود را بالفعل کرده و به نتیجه برساند.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، در مورد سوالی در رابطه با دریای خزر، گفت: خوب است که این موضوع باعث شد تا افرادی در کشور دغدغه عزت ملی را پیدا کنند و همین که این دغدغه ایجاد شده است ارزش دارد و باید بگویم در دریای خزر اتفاقی نیفتاده و ‌٢٠ درصد آن سهم ما است که ‌٥٠ درصد از منابع گازی آن برداشت می‌کنیم.

زاهدی همچنین در جواب سوالی در مورد گشت‌های ارشاد، گفت: رییس جمهور نظرشان را مطرح کردند و چند بار به محصولی در مورد حقوق شهروندی نامه دادند و شاهد نظرسنجی‌هایی هستیم که در این مورد مردم رضایت دارند که با اراذل و اوباش برخورد شود؛ البته اگر جایی برخوردهایی صورت گرفته باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده‌ی ستاد دانشجویی احمدی‌نژاد، در پایان در جواب سوالی در مورد موضوع آزادی بیان، گفت: در این دولت روزنامه‌ی شرق بسته شد به علت تبلیغ همجنس‌بازی و کارگزاران بسته شد به علت چاپ بیانیه‌ی غیر انسانی تحکیم در کوران جنگ غزه که حماس را تروریست خوانده بود و همچنین شهروند امروز بسته شد به علت برخی مشکلات قانونی که البته در شماره ‌٥٢ مقاله‌ای برخلاف صحبت‌های رهبری چاپ کرده بود و باید بگویم که در مورد اهانت به رییس جمهور هیچ نشریه‌ای بسته نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد