وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دیدگاه روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در خصوص موسوی

رم - روزنامه لارپوبلیکا روز دوشنبه نوشت: میرحسین موسوی رقیب اصلی احمدی نژاد از جناح اصلاح طلبان با اعلام این که بر اصول جمهوری اسلامی تاکید دارد سعی می‌کند تا میان دو جناح قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، این روزنامه ایتالیایی در گزارش تحلیلی از اوضاع سیاسی، فعالیت احزاب و جناح‌های سیاسی مختلف ایران در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان بمب تهران در خصوص موسوی افزود : وی می گوید که مخالف اصول محافظه کاران نیست و نمی‌خواهد متحمل تکفیر شود و خود را یک اصلاح طلب وفادار به اصول جمهوری اسلامی معرفی می‌کند.

لارپوبلیکا با اشاره به این که نتیجه این انتخابات برای خاورمیانه و غرب بسیار مهم است ، نوشت : احمدی نژاد برای پیروزی در انتخابات ‪ ۱۲‬ژوئن (‪۲۲‬ خرداد) تلاش می‌کند وغرب نیز به موسوی رقیب او که مردی باسواد و اصلاح طلب است، علاقه مند است.

این روزنامه در گزارش خود به قلم برناردو ولی افزود : در انتخابات ریاست جمهوری ایران معلوم نیست مشتی که هنوز در برابر پیشنهاد باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای گفت و گو باز نشده است ، می‌تواند باز شود و یا همچنان بسته باقی بماند.

لارپوبلیکا با اشاره به این که دستان دراز شده اوباما اوضاع را پیچیده تر کرد و نتیجه این انتخابات که بر تمام خاورمیانه تاثیرگذارخواهد بود و برای غرب نیز مهم است،نوشت:با حضور احمدی نژاد برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این سوال مطرح می‌شود که آیا او برای مقابله با رفتار جدید ابرقدرتی که رییس جمهورش دستان خود را به سوی ایران دراز کرده است ، مناسب تر از بقیه است؟
این روزنامه ایتالیایی افزود : احمدی نژاد فردی مردمی از نوع آمریکای جنوبی است که سخنرانی‌های خود را با اشاره به آیات قرآن عنوان می‌کند و مانند یک مرد ساده از رفاه ثروتمندان منزجر است.

لارپوبلیکا افزود : موسوی برعکس اوست و وقتی هم که نخست وزیر بود نشان داد که مردی متعادل و در اقتصاد نیز مطلع و مشرف است.

به نوشته این روزنامه، خیلی‌ها موسوی را نمی‌شناسند اما احمدی نژاد هر روز در تلویزیون دیده می‌شود و اگر درمیان مردم شهرها با واکنش منفی روبرو می‌شود اما در روستاها و میان نظامیان و روحانیون به خصوص اگر آیت الله خامنه‌ای رهبرعالی ایران از او حمایت کند، آرای زیادی بدست می‌آورد.

این روزنامه نوشت : اظهارات موسوی به نظرمعتدل می‌آید . او ازایران توسعه یافته، آزاد، درست و برپایه حقوق سخن می‌گوید و خواهان شایسته سالاری و شفافیت درعملکرد دولتمردان و احترام به قانون اساسی و آزادی مطبوعات است.

به نوشته لارپوبلیکا ، موسوی موافق سرمایه‌گذاری های خصوصی و سیاست خارجی مستقل است و خواستار متناسب شدن ایران با جهانی‌سازی است.

روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا افزود:اظهارات وی درغرب مورد پسند است اما او درباره مساله هسته‌ای و رابطه با آمریکا قاطعیت نشان داده و توقف غنی سازی را با قاطعیت رد می‌کند و دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای صلح آمیز را راهبرد می‌خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد