وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتقاد لاریجانی از اخبار ثبت نام کنندگان

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه در حاشیه بیستمین اجلاس شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت : این نوع ثبت نام ها دو اشکال دارد یک اشکال اینکه این افراد نام نویسی می کنند و شورای نگهبان به حق این افراد را رد صلاحیت می کند و اما انعکاس بین المللی آن این می شود که در بین 1000 نفر 4 نفر انتخاب و بقیه رد صلاحیت شده اند.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: از طرف دیگر با کارهایی که شما رسانه ها در به تصویر کشاندن آنها می کنید نگاه به جایگاه ریاست جمهوری را مخدوش می کنید.

لاریجانی تصریح کرد: افرادی می آیند که سنخیتی با این مقوله ندارند شما هم برای تنوع کاری خود دوست دارید از این بازیگوشی ها کنید و اینها را برجسته می کنید و با آنها صحبت می کنید، این تبدیل به نزول این جایگاه می شود که خوب نیست و باید رعایت کنید.

وی تاکید کرد : رئیس جمهور نفر دوم کشور است و انتخاب آگاهانه باید صورت گیرد.

رئیس مجلس گفت: شما باید تلاش کنید زمینه های آگاهی مردم را فراهم سازید تا جامعه برای انتخاب درست توانمند شود.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه شوخی ها در این مقطع می تواند ذهنیت جامعه را تخریب کند.

لاریجانی با اشاره به قانون اصلاح انتخابات وتصویب آن در مجلس خاطر نشان کرد: ما کار خود را کردیم اما در شورای نگهبان ایراداتی داشتند از جمله اینکه چون در نص قانون اساسی آمده که رجال سیاسی و مذهبی می توانند رئیس جمهور شوند شما نمی توانید سابقه تعریف کنید.

رئیس مجلس افزود: ما در واقع کانالی ایجاد کردیم که رجال سیاسی و مذهبی مشخص شوند و کسی که می خواهد کاندیدا شود سابقه یکی از مشاغل وزارت، وکالت، استاد دانشگاه و ... داشته باشد که شورای نگهبان ایراد گرفت اما مجلس اصرار کرد و این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که به این دوره نمی رسد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره فضای رقابتی انتخابات گفت: هم اکنون شاهد تنوع فکری هستیم ، نمی خواهم بگویم مهندسی افکار سیاسی اکنون کامل است اما در کل بخش های مختلف نمایندگان مردم در صحنه سیاسی انتخابات حضور دارند.

لاریجانی یادآور شد: در کل آرایش موجود رقابتی است اینکه در بهترین شکل است یا خیر بحث دیگری است اما این رقابت وجود دارد و برای جامعه خوب است که طوایف مختلف نمایندگانی داشته باشند که حرکت انتخاباتی به آن سمت شکل بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد