وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: در جنوب شهر تولید ثروت می‌کنیم

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم کلنگ زنی 3 هزار و 100 واحد مسکونی تجاری پروژه الغدیر که ظهر چهارشنبه در منطقه 18 تهران برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: از زمان آغاز به کار در شهرداری تهران ، به شهروندان تهرانی متعهد شدم که فاصله و اختلاف طبقات جنوب و شمال شهر تهران افزایش پیدا نکند بر این اساس در تهران به ویژه جنوب شهر به این فکر کردیم که کیفیت زندگی را بالا ببریم.


وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بالا بردن کیفیت زندگی در جنوب شهر تهران تولید ثروت است، بیان کرد: جنوب شهر به دلیل بافت فرسوده خود ثروتهای زیادی دارد اما برای اینکه بخش خصوصی در این مقوله سرمایه گذاری کند منطق اقتصادی خاص خود را دارد. در شمال شهر به ازای هر متر مربع سرمایه گذاری ، سود هنگفتنی نصیب سرمایه گذاران می شود اما در جنوب شهر این سود بسیار کمتر است.

شهردار تهران در ادامه به کاهش شکاف طبقاتی شمال و جنوب شهر تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران باید در جنوب شهر به گونه ای پیش برود که امکان تولید ثروت در بخش ساخت و ساز برای سرمایه گذاران محقق شود. طبیعتا طرح جامع، طرح منظر شهری که سند راهبردی شهر تهران است می تواند این مشکل را کم کند.

قالیباف همچنین به از بین نبردن ثروت خدادادی جنوب شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان نباید زمین های خود را که همان ثروت خدادادی است به سادگی از بین ببرند بلکه باید زیرساختهایی فراهم شود تا سرمایه گذاران انگیزه سرمایه گذاری در این بخش را پیدا کنند. یکی از این مقوله ها حمل و نقل مناسب است.

شهردار تهران با اشاره به خطوط 3، 4، 6 و 7 متروی تهران که در حال اجراست، افزود: خطوط 3 و 4 متروی تهران به دلیل اینکه بافتهای جنوبی شهر را به هم متصل می کند در اولویت قرار دارد. خط 4 مرز شمال و جنوب شهر تهران است که تا پایان امسال به طور کامل پیروزی را به ایستگاه فلکه صادقیه متصل می کند. البته ایستگاه شهدا به انقلاب تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

وی همچنین بیان کرد: خط 3 متروی تهران نیز که از مناطق 18،17، 16 ، راه آهن، خیابان ولیعصر، شهید بهشتی و صیاد شیرازی گذشته و به ازگل می رسد ، جنوب غرب تهران را به شمال شرق آن وصل می کند و تمامی این خطوط می تواند به سبب افزایش سرمایه گذاری در جنوب شهر کیفیت زندگی را بالا ببرد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به 3 هزار هکتار بافت فرسوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: عمده بافت فرسوده در جنوب شهر و مناطق 15 ، 16 ، 17 ، 18 و 19 تهران قرار دارد البته این بدان معنا نیست که مناطق شمالی بافت فرسوده ندارند بلکه حتی مناطق 1 و 2 و 3 هم مشکل بافت فرسوده را دارند.

شهردار تهران با اشاره به نگاه شهرداری به بحث بافتهای فرسوده گفت: نگاه شهرداری به بافتهای فرسوده نگاه اقتصادی نیست بلکه شهرداری در نظر دارد در حوزه بافت فرسوده با رعایت ضوابط شهرسازی و کمکهای شهرداری اقداماتی انجام دهد تا مالکان بتوانند املاک خود را نوسازی کنند اما این بدان معنا نیست که هر کس هر نوعی که دلش خواست ساختمان سازی کند.

وی به رویکرد دوم شهرداری در بحث بافتهای فرسوده اشاره کرد و گفت: نگاه دیگر شهرداری در حوزه بافتهای فرسوده اعتماد سازی برای مردم است نگاه مردم به شهرداری در ابتدای اجرای نوسازی بافتهای فرسوده بسیار منفی بود اما عملکرد شهرداری نشان داد که مجموعه مدیریت شهری به دنبال اعتماد سازی و کمک به شهروندان است.

قالیباف همچنین گفت: ما توقع داریم که مردم نیز شهرداری را در نوسازی بافتهای فرسوده یاری رسانند.هر چند این موضوع به نظر فنی می آید اما نوسازی بافتهای فرسوده در حقیقت موضوع فرهنگی و اجتماعی است که شهرداری باید چند وجهی روی آن کار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد