وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تقدیر از قالیباف در همایشی با حضور خاتمی و میرحسین!

قلم: سومین همایش پویش موج سوم عصر چهارشنبه در حالی برگزار شد که جوانان پرشور در جلسه یکپارچه با تکان دادن پرچم های سبزشان و تکرار «دورد بر خاتمی، سلام بر موسوی» حمایت خود از خاتمی و موسوی اعلام کردند.

ساعت ها پیش از شروع همایش موج سوم با حضور سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی، جوانان مشتاق با شور و هیجانی خاص بیرون از سالن ورودی برج میلاد در انتظار بودند تا درها باز شود.

همه جوانان حاضر که ناچار شدند 6 طبقه را بدون آسانسور طی کنند تا پشت در سالن محل برگزاری مراسم برسند، رنگ سبز را در لباس ها و وسایلشان استفاده کرده بودند یا آنکه بندی سبز رنگ به بازو و مچ خود بسته بودند.

آنها در حالی که سرود ای ایران و یار دبستانی را می خواندند مسیر پله ها را طی کردند.


از چند ساعت قبل از شروع مراسم خیابان منتهی به سالن همایش های برج میلاد در تقاطع اتوبان همت با ترافیکی سنگین مواجه بود و علاقه مندان زیر باران در انتظار بودند تا درها باز شود.


برخی از دختران و زنان حاضر در این مراسم، روسری های سبز رنگ به نشانه حمایت از میر حسین موسوی بر سر کرده بودند.


سالن مملو از جمعیت شده بود و حاضران سرود یار دبستانی و ای ایران را بارها و بارها همخوانی کردند.


زنان درخواست هایشان را از رییس جمهور آینده در قالب بروشور تهیه کرده بودند.


پوسترهای موسوی و خاتمی با هم و با شعار: «خرداد ماه ترانه سرایی ماست... تا بهار، یک زمستان باقیست» از طرف ستاد 88 بین جمعیت حاضر توزیع شد.


پرچم های سبز و مچ بندهای سبز بین نیز جمعیت مشتاق و پرشور سالن توزیع شد.


سالن برگزاری مراسم مملو بود از پرچم و پلاکادر و دست نوشته و جمعیت پرشور با هم خوانی، شعار ها و سرودها را می خواندند.


«من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی همه بر می خیزیم» ، «کردستان حامی یاران اصلاحات» از جمله پلاکادرهای موجود در سالن بود. تصاویر خاتمی و موسوی در دستان جمع پرشور جوانان بود.


همچنین پلاکادرهای «شبکه خصوصی حق مسلم ماست»، «زندانی سیاسی آزاد بایدگردد» ، «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد» در دستان جمعیت حاضر در سالن برج میلاد مشاهده می شد.


زمانی که مجری برنامه نام خاتمی را به زبان آورد، جمعیت سالن به وجد آمد؛ بعد از چند ثانیه شعار «دورد بر خاتمی، سلام بر موسوی» فضای سالن را پر کرده بود.


در ابتدای مراسم آهنگ «خلیج فارس» به مناسبت روز ملی خلیج فارس پخش شد که با همراهی و تشویق های حاضران همراه شد.


پیش از سخنان میرحسین موسوی، کلیپی در سالن پخش شد و جمع کثیر داخل سالن با دیدن تصاویری از ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک خان، مصدق، آیت‌الله طالقانی، امام خمینی (ره)، دکتر شریعتی و بازرگان و در ادامه سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی به تشویق های پی در پی و ابراز احساسات پرداختند.


در کلیپی که پخش شد تصاویری نیز مربوط به رحلت امام(ره)، وقایع 18 تیر و ترور حجاریان به نمایش درآمد که جمع حاضر به ابراز احساسات پرداختند و پرچم های سبز رنگشان را تکان می دادند.


زمانی که کلیپی از عکس ها و تصاویر و تکه هایی از سخنرانی میر حسین موسوی پخش شد ، جمعیت سالن به تشویق و ابراز احساسات پرداختند.


نماآهنگ حضور موسوی در مسجد حجت با قطعه هایی از سخترانی وی که بخش اصلی آن مربوط به شهید باکری و درآمد نفتی بود بسیار مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار قلم نیوز، میرحسین موسوی به همراه همسر خود زهرا رهنورد، وارد سالن شد و با استقبال فراوان جمعیت سالن مواجه شد و شعار «موسوی موسوی حمایتت می کنیم» در فضای سالن پر شد.


«درود بر موسوی، درود بر خاتمی» ، «حمایت از موسوی، حمایت از خاتمی است» و «درود بر موسوی » دائما از سوی حاضران تکرار می شد.


همچنین حاضران با سر دادن شعار «صدا و سیمای ما اصلاح باید گردد»، اعتراض خود را نسبت به رویه صدا وسیما درباره انتخابات نشان دادند.


زمان ورود سیدمحمد خاتمی به سالن و به ویژه در لحظه دیدار خاتمی با مهندس موسوی، جمع حاضر در سالن پی در پی، تشویق و شعارهایی در حمایت از خاتمی و موسوی سر دادند.


در خلال این مراسم، توسط مجری برنامه از مرحوم احمد بورقانی نیز یاد شد که جمع کثیر سالن به یادش، او را تشویق کردند.


در این مراسم، پس از پایان سخنان خاتمی، در حالی که وی هنوز بر روی سن حضور داشت، میرحسین موسوی و رهنورد نیز به روی سن آمدند. موسوی و خاتمی شال های سبزی که به نام فاطمه زهرا (س) مزین شده بود، به گردن یکدیگر انداختند.


یک نوجوان رای اولی با آمدن روی سن، دستان موسوی و خاتمی را بالا گرفت تا این حرکت وی با تشویق و ابراز احساسات شدید جمعیت حاضر در سالن همراه شود.


در این مراسم همچنین یک پرچم ایران به صورت نمادین توسط خاتمی، موسوی و رهنورد امضا شد و در اختیار پویش موج سوم قرار گرفت.


در این مراسم، عبدالله رمضان زاده، محسن آرمین، برادر شهید هاشمی نژاد و داوود رشیدی نیز روی سن آمدند و دقایقی برای حاضران سخنرانی کردند که از سوی جمع حاضر مورد تشویق قرار گرفتند.


رمضان زاده که در دولت خاتمی سخنگویی دولت را به عهده داشت، با بیان اینکه خود را شاگرد مکتب اصلاح طلبی خاتمی می داند، اظهار کرد که مهندس میر حسین موسوی را به عنوان صالح ترین فرد برای ادامه راه اصلاح طلبی خاتمی می داند.


برادر شهید هاشمی نژاد نیز در این مراسم با بیان اینکه به عشق خاتمی به موسوی رای می دهیم، اضافه کرد: ما قرار بود امانت الهی را به خاتمی بسپاریم اما او مصلحت دید آن را به موسوی بسپارد.


سخنان هاشمی نژاد بسیار مورد استقبال قرار گرفت به طوری که وقتی زمان او به پایان رسید، حاضران در جلسه از او با تشویق و کف خواستند ادامه دهد.


سخنان آرمین بسیار انتقادی بود و به شدت از سوی حاضرین مورد تشویق قرار می گرفت. آرمین به دلیل خوانده شدن سرود یار دبستانی دقایقی برای سخنرانی معطل شد.


در این مراسم که با استقبال جمعیت انبوه و کثیر جوانان مواجه شده بود، حاضران با در دست داشتن پرچم های سبز رنگ، بازوبند و مچ بند سبز رنگ همراهی خود را با موج سبز انتخابات اعلام کردند.


خاتمی و موسوی در خلال سخنانشان با ابراز احساسات شدید جمعیت انبوه حاضر در مراسم رو به رو شدند و به شدت مورد استقبال جوانان قرار گرفتند.


پس از سخنان مهندس یک تابلوی نقاشی حاوی تصویر مهندس موسوی، قله دماوند و پرچم ایران به عنوان یادبود از سوی پویش به موسوی اهدا شد.


همچنین پیش از سخنان مهندس موسوی، همسر وی، دکتر زهرا رهنورد در صحبت کوتاهی خطاب به جمعیت حاضر در سالن گفت: امروز من تمام سلحشوری ها از مشروطیت تا صنعت نفت، از نفت تا انقلاب و از انقلاب تا امروز را در چشمان شما می بینم و امیدوارم این سلحشوری ها در خردادها و خرداد ها و خرداد ها تکرار شود.


این سخنان کوتاه رهنورد به شدن مورد تشویق و همراهی جمع حاضر قرار گرفت.


جمعی از دختران حاضر در مراسم شعار «درود بر رهنورد» سردادند که مورد استقبال قرار گرفت و بارها تکرار شد.


این مراسم که همراه با شور و اشتیاق فراوان حاضران همراه بود در حالی برگزار شد که جمعیت زیادی به دلیل کمبود فضای داخل سالن پشت در مانده بودند که مجری برنامه از همه کسانی که پشت درها ماندند و مورد بی احترامی از طرف پرسنل سالن قرار گرفتند، عذر خواهی کرد.


به دلیل ازدحام عکاسان برای گرفتن عکس از موسوی و خاتمی در اطراف جایگاه آنها و بر روی سن و نیز در اطراف تریبون سخنرانی، مجری برنامه به آنها تذکر داد و به دلیل ناهماهنگی در نحوه تعبیه جایگاه درست برای عکاسان، برخی از آنها به نشانه اعتراض از سالن خارج شدند.


در دقایق پایانی، مجری از همکاری دکتر قالیباف شهردار تهران به دلیل مساعدت در برگزاری این مراسم در سالن برج میلاد تشکر کرد که مورد تشویق حاضران قرا ر گرفت.


در این مراسم بسیاری از شخصیت های شناخته شده و مشهور از جمله باران کوثری - پگاه آهنگری- شاهکار بینش پژوه- علی کریمی - رضا خاتمی - امیر حاج رضایی و کامبیز دیرباز حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد