وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انصراف قالیباف، حقیقت یا شایعه تبلیغاتی؟

در حالی که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران پس از انصراف خاتمی از کاندیداتوری و سخنان نوروزی رهبر انقلاب در مشهد مبنی بر نفی حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات ریاست‌جمهوری مقدمات حضور فعال در انتخابات ریاست‌جمهوری را فراهم کرده است، در کمتر از چند ساعت، اخبار گسترده‌ای مبنی بر عدم کاندیداتوری وی منتشر شد.

به گزارش تریبون به نقل از آینده، نخستین خبر در این باره، توسط سایت قلم نزدیک به میرحسین موسوی منتشر شد که در آن از انصراف قالیباف خبر داده شده بود،‌ ساعتی بعد خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که به صورت ویژه اخبار شهرداری تهران را پوشش می‌دهد، در مصاحبه‌ای با قالیباف از وی نقل کرد که «فعلاً کاندیدای ریاست‌جمهوری نیستم» و این جمله به سرعت در رسانه‌های هوادار دولت و وابسته به سایر کاندیداها بدین صورت منتشر شد که «کاندیدای ریاست‌جمهوری نیستم» و سرانجام در بخش پربیننده خبری ۲۰:۳۰ انصراف قالیباف از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری اعلام گردید.

با این حال، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خبرنگار «آینده» حکایت از عزم جدی شهردار تهران برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.

بنابر این اخبار، شهردار تهران از روز اول نوروز در محل کار خود حاضر شده و حتی به بازدید از مهم‌ترین پروژه شهر تهران، تونل توحید پرداخته و در جهت تسریع در عملیات آن دستوراتی صادر کرده است.

از سوی دیگر کلیه عناصر تشکیلاتی و ستادی قالیباف خود را برای حضور پرقدرت در انتخابات ریاست‌جمهوی آماده کرده‌اند و در این شرایط دو سناریو برای انتشار اخبار عصر روز گذشته متصور است.

سناریوی نخست بر کاندیداتوری جدی قالیباف، اما با چراغ‌های خاموش تأکید دارد. در این سناریو، قالیباف تصمیم گرفته برای جلوگیری از اختلال در فعالیت‌های شهرداری و پیشگیری از وارد شدن فشارهای زودهنگام سیاسی به خود، اعلام کاندیداتوری را به مدت سه هفته به تعویق بیندازد و در اوائل اردیبهشت به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شود.

اما در سناریوی دوم، برحذف قالیباف از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید شده است. در این سناریو با اشاره به نگرانی برخی محافل تأثیرگذار بر جریان انتخابات، از پخش رأی کاندیداهای اصول‌گرا یا به دور دوم رفتن قالیباف، تصمیم به جلوگیری از کاندیداتوری شهردار تهران گرفته شده است و عملکرد جمعیت ایثارگران، صداوسیما و برخی از مطبوعات و سایت‌های اینترنتی این جریان در این جهت می‌باشد.

گفته می‌شود در صورت انصراف مهدی کروبی به نفع میرحسین موسوی، این فشارها شدت خواهد یافت و محافل مذکور شرایط را به سوی دو قطبی کردن انتخابات میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی سوق خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد