وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

توصیه وزیر ارشاد به هنرمندان در آستانه انتخابات

صفار هرندی باتوجه به نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری خطاب به هنرمندان گفت: چهره‌هایی که محبوب مردم می‌شوند خودشان را هزینه این و آن نکنند.

به گزارش ایرنا دکترمحمدحسین صفارهرندی که شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما سخن می‌گفت، ضمن پاسخ به سوال‌های مجری برنامه در رمینه‌های مختلف، به ویژگی‌های جشنواره فیلم فجر امسال اشاره کرد و افزود: یکی از ابتکارهای این دوره همزمانی اکران فیلم در تهران و شهرهای بزرگ بود که اکران فیلم در شهرهای کوچک نیز انجام شد و رضایت شهروندان را فراهم کرد.

وی در مورد هدیه رئیس جمهوری به خبرنگاران و آخرین وضعیت خبرنگاران شهرستانی اشاره کرد و گفت: با برآوردی که برای هدیه رئیس جمهوری داشتیم تعداد چهار هزار نفر را پیش بینی می‌کردیم که بعد از اعلام اسامی از خبرگزاری ها، مطبوعات و نشریات مختلف معلوم شد این تعداد شش هزار نفر هستند که بیش از پیش بینی ما بود.

وی افزود: فهرست این عزیزان را تهیه کردیم که تحویل ریاست جمهوری شد و هدیه‌ها نیز تحویل خبرنگاران اعلام شده گردید. برای خبرنگاران شهرستانی نیز با اعلام از سوی ریاست جمهوری، پس از تکمیل فهرست اسامی قرار بر این شد که هدیه به آنان نیز تحویل شود.

صفار هرندی در مورد ساخت کارهای تبلیغاتی از سوی برخی از کارگردانان و هنرمندان در زمینه انتخابات گفت: ممکن است هر نامزد انتخاباتی سفارش کارش را به یک فرد حرفه‌ای بدهد و او این کار را متقبل بشود و وقتی فیلم نامزدی را بسازد به نوعی اعلام همراهی با آن نامزد را هم داشته باشد،اگر چه ممکن است در ازای آن یک وجهی نیز دریافت کند.

وی افزود: اما حضور سینماگران و هنرمندان مختلف در این عرصه یک وجه دیگری نیز دارد و آن اعتباری است که از راه اعتماد و علاقه ملت به خودشان آفریده‌اند و سرمایه‌گذاری که رسانه ملی و یا مجموعه سازمان‌های هنری کشور روی آن کرده‌اند و همه آن را در یک طبق بگذارند و هزینه بکنند به پای یک نامزد انتخاباتی که معلوم نیست آن نامزد برنده یا بازنده باشد.

وی افزود: برداشت بنده این است که چهره‌هایی که محبوب مردم می‌شوند و همه مردم به نوعی نسبت به آنها علاقه مندی دارند خودشان را هزینه این و آن نکنند.توصیه من به عنوان خدمتگزار عرصه فرهنگ و دوستدار هنرمندان این است که حتی المقدور وارد چنین دوری نشوند.

وی در پاسخ سوالی در مورد حضور افراد خارجی در ایران برای ایفای نقش در فیلم‌های تبلیغاتی از جمله فیلم‌های انتخاباتی گفت: من بعید می‌دانم چنین چیزی مطرح باشد و چنین چیزی سابقه نداشته و ممکن است که وهم آمیز باشد که فیلم تبلیغاتی برای انتخابات یک نامزدی به افراد خارجی سفارش داده شود ، به نظر من یک چیزی خیال بافانه‌ای است. .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد سه و نیم ساله وزارت خود نیز اظهار داشت: در طول سه سال و نیم کار، یک تحرک ویژه‌ای در فعالیت قرآنی کشور به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: یک شاخص آن، بودجه‌ای است که در این زمینه هزینه می‌شد که پیش از این ‪ ۶۵۰‬میلیون تومان بود و به چند گروه خاص داده می‌شد، اما اکنون این بودجه حدود ‪ ۲۵‬برابر شده و مبلغ آن معادل ‪ ۱۵‬میلیارد تومان رسیده است.

صفار هرندی افزود: حاصل این تحرک تشکیل صدها گروه قرآنی بوده و در راستای آن پژوهش‌های قرآنی و نیز مکان‌هایی که موسسه‌های قرآنی برای فعالیت‌های خود نیاز داشتند، فراهم شده است.

وی افزود: اهالی قرآن نیز به عنوان بخشی از جامعه فرهنگی ما بیمه شدند و برای فعالیت‌های آنان با توجه به درخواستی که برای مکان بود، با وزیر مسکن صحبت کردیم که قرار شد زمینی در اختیار آنان قرار بگیرد.

وی افزود: ابتدا معادل ‪ ۱۰‬درصد هزینه زمین از سوی متقاضیان پرداخت می‌شود و باقیمانده قیمت زمین که معادل ‪ ۹۰‬درصد قیمت آن است به صورت اقساط بلند مدت ‪ ۲۰‬ساله و بدون بهره توسط آنان پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه فعالیت‌های قرآنی حدود ‪ ۲۵‬برابر افزایش یافته گفت، در طول سه سال و نیم فعالیت وی در این وزارتخانه یک تحرک ویژه‌ای در فعالیت قرآنی کشور به وجود آمده است.

صفرهرندی با اشاره به سفر خود به همدان، گفت: سفر به این استان در راستای سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد بود و در این سفر بازدیدی از پروژه در حال اتمام مجتمع فرهنگی سینمایی همدان انجام شد که تا کنون ‪ ۹۵‬درصد پیشرفت کار داشته است و نیز افتتاح کتابخانه مرکزی همدان بود که از سال ‪ ۷۳‬کلنگ آن زده شده بود و تا سال ‪ ۸۴‬فقط ‪ ۳۵‬درصد کار آن انجام گرفته بود که اکنون افتتاح شده است .

وی افزود: در کل کشور ده‌ها پروژه همین وضعیت را داشتند که در دولت نهم به نتیجه رسیده‌اند و در شهرهای اصفهان ، فریدونشهر و فریدن نیز چنین وضعیتی بود که برخی از پروژه‌ها ‪ ۱۰‬سال بود ناتمام مانده بودند که اکنون به اتمام رسیده اند.

صفار هرندی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه در دوره وزارت وی بیشتر فعالیت فرهنگی شده است یا ارشادی، افزود: من معتقد به تفکیک این دو نیستم، فرهنگ ورزی بدون ارشاد بی‌معنی می‌شود.

وی در مورد بهترین تولیدهای فرهنگی در اثرات دینی و موسیقی اظهارداشت:
سمفونی رسول عشق و امید و همچنین سمفونی انقلاب از آقای انتظامی از جمله بهترین‌های موسیقی دینی بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بهترین کتاب‌ها نیز سخن گفت و اضافه کرد: شخصا کتابی که می‌خوانم و از کتاب‌های ماندگار است، دا (خاطرات خانم سید زهرا حسینی) کتابی ارزشمند است و توصیه می‌کنم دیگران نیز آن را بخوانند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد