وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

محسن رضایی کاندیدای اختصاصی بنیاد مردم است

به نقل از روابط عمومی بنیاد مردم، نادر دردایی قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم در اولین جلسه شورای سیاستگزاری ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دهم این بیناد با اشاره به لزوم رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از تخریب کاندیداهای دوره آتی ریاست جمهوری و پرداختن به برنامه محوری توسط کاندیداها به جای فردمحوری، مشی سیاسی میانه‌روی و تعادل را عین عقلانیت سیاسی با رویکرد خرد جمعی و تنها راه توفیق دولت منتخب آینده دانست.
قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم با تأکید بر اینکه بسیاری از پیشکسوتان دلسوز سیاسی کشور از جمله کروبی می‌توانند در تشکیل یک دولت قوی و متعادل و انقلابی فارغ از جریان بندهای سیاسی، مؤثرتر باشند تأکید کرد: مشکل برخی از سیاسیون کشور این است که همه می‌خواهند در رأس قدرت باشند و هیچ‌کس حاضر نیست به جای رئیس جمهور شدن، برای دولت‌سازی اقدام نماید که از علل این امر، منحصر بودن امور به افراد است و این موجب می‌شود به جای دولت محوری، همیشه به سوی فردمحوری (رئیس جمهور محوری) برویم که در این راستا اقدام محسن رضایی در تشکیل دولت ائتلافی کارآمد و متعهد (متشکل از کلیه نیروهای اصیل و دلسوز انقلاب) اقدامی کاملاً نو و شایسته تقدیر است.
دولت نهم ویژگیهایی دارد که نپرداختن به آنها بی اخلاقی سیاسی است

وی افزود: شعار "هرکس جز احمدی‌نژاد " خطای استراتژیک است و می‌بایست به جای نفی دیگران، به دنبال اثبات خود و برنامه‌ها بود چرا که دولت نهم نقاط قوتی دارد که نپرداختن به آنها، بی‌اخلاقی سیاسی است. از جمله آنها سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت است که از زاویه ارتباط مستقیم حاکمیت با مردم، لمس مشکلات مردم و نظارت میدانی هیئت دولت بر عملکرد مسئولان اجرایی در شهرستان و استان‌ها قابل تقدیر و ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است ولی بزرگترین آفت سفرهای استانی، بالا بردن توقعات مردم و ایجاد نارضایتی در مردم به جهت عدم تحقق وعده‌ها و بعضاً غیرکارشناسی بودن و شعارزدگی در وعده‌هاست که موجب کاهش اعتماد مردم به دولت می‌شود.
وی افزود: عده‌ای هستند که با احمدی‌نژاد هم نبوده‌اند و به او رأی نداده‌اند ولی می گویند در انتخابات بین خاتمی و احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد را انتخاب می‌کنیم. خاتمی یک اشکال اساسی دارد چون آرا سقفش همین وضعیت فعلی است یعنی الان خاتمی هرچه رأی داشته باشد در انتخابات (به خوش‌بینانه‌ترین نگاه) نصف آنرا باید در نظر گرفت چون آرای خاتمی افزایش پیدا نمی‌کند. علاوه بر آن به خاطر اینکه تیمی را که خاتمی می‌خواهد به عنوان ستاد و کابینه و غیره معرفی کند عده‌ای از درون تیم می‌گویند چرا ما را نیاوردید؟ چرا فلانی را آوردید؟ یعنی هم تخریب درونی دارد و هم تخریب بیرونی. بخاطر همین هم اگر آرای آقای خاتمی در نظر سنجی‌های فعلی بالاتر باشد در آینده قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد و رشد آرا یا حفظ وضعیت فعلی آرای خاتمی محال عقلی است، ایشان با هیچ ترفندی افزایش آرا نخواهد داشت چرا که آنهایی که می‌خواهند بین خاتمی و احمدی‌نژاد انتخاب کنند همین الان انتخاب کرده‌اند. ولی یک اصولگرای اصلاح‌طلب تنها کسی است که می‌‌‌تواند با افزایش آرای خویش پیروز انتخابات باشد.
قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم رقابت فکر و اندیشه را بجای رقابت چهره‌ها، ایده‌آل انتخابات دانست و با نفی اینکه انتخابات دو قطبی خواهد بود گفت:‌در شرایط فعلی نیاز به مشی میانه‌روی است که مظهر این چهره در جامعه امروزی ما هاشمی رفسنجانی است که از این فرصت خیلی منطقی استفاده کرده است. نکته بعد چینش تیم است که تیم دولت ائتلافی کارآمد و متعهد قطعاً یک تیم قوی خواهد بود چون سالهاست که جامعه از فردمحوری و نفی خرد جمعی و افراطی‌‌گری رنج می‌برد، بنابراین طرح دولت ائتلافی کارآمد و متعهد طرفداران فراوانی دارد که قصد حمایت از آن را دارند. بنابراین ضریب جذب آرا فراوانی دارد و از زاویه دیگر نیز حتی روزنامه‌های تندرو هر دو جناح استدلالی منطقی برای نفی این رویکرد ندارند.
قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم انفعال بوجود آمده در جریان راست و چپ را در صورت حضور کاندیدای دولت ائتلافی کارآمد و متعهد، معلول و رفتار مبتنی بر عدم استفاده از خرد جمعی اصولگرایان در دولت نهم و اصلاح‌طلبان در دولت اصلاحات دانسته و گفت: از زایشهای طرح ایده دولت ائتلافی، ایجاد فضای بسته و یا تعبیر بدبینانه، ایجاد خفقان سیاسی در جریان راست و چپ است و این به معنای توفیق طرح دولت ائتلافی است.
وی با نفی همکاری مستقیم میرحسین موسوی در صورت رئیس جمهوری خاتمی گفت:‌ اگر خاتمی بیاید رأی نمی‌آورد و به هیچ وجه میرحسین هم همکاری مستقیم با دولت به عنوان معاون اول خاتمی نخواهد داشت بنابراین اصلاح‌طلبان یکی را می‌خواند که هم جریان اصلاح‌طلب از او حمایت کند،هم اقبال عمومی داشته باشد هم اینکه جریان رقیب برای تخریبش محافظه‌کارانه‌تر عمل کند. در این شرایط بهترین گزینه میرحسین موسوی است. ولی بن‌بست بوجود آمده در حضور میرحسین موسوی در این است که در صورت ثبت‌نام همزمان ایشان و خاتمی و تأیید هر دو توسط شورای نگهبان، هیچکدام کناره‌گیری به نفع دیگری را در شأن خود نمی‌بیند.
عدم وجود گونه ای از دافعه در خاتمی موجب تسلط برخی از اطرافیان بر وی شده است

رئیس موسسه بین المللی قرآن و عترت با تحسین شخصیت فردی خاتمی افزود: ایشان دارای شخصیت فردی ویژه و کاملاً‌ منحصر به فرد است که در حوزه اخلاقیات فردی و تعامل و ارتباطات شخصی، تواضع و خوش‌رویی، شخصیتی کم‌نظیر به حساب می‌آید که این شاخصه‌ها در حوزه سیاسی بیش از آنکه امتیاز مثبت باشد امتیاز منفی است. چرا که جاذبه ایشان بسیار قوی و دافعه ایشان نزدیک به صفر است همین موجب می‌شود افرادی که حوزه دسترسی آنها به خاتمی به صورت غیرسازمانی تعریف شده است، کاملاً بر ایشان مسلط بوده و خروجی رفتار خاتمی، نتیجه خواسته آنها باشد. خاتمی در حوزه تشخیص اطرافیان خود قطعاً توانایی تحلیلی دارد ولی در دفاع این افراد، توانایی تصمیم‌گیری ندارد و در نتیجه برای رأی دادن به خاتمی باید معیار انتخاب اطرافیان ایشان باشد نه خود ایشان. در حالیکه این موضوع در رابطه با احمدی‌نژاد مصداق ندارد (گر چه به ایشان نیز در حوزه رفتار شخصی و سازمانی نقدهای بسیار وارد است) در این مقطع خاتمی اگر هم بیاید رأی نمی‌آورد چون خاتمی حتی خودش خیلی جاها اختلاف دیدگاه با اطرافیان دارد ولی هیچ‌کاری نمی‌تواند بکند و بدون هماهنگی با طیف تندرو و افراطی امکان مدیریت ندارد.
خاتمی باید برای آمدن تکلیف خود را با اطرافیان مشخص کند
بنابراین خاتمی در صورت تمایل به آمدن، باید تکلیف خود را با اطرافیان خود صراحتاً مشخص کند و در صورتیکه ایشان با ایده‌های فردی و شخصیت قابل تقدیری که دارد حساب خود را از اطرافیانش جدا کند تحلیل‌های انتخاباتی را به نفع خود تغییر خواهد داد.
وی با تحلیل آرا انتخابات دهم ریاست جمهوری افزود: آرای هر کاندیدا به دو بخش تقسیم می‌شود یک بخش آرای اثباتی خویش است و بخش دیگر آرای نفی رقیب است. کاندیدای نهایی دولت ائتلافی کارآمد و متعهد علاوه بر اینکه آرای اثباتی فراوانی دارد قابلیت جذب آرای نفی آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد را هم دارد و این امر موجب می‌شود آرای کاندیدای دولت ائتلافی نسبت به رقیبان (آقای احمدی‌نژاد، خاتمی و....) روز به روز افزایش چشمگیری پیدا کند که این موضوع در رابطه با آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد کاملاً نتیجه عکس می‌دهد. یعنی سقف رأی اینها همین وضعیت فعلی است و قطعاً‌ این آرا به چند دلیل کاهش خواهد یافت. اول آنکه ضریب تخریب خودشان خیلی بالاست، دوم آنکه ضریب تخریب اطرافیانشان از خود آنها هم بالاتر است سوم آنکه اطرافیانشان حداکثر اسیب‌پذیری را نسبت به آنها دارند. چهارم آنکه ضعفهای مدیریتی دولت فعلی و گذشته کاملاً مشهود است و برنامه جدید و کارآمدی برای رفع این ضعفها ارائه نشده است. در صورتیکه با حضور کاندیدای دولت ائتلافی کارآمد و متعهد هیچ یک از موارد مذکور محقق نخواهد شد و این کاندیدا علاوه بر آنکه دارای آرا اثباتی خودش هست (یعنی رأی حداکثری آقای خاتمی و احمدی‌نژاد) هم‌چنین آرای نفی آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد را قابلیت جذب دارند.
وی افزود: پیرامون آقای احمدی‌نژاد یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه آرای ایشان در انتخابات نهم ریاست جمهوری، کاملاً آرای نفی رقیب بود یعنی هرکس در مرحله دوم انتخابات نهم رقیب آقای هاشمی می‌شد (به جهت فضای تخریبی و غیر منصفانه بر آنکه از بزرگترین مشکلات دولت نهم گفتار درمانی و عدم هماهنگی کابینه، تغییرات پیاپی در کابینه، عدم استفاده از بعضی فرصتها و تبدیل به مشکل برای دولت و عدم استفاده خرد جمعی اصولگرایان است که همه اینها زاییده رفتار دولت است.
در پایان دردائی قائم مقام دبیرکل بنیاد مردم،‌ اعضای شورای سیاستگزاری ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دهم بنیاد مردم را معرفی و ضمن اعلام حضور در احزاب و تشکل‌های همسو با دولت ائتلافی کارآمد و متعهد، کاندیدای اختصاصی این بنیاد را محسن رضایی اعلام کرد و گفت: نهایتاً این بنیاد از یک کاندیدا که توسط شورای مرکزی تعیین شود حمایت خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد