وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

امروز حتی مانع سخنرانی یاران امام می‌شوند

خبرنگار «تابناک» از همدان گزارش داد: در حالی که طبق اعلام قبلی دانشگاه همدان مجوز سخنرانی کروبی در دانشگاه بوعلی سینا همدان صادر نشده بود، مهدی کروبی با دو تن از همراهان به این دانشگاه رفت و پس از روبه‌رو شدن با درهای بسته، به ناچار از پشت نرده‌های دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

بنا بر این گزارش، کروبی پس از دعوت دانشجویان به آرامش، گفت: به دنبال عدم صدور مجوز سخنرانی من در دانشگاه بوعلی سینا، اینجا حاضر شدم تا متوجه شوم علت و انگیزه اینکه اجازه سخنرانی در دانشگاه را نمی‌دهند، چیست و به رئیس دانشگاه بگویم که طبق کدام مصلحت مانع این سخنرانی شدید.

کروبی در ادامه اظهار داشت: در برگشت به تهران حتماً نامه‌ای خطاب به وزیر علوم خواهم نوشت و از او می‌پرسم چرا 30 سال پس از انقلاب این رفتارها را انجام می‌دهند. در نظامی که قرار بود دیگران و مخالفین هم بتوانند در دانشگاه حضور یابند و سخنرانی کنند ، امروز حتی مانع سخنرانی یاران امام نیز می‌شوند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: دانشگاه محیط خردورزی، محل تضارب آرا و فعالیت سیاسی سازنده است و می‌خواستم در دانشگاه از نقش دانشجوها در انقلاب و پنج هزار شهیدی که در سال‌های دفاع مقدس تقدیم نمودند ، سخن بگویم . می‌خواستم از ارتباط و عنایت خاصی که امام(ره) نسبت به دانشجویان داشتند, بگویم.

وی افزود : اگر قرار باشد حتی کسانی که همه عمر خود را پای نظام و انقلاب هزینه کرده‌اند, اجازه نداشته باشند در دانشگاه حضور یابند ، مسلماً این حرکات موجب تحرکاتی تند و احساسی می‌شود که این برای نظامی که با هدف آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی قیام کرد ، ناشایست است.

کروبی گفت: همیشه آزادی از حرکت‌های ساختار شکن، افراطی و خود محوری عده‌ای و از سویی سوء استفاده عده‌ای دیگر آسیب دیده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر از این طرز تفکر ناخرسند هستیم و خواستار خاتمه این روند هستیم باید مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم.

پس از پایان سخنان کروبی, دانشجویان در هوای سرد به طرح سوالات پرداختند. دانشجویی از پشت نرده های درب دانشگاه از کروبی این سوال را مطرح کرد که واکنش شما به تدفین شهدا در دانشگاه پلی تکنیک چیست که کروبی نیز در پاسخ گفت: هرگز اسلام را ابزار نکردم و همیشه مخالف استفاده ابزاری از دین بودم. از اینکه دانشجو هم ابزار استفاده شود ، همواره مخالفت کردم.
شیخ اصلاحات در ادامه گفت: همیشه حامی تشکل‌های مستقل دانشجویی بودم و به دانشجویان نیز توصیه کرده‌ام که از خروج از چارچوب‌ها اجتناب کنند.

دانشجویی دیگر با بیان اینکه وقتی یار امام را در دانشگاه راه نمی‌دهند نگویید دانشگاه مبداء تحولات است ، بلکه بگویید مبداء تحولات بود ! از کروبی خواست تا به صورت روشن‌تری در مورد تدفین شهدا اظهار نظر کند؟ که شیخ اصلاحات نیز در پاسخ گفت: شهدا فرزندان همین سرزمین هستند و برخی دانشجویان نباید با سخنان نسنجیده حرمت شهدا را بشکنند و بهانه به دست گروهی دهند که از روح اسلام دور شده است. مسلم است که چنین سخنانی از سوی برخی دانشجویان نیز ناپسند است در حالی که ما باید طرفدار شهدا باشیم.

در پایان کروبی از آرامش و متانت دانشجویان تشکر و قدردانی کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد