وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شکست اخلاقی انتخابات

سرگرم شدن جناح ها گروه های سیاسی و مسئولان بخش های مختلف به مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دهم آنها را از توجه کردن به تهدیدها به ویژه خطر تهاجم فرهنگی غافل کرده و در ورطه سقوط اخلاقی قرار داده است .

به نوشته جمهوری، چند ماه قبل رهبر معظم انقلاب به همه هشدار دادند که ورود زودهنگام به مسائل مربوط به انتخابات به مصلحت کشور نیست . آن هشدار کاملا بموقع و بجا بود و خوشبختانه مورد توجه و عمل فعالان سیاسی نیز قرار گرفت . با این حال در هفته های اخیر یکبار دیگر تنور انتخابات داغ شده و توجه محافل سیاسی و حتی افراد به این موضوع جلب شده است .

شاید اصل توجه و پرداختن به موضوع انتخابات در این زمان که فقط سه ماه و نیم به روزهای داغ تبلیغات اسلامی انتخابات ریاست جمهوری دهم مانده است امری طبیعی باشد اما حواشی فراوانی که این ماجرا پیدا کرده آنرا از حالت طبیعی خارج نموده و موجب غفلت از مسائل جاری شده است . متاسفانه این روزها همه چیز بوی تبلیغات انتخاباتی می دهد بطوری که از اظهارنظرهای گروه های سیاسی گرفته تا بعضی اقدامات آنها و حتی گزارش ها و سخنرانی های بعضی مسئولان بیش از آنکه صبغه بیان واقعیت و اطلاع رسانی به مردم داشته باشند گرفتار کشمکش های تبلیغات انتخاباتی شده اند.

اشکال عمده و اساسی این وضعیت اینست که مردم در این بازار مکاره تبلیغات بی محتوا دچار سردرگمی خواهند شد و به جای آنکه به آگاهی برسند اسیر چنگال بی رحم و اغواگر ادعاهای خلاف واقع و حتی کینه توزی ها و دشمنی ها می شوند و در نهایت ذهن ها به تضادهای خطرناکی مبتلا می گردند که خود تهدید بزرگی برای اصل و اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است .

هنوز به یاد داریم تبلیغات انحرافی و تخریبی دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم را که عده ای حتی از رادیو و تلویزیون نیز برای از میدان خارج کردن رقبای خود استفاده کردند و مطالب خلافی گفتند که به معنای فلج بودن همه امور کشور در دهه های گذشته و بی نتیجه بودن انقلاب و ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بود.

این نوع بهره برداری از رسانه ملی و حتی سایر رسانه ها بهیچوجه به مصلحت کشور و ملت نیست و نوعی اتلاف سرمایه های ملی و ضربه زدن به مصالح عمومی و امنیت جامعه و موجودیت نظام است . قصد نداریم بگوئیم باید در تبلیغات انتخاباتی مطالبی در تعریف و تمجید از عملکرد انقلاب و نظام بر خلاف واقع گفته و نوشته شود اما بر این نکته اصرار داریم که آنچه واقعیت دارد بیان شود و از مطالب خلاف واقع پرهیز گردد.

این راه درست تبلیغات در همه زمینه هاست و اقتضای امانتداری به ویژه برای کسانی که در نظام حکومتی مسئولیت دارند نیز همین است . بیش از آنچه واقعیت دارد گفتن و کمتر از آنچه هست مطرح کردن هر دو خیانت هستند و البته راه به جائی نیز نخواهند برد. پیروزی های موقت و شکست های کوتاه مدت نباید کسی را فریب دهند و افراد نیز نباید چنین تصور کنند که با توسل به دروغ و تخریب و مطالب انحرافی و خلاف می توانند به موقعیتی دست یابند. همان موقعیت ظاهری نیز در واقع شکست است و توسل به این قبیل روش ها در جهت خلاف مسیری قرار دارند که آرمانهای انقلابی و ارزشهای اسلامی برای ما ترسیم کرده اند.

این روزها بعضی قلم ها و زبان ها در روزنامه ها سایت ها و تریبون ها به شدت مشغول تخریب رقبا هستند. شاید بعضی از آنها فکر می کنند به تکلیف انقلابی و شرعی خود عمل می کنند ولی اگر چنین تصوری دارند در واقع خود را فریب می دهند زیرا نه تعالیم اسلام و نه اخلاق انسانی هرگز هیچ مجوزی برای تخریب این و آن و توسل به انواع ابزارهای آلوده با هدف مشوه نمودن چهره دیگران صادر نکرده اند. این روش ها همواره توسط رهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیز محکوم شده اند و تجربه نیز زیانبار بودن آنرا به اثبات رسانده است.

دلسرد نمودن مردم از اصل انقلاب و نظام ایجاد تردید در مردم برای شرکت در انتخابات و ناامید کردن مردم نسبت به کارائی اسلام و نظام حکومتی دینی و دادن خوراک تبلیغاتی به دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حداقل ضرباتی هستند که عاملان اقدامات تخریبی به این ملت فداکار می زنند.

علاوه بر اینها دشمن با استفاده از فرصت بر شدت تهاجم فرهنگی می افزاید تا نظام اسلامی را از درون تهی کند و در نهایت به هدف خود که براندازی نظام است برسد. وضعیت اسفباری که از نظر فرهنگی در جامعه مشاهده می شود و ناهنجاری های اخلاقی شدیدی که وجود دارد و رو به گسترش است نتیجه همین تخریب ها و تفرقه افکنی ها و حاکم ساختن فرهنگی طرد و دفع است . برای تقویت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره به وحدت و همبستگی و احترام گذاشتن به همدیگر نیازمندیم و باید از هر اقدامی که به این مولفه ها ضربه وارد کند بشدت بپرهیزیم .

در انتخابات نیز چارچوب تبلیغات اسلامی و اخلاقی و قانونی کاملا مشخص است ; بیان نقاط مثبت کاندیدای مورد نظر تشریح عملکردها و نقد منصفانه آنها و تبیین اهداف براساس واقعیت ها. اگر همه در همین چارچوب حرکت کنند و از تخریب رقبا پرهیز نمایند هم به وظیفه خود عمل می کنند و هم به پیروزی ها و موفقیت های واقعی و بلند مدت می رسند.

صیانت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به چنین روشی نیازمند است . غیر از این هر اقدامی فقط نشان دهنده شکست اخلاقی اقدام کنندگان است حتی اگر تصورشان این باشد که درصدد دفاع از انقلاب و نظام هستند. نظام جمهوری اسلامی برای ماندن هرگز به تخریب و روش های غیراخلاقی نیاز ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد