وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش لاریجانی به سخنان دیشب احمدی نژاد

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان شب گذشته رئیس جمهور در رسانه ملی گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات بودجه سال 86 هم انحراف دارد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام اباد غرب در تذکری آیین نامه ای در خصوص سخنان رئیس جمهور در شبکه یک سیما در شب گذشته، با استناد به اصول 54 و 55 قانون اساسی و ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس بیان داشت: رئیس جمهور در برنامه شب گذشته درباره سرنوشت یک میلیارد دلار در بودجه 85 مطالبی را بیان کرد که جای تامل دارد.

نماینده اسلام آباد غرب اضافه کرد: اگر اسنادی در راستای وصول شدن این یک میلیارد دلار به خزانه باشد واقعا به دولت ظلم شده و گرنه دیوان محاسبات معتقد بر مستندات خویش است و در این زمینه باید توضیحاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: رئیس مجلس باید در قالب این دو اصل قانون اساسی تکلیف این موضوع را روشن کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست است، مطابق اصول مذکور دیوان محاسبات مرجعی است که حساب ها را تطبیق می کند و تفریغ بودجه را ارائه می دهد و مجلس هم باید این نظرات را به اطلاع عموم برساند و نقش اصل 55 قانون اساسی هم این است .

وی با بیان اینکه گزارش خوانده شده در مجلس مربوط به تفریغ بودجه سال 85 و زمانی است که آقای رحیمی ( معاون کنونی امور پارلمان و حقوقی رئیس جمهور) در دیوان محاسبات مسئولیت داشته است گفت: اگر اسنادی وجود داشت باید تا به حال ارائه می شد تا در گزارش تفریغ بودجه لحاظ شود .

وی با بیان اینکه مرجع اصلی ما دیوان محاسبات است، گفت: مجلس بر اساس گزارش دیوان محاسبات است که می تواند قضاوت کند.

رئیس مجلس درپایان گفت: تفریغ بودجه سال 86 هم همین طور است و گزارش دیوان محاسبات نشان دهنده انحراف و اشکالاتی در اجرای بودجه است، اگر دستگاه های دولتی نظراتی دارند باید اعلام کنند تا دیوان محاسبات اسناد و مدارک را بر اساس آنها اصلاح کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد