وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اعلام حضور مهندس موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری

سید علیرضا بهشتی که از مشاوران ارشد میرحسین موسوی است، با انتشار یادداشتی که بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌ها و منابع خبری مختلف داشته است، تأکید کرده است که میرحسین موسوی به حضور مستقل، مؤثر و فعال خود در انتخابات ادامه می‌دهد. این یادداشت که گفته می‌شود با هماهنگی میرحسین موسوی و ستاد انتخاباتی وی منتشر شده است، پاسخی است به انتظار حامیان میرحسین و بخش عمده‌ای از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان.
در پی اعلام نامزدی سید محمد خاتمی، برخی از ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کردند که میرحسین موسوی ضمن اعلام حمایت از آقای خاتمی، از عرصه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند. اما میرحسین موسوی تصمیم گرفته است ضمن تأکید بر همکاری و هماهنگی و جلوگیری از پیدایش جو رقابتی میان اصلاح‌طلبان، با هدف بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های جبهه اصلاحات، در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشد.
در یادداشت علیرضا بهشتی چنین می‌خوانیم:
این روزها با نزدیک تر شدن به زمان ثبت نام نامزدهای دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، شور و نشاط انتخاباتی به تدریج از محدوده‌ی فعالان سیاسی فراتر رفته و آرام آرام به عنوان فرصتی که به میمنت نظام جمهوری اسلامی در اختیار یکایک شهروندان قرار می گیرد تا در تعیین سرنوشت کشورشان به وظیفه‌ی ملی و دینی خود عمل کنند، باب گفتگو و تحلیل پیرامون این حادثه‌ی مهم حیات سیاسی در میان آحاد این جامعه را باز نموده است. هم ورود رسمی آقای کروبی در چند ماه پیش که با توجه به دغدغه های ایشان در قبال وضعیت عمومی کشور صورت گرفت و هم اعلام آمادگی آقای خاتمی در روز بیستم بهمن که علیرغم همه‌ی دشواری های پیش رویی که پیش بینی کرده اند بر خود تکلیف دانسته اند پا به میدان بگذارند، از آنجا که نشانگر احساس وظیفه نسبت به سرنوشت جامعه‌ی ایران است تحسین برانگیز و در خور تقدیر است. همچنانکه باید از اقدام‌ مشابه از سوی هر نامزد احتمالی دیگر، صرف نظر از اینکه به چه جریان فکری یا جناح سیاسی تعلق خاطر دارد، قدردانی و تجلیل کرد.

اصولا از دیدگاهی فراتر از رقابت های رایج عرصه‌ی سیاست ورزی، ضرورت تحول در دهه چهارم، مشارکت همه‌ی مردم و شرایط پیچیده و حساس کنونی ایجاب می کند، هر سرمایه‌ی اجتماعی که بتواند در جهت حفظ و تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی از طریق تمسک به سازوکارهای عقلانیت جمعی معطوف به تحقق اندیشه‌های حضرت امام و آموزه‌های مسلمانی گام بردارد، حضور فعال خود را یک مسؤلیت تاریخی و ضرورتی حتمی بداند. از این منظر آقای میرحسین موسوی نیز که از پشتوانه‌ی تجربه‌ای گران و ظرفیتی شایسته برخوردارند، به حضور مؤثر، مستقل و فعالانه‌ی خود در عرصه‌ی انتخابات وتحولات دهه چهارم انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد و در زمان متناسب با اقتضای شرایط کیفیت حضور خود را تبیین می‌نمایند.

بدیهی است که حضور همزمان همه‌ی نگرش های ملتزم به اسلام، اندیشه امام، پایبند به قانون اساسی و معتقد به نقش اساسی مردم در تعیین سرنوشت خویش، و تبیین دغدغه ها و دیدگاه هایشان در قبال امور کشور، منطقه و جهان، به شفافیت مواضعشان خواهد انجامید و نهایتا موجب صراحت مواضع احزاب و فعالان سیاسی خواهد شد. و کیست که در ارزشمندی تغییر کانون توجه رأی دهندگان از «افراد» به «مواضع» تردید کند و آن را پیشرفت و تحولی بزرگ در جهت توسعه‌ی سیاسی نشمارد؟ بر این اساس، شرایط جدید را باید به مثابه گامی بلند در ارتقای آگاهی های سیاسی عمومی، و زمینه ساز استحکام رابطه‌ی پاسخ جویی و پاسخ گویی میان مردم و دلسوزان فعال در عرصه‌اجتماعی کشور تلقی کرد. همچنین، باید اذعان داشت که در همان حال که همپوشانی دیدگاه ها، مواضع و خط مشی ها در بسیاری از موارد آشکار است، بروز تمایزات در خاستگاه و پایگاه طبیعی است و می‌تواند زمینه‌‌ی آگاهی بیشتر مردم را فراهم سازد.

امید است با مراقبتی که همه‌ی دست اندرکاران عرصه‌ی انتخابات، اعم از رقبای انتخاباتی، اصحاب رسانه و مسؤلان مربوطه بکار می‌گیرند، شاهد حضور آگاهانه و آزادانه‌ی همه‌ی شهروندان ایرانی، با هر سلیقه و دیدگاهی که دارند، در تعیین سرنوشت خود باشیم و در خرداد 88، برگزاری یکی از سالم ترین، اخلاق مدارترین و باشکوه‌ترین انتخابات‌ها، در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد