وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: دوره سعی‌وخطا گذشته است

محمد باقر قالیباف در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی معنویت را در ابعاد مختلف زندگی مردم وارد کرد، احیا گر حیات مجددی در اسلام بود و عزت را به مسلمانان جهان بازگرداند.


شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره)، تلاش مردم و رابطه عمیق ملت و امام (ره) به پیروزی رسیده است افزود: تا امروز این انقلاب با همه فشارهای داخلی و خارجی پابرجا مانده است و نسلهای جدیدی انقلاب نیز در همین 22 بهمن نشان دادند که به انقلاب پایبند هستند.

وی استقلال و آزادی و کوتاه کردن دست دشمنان در کشور را از دستاوردهای برجسته انقلاب اسلامی در ایران برشمرد و گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب حضور مردم در تعیین سرنوشت خود بود و از آغاز انقلاب تا امروز مردمسالاری دینی در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی و نظامی جلوه گر شده است.

قالیباف همچنین توجه به جوهره دینی انقلاب اسلامی که تغییر جهت را برای همه جوامع اسلامی بوجود آورد به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای جامعه ایران و جامعه مسلمانان جهان برشمرد.

وی در تبیین این دستاورد توضیح داد: در جهتگیری انقلابی با جوهره دینی، معتقدیم اگر دشمنان در برابر ما تا بن دندان مسلح باشند و ما را محاصره اقتصادی کنند باور ما این است که اگر در جهت اسلام و مسیر حق پیش برویم پیروزی با ماست.

وی تاکید کرد : بر این اساس انقلاب اسلامی نشان داد اگر در مسیر الهی گام برداریم و صادقانه و با وحدت حرکت کنیم پیروز خواهیم بود.

شهردار تهران با اشاره به ترورهای گسترده مردم ومقامات کشور در تهران همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سالهای آغازین انقلاب اسلامی گفت: انصاف این است که امروز نگاه کنیم و ببینیم که دشمنانی که این توطئه ها را علیه ایران شکل داده اند کجا هستند. وی در این راستا به سرنوشت حزب بعث و منافقین اشاره کرد.

قالیباف با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس گفت: در آغاز جنگ تحمیلی در عملیاتها ناموفق بودیم چون وقتی فردی، فرهنگی و رویکردی جوهره دینی نداشته باشد و منطبق بر نسبتهای الهی گام برندارد حتی اگر در جبهه حق علیه باطل باشد موفق نخواهد شد و بنی صدر این چنین بود.

وی همچنین در سالروز شهادت شهید مغنیه از وی تجلیل کرد و عملکرد این شهید همچینن پیروزیهای حزب الله لبنان و مردم غزه را نشان دهنده تاثیرگذاری فرهنگ انقلاب اسلامی خواند.

شهردار تهران همچنین توجه به جوهره دینی را عامل موفقیت در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواند و گفت: اگر امروز در برخی عرصه های دچار مشکل هستیم، بی تردید باید به درون خود برگردیم و جوهره دینی را جستجو کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم هر روز نسلهای جوان را با دستاوردهای انقلاب بیش از پیش آشنا کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ دفاع مقدس در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

قالیباف همچنین تاکید کرد باید روز به روز حس دشمن شناسی را بنا به شرایط انقلاب مورد بیشتر توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به تجربه 30 ساله کشور در آستانه دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت نام گرفته است گفت: از این پس دیگر نباید با سعی و خطا حرکت کنیم و سعی و خطا در این دوره دیگر پذیرفتنی نیست، بلکه باید تهدیدات را با پختگی به حداقل ممکن برسانیم.

قالیباف گفت: باید با کمترین هزینه در برابر دشمنان بایستیم و آرمانها را تحقق بخشیم.

وی بر لزوم تکمیل کارهای نیمه تمام کشور در عرصه توسعه و پیشرفت تاکید کرد و گفت: نباید لحظه ای از اصول انقلاب عقب نشینی کنیم و در عین حال نباید اجازه دهیم با تحجر و واگرایی، اصول انقلاب را زیر سئوال ببرند.

قالیباف گفت : باید تلاش کنیم دو عاملی که باعث پیروزی انقلاب شد یعنی کمله توحید و توحید کلمه مورد غفلت قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: باید ولایت را در روح و محور تمام حرکت های خود قرار دهیم و تنها از این راه است که انقلاب و کشور و نظام بیمه می شود.

شهردار تهران در پایان گفت : امروز بنده و همکارانم در مجموعه مدیریت شهری در شهرداری تهران مسئولیت خود را در سنگری مانند سنگر دفاع مقدس می دانیم و تلاش داریم که با کمک شهروندان تهرانی کارآمدی دین را در اداره جامعه که مهمترین توقع امام و رهبر معظم انقلاب است محقق سازیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد