وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

توصیه‌ آیت‌ الله ‌مکارم ‌به ‌کاندیداها

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پنج‌شنبه در دیدار شماری از طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به نزدیک شدن دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها از نزاع های تبلیغاتی در انتخابات دوری کنند.

وی افزود: کاندیداها نباید مشکلی بر مشکل های کشور به عنوان نزاع تبلیغات راه بیاندازند، زیرا ما در کشوری مسلمان و شیعی زندگی می‌کنیم و این نگاه و برخورد در شان نطام و انقلاب ما نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بیش از دوازده میلیون پرونده قضایی در سال تشکیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از جنایت‌ها و پرونده‌های دادگستری ناشی از روحیه انتقام جویی است.

وی افزایش پرونده‌های میلیونی در ایران در مقایسه با سایرکشورهای جهان را بسیار نامطلوب خواند و اظهار داشت: هم اینک جمعیت کشور هندوستان و چین که حدود یک میلیارد است میزان پرونده های ثبت شده این کشورها با ایران همخوانی و گاهی کاهش دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: افزایش حجم پرونده های قضایی ناشی از روحیه انتقام جویی و نداشتن روحیه بخشش است، ما که ادعای مسلمانی و شیعی داریم باید از نزاع های جزئی و اختلاف های خانوادگی دور کنیم تا کشور را با چنین مشکلی مواجه نکنیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه قضایی عریض و طویل شود؛ ولی روحیه گذشت در ما تقویت نیابد در کاهش پرونده های قضایی تاثیری نخواهد داشت و هر سال بر این آمار افزوده می شود.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: متاسفانه گاهی دیده می شود بسیاری از نزاع های خانوادگی و طلاق ها از سوی افراد با تحصیلات عالی صورت می گیرد و دلیل اصلی آن می تواند دوری از تعلیمات اسلامی باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد