وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی: انتخابات باید ویترین فکر نو باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماههای آینده اظهار داشت: برخورداری از متانت، هوشیاری و انصاف انتظار مردم از سیاستمداران است. چشم دنیا به ما است انتخابات ابزاری برای برگزیدن صالحان است با برگزاری انتخابات افراد کشور را خوب اداره می کنند .
 دکتر لاریجانی انتخابات آتی را وسیله ای برای وحدت نیروهای انقلاب خواند و گفت: انتخابات باید ویترین فکرهای نو باشد نه بازگشت گذشته و تخریب یکدیگر .

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اصفهان در میدان امام (ره) این شهر سخن می گفت به ویژگی ها و دستاوردهای پیروزی انقلاب اشاره و گفت: یکی از مولفه هایی که باعث جهش انقلاب شد توجه به علم و فناوری مخصوصا فناوریهای پیشرفته بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی و مقاومت و رهبری های داهیانه رهبر انقلاب و مجاهدت دولتها مخصوصا دولت فعلی در راه دانش های بنیادین باعث شد امروز سطح دانش ها در کشور ظهور و بروز جدی یابد و تراز کشور ما را تغییر دهد.
لاریجانی تصریح کرد: طبیعی است امروز غرب نسبت به برخی فعالیتهای ایران بهانه جویی کند ، اما بدانید اگر مسائل هسته ای موضوع مهمی نبود این مقدار حساسیت نشان نمی دادند .

وی افزود : لذا نگران شدند و بهانه گیری می کنند، یک روز با ادعای عدم همکاری با آژانس اتمی و روز دیگر با ابراز نگرانی از رسیدن به سلاح اتمی بهانه جویی می کنند و زمانی که اژانس گزارش خود را ارائه می دهد می گویند نگران هستیم اگر دستیابی به دانش هسته ای داشته باشید به سمت سلاح بروید. اما حقیقیت مسئله این چیزها نیست حقیقت این است که با این فشار ها ملت ایران دست از فناوری بر نمی دارد و از حقوق خود دفاع می کند.

وی با اشاره به فناوری هسته ای و هوا فضا اظهار داشت: این فنون و بسیاری از فنون دیگر جزو مرزهای دانش هستند که دانشمندان ایرانی این مسیر را طی کردند و آنچه مهم است این است که این حرکت بالنده از اوایل انقلاب آغاز شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ثمره حضور ولایت فقیه در قانون اساسی است که حرکت های علمی را مستمرا دنبال می کند .

لاریجانی گفت: ما برای استقلال هزینه زیادی داده ایم به طوری که در جنگ تحمیلی هیچ کدام از قدرت ها از ما حمایت نکرد و این ارزشمند بود، زیرا ملت سربلند است که یک وجب از خاک خود را به دشمن نداده است. در زمینه اقتصادی نیز نگاه امام چنین بود که راه مارکسیست، سوسیالیست و سرمایه داری را مفید برای انقلاب نمی دانست.

وی یاد آورشد: انقلاب اسلامی آراستگی و زبان نیکو به دنیا اعلام کرد و بیداری اسلامی امروز یکی از مولفه های مهم در صحنه مسائل در منطقه ما است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد. اگر در لبنان حزب الله با سرافرازی اسرائیل را به شکست کشاند این ثمره انقلاب بود به عبارتی این میوه انقلاب بود که در لبنان چیده شد.

لاریجانی با اشاره به حضور خود در کنفرانس مونیخ و با انتقاد از مطرح نشدن حادثه غزه توسط شرکت کننده در این کنفرانس خاطرنشان کرد: سخنی در خصوص غزه در این کنفرانس مطرح نشد و گویی حادثه ای رخ نداده است وقتی من راجع به غزه صحبت می کردم، آنان احساس ناراحتی می کردند، سئوال این است که چطور راجع به مسائل کوچک صحبت می کنید اما مقابل فجایعی که اسرائیل به بار آورد سکوت می کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکست اسرائیل اولین شکستی بود که این رژیم طی سالهای اخیر خود از یک نیروی محدود شکست خورد اسرائیل کشوری بود که ظرف 6 روز سه کشور عربی را شکست داده بود، اما از حزب الله شکست جانانه ای خورد و رهبران اسرائیل را به جنازه های سیاسی تبدیل کرد.

لاریجانی افزود: تصور آنها این بود که در غزه شکست لبنان را جبران می کنند اما جالب است این نیروی محدود مسیر شکست بعدی اسرائیل را فراهم کرد.

وی گفت: مجاهدان غزه بخشی از ثمره و میوه انقلاب هستند و ما افتخار می کنیم که از حزب الله و حماس دفاع می کنیم چون آرمان انقلاب آرمان دفاع از مظلومان و مسلمانان است ، ما اعتنایی به این حرفهای بیهوده نسبت به حماس و حزب الله نمی کنیم. اگر صد بار هم بگویید که حزب الله تروریست است کسی اعتنا نمی کند اگر شما هدف تان مبارزه با تروریسم است چرا با طالبان مذاکره می کنید. این مبارزه با تروریست بهانه ای به دست آمریکایی هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه سخنان خود خطاب به اجتماع مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: شما پرده وابستگی را دریدید و این نعمتی بود که امام و رهبر انقلاب به ما عطا کردند. این نعمت بزرگی است که برای کشور سرافرازی ایجاد کرده است ، ایستادگی و باور به فناوری ها و دست های بنیادین حرکتی بود که انقلاب اسلامی شروع کرده و آن را ادامه می دهد.

لاریجانی افزود: غربی ها گمان می کردند می توانند با تحریم ها ملت ایران را انزوا بکشانند، اما این محدودیت ها باعث شد تا جوانان ما روی دانش ها و فنون روز کار کنند و به دستاوردهای زیادی برسند ملت ایران دست از این آبادانی ها بر نمی دارند و مسلم است که از حقوق خود دفاع می کنند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: امروز پس از 30 سال سربلندی برای ملت باید از استقلال سیاسی و اقتصادی بوجود آمده حراست کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه ما در دهه چهارم انقلاب این است که سند چشم انداز و سیاستهای اجرایی اصل 44 قانون اساسی را تحقق بخشیم یعنی کارهای اقتصادی را به مردم بسپریم ، دولت کاسب خوبی نیست و با همه خدمت هایی که می کند نباید اقتصاد را در دست خود نگه دارد، اسلام می گوید همه شئونات باید دست مردم باشد، این که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مطالبه من از قوای مختلف است که اصل 44 را با جدیت دنبال کنند به معنای آن است که آینده ایران در گرو عمل به اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: اگرمی خواهیم خطرات را از کشور دورکنیم اقتصاد کشور باید مردمی باشد این به معنای این نیست که دولت نقشی نداشته باشد ، دولت نظارت خواهد کرد و نقش حداقلی را برای ایجاد توازن در دست خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه خاطرنشان کرد: نسل جدید تحصیلکرده درکشور باید مجال پیدا کند تا از بسترهای اقتصادی استفاده کند، با مجموع شرایطی که در کشور نسبت به شرایط بین المللی می بیینم تاکید می کنم عناصر کلیدی که انقلاب ما را به این سرافرازی رساند باید همچنان مبنای حرکت ما قرار گیرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دهه چهارم انقلاب باید با محوریت توسعه اقتصادی همراه باشد، آن هم با اصل قرار دادن اجرای سند چشم انداز و سیاستهای ابلاغی رهبری به خصوص سیاستهای اصل 44 قانون اساسی است. اگر این کار به درستی انجام شود و سلیقه ای عمل نشود مطمئن باشید دیگر آمریکایی ها نمی توانند ایران را تهدید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماههای آینده اظهار داشت: برخورداری از متانت، هوشیاری و انصاف انتظار مردم از سیاستمداران است. چشم دنیا به ما است انتخابات ابزاری برای برگزیدن صالحان است با برگزاری انتخابات افراد کشور را خوب اداره می کنند .

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات وسیله دشمنی نیست، گفت : انتخابات وسیله انگ زدن نیز نیست اینکه دیگران را خوار کنیم باعث بزرگی کشور نمی شود با سیاه نمایی نیز وضعیت دیگران بهتر نمی شود. باید منصف بود انتقاد باید در چارچوب درست باشد در آن صورت هدیه الهی و باعث پیشرفت کشور می شود. پس از گذشت 30 سال اگر کسی تصور کند با تخریب دیگران جایگاه پیدا می کند در اشتباه است انتظار ملت این است که انتخابات بستر وحدت باشد نه انشقاق در صفوف ملت.

لاریجانی تاکید کرد: انتخابات باید ویترین فکرهای نو باشد نه بازگشت گذشته و تخریب، فکر می کنم امروز بیش از هر زمان دیگر کشور احتیاج به وحدت دارد و انتخابات می تواند وسیله ای برای وحدت باشد بطوری که نظرات مختلف بیان شود اما پنجه کشیدن به صورت یکدیگر در تراز فکر اسلامی و انقلاب نیست.

وی ادامه داد: دشمنان تصور می کنند در زمان انتخابات اختلافات زیاد می شود بنابراین در این مسابقه همه باید شرکت کنند و آرای و نظرات خود را مطرح کنند اما زمینه اختلاف ایجاد نکنند و انشعاب بوجود نیاورند آن چه امروز برای ما لازم است و باید بیش از پیش به آن توجه کنیم این است که غرب تصور می کند با چالش های متنوعی که ایجاد می کند می تواند از فضای انتخابات استفاده کند.

وی گفت : غرب در کمین گاه نشسته است و مترصد است تا از فرصت بهره جوید و ستمی به ملت ایران روا کند اما مطمئن باشد ملت ایران چنین مجالی به آنها نخواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا وقتی در کشور ما نظام اسلامی حاکم است و ولایت فقیه می درخشد و همه امور را با حکمیت زیر نظر دارد، آنان چنین مجالی پیدا نخواهند کرد. هوشیاری ملت و بیداری رهبری توطئه ها را از بین خواهد برد.

لاریجانی در سخنرانی خود در جمع مردم اصفهان تاکید کرد: مردم شریف اصفهان مردمی هستند که از پیشینه دینی و علمی برخوردارند و در تاریخ ایران اسلامی اثر گذار بوده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد