وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

چرا احمدی نژاد باید بماند و چرا باید برود؟

دکتر علی مطهری معتقد است بسیاری از اصولگراها اصلاح‌طلبند. هر چند به طور کلی اصلاح‌طلبان در برخی جاها از اصولگراها جلوتر هستند. مثلا اصولگراها روی مسئله آزادی بیان تاکید زیادی ندارند و این خیلی بد است. در این خصوص شهید مطهری روی آزادی بیان و تفکر تاکید بسیار داشت و مرز آزادی بیان را نفاق و فریب می‌دانست.

دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» در پاسخ به اینکه، اصولگرایان برای انتخابات آتی ریاست جمهوری چه شیوه ای را باید در پیش بگیرند تا اجماع نهایی صورت گفت: در بین اصولگرایان دو گروه با عقاید مختلف وجود دارند. یک عده می‌گویند چون رهبری حمایتهای مکرر از دولت نهم کردند، ما نباید سراغ گزینه دیگری برویم و اساسا جایز نیست. عده دیگری از اصولگرایان می‌گویند نه، حمایت رهبری دلایل خاصی دارد. یکی به خاطر نگرانی از روی کار آمدن اصلاح طلبانی است که قایل به تغییر ساختار نظام هستند، البته آقای خاتمی خودشان این گونه نیستند اما برخی حامیان ایشان و افرادی که پشت سر ایشان قرار می‌گیرند خواهان تغییر ساختار نظام هستند و همین که روی کار می‌آیند شروع به تنش زایی می کنند.

وی افزود: به نظر من اگر اصولگرایان روی فردی قوی‌تر از آقای احمدی نژاد اجماع کنند و که رای خوبی داشته باشد رهبری هم مخالفتی با این مسئله ندارند. شاید دلایل حمایت رهبری از دولت نهم این است که اولا ایشان از هر دولت قانونی حمایت می‌کنند ثانیا این دولت، ولایت‌پذیر است ثالثا پیروزی در سیاست خارجی و زنده کردن اهداف اولیه انقلاب موفق بوده‌ است. رابعا پرتلاش و فعال است.

مطهری در ادامه با بیان اینکه گروهی از اصولگرایان معتقدند باید عملکرد آقای احمدی‌نژاد را بررسی کنیم و ایشان را با سایر کاندیداها مقایسه کینم و بعد از بررسی کاندیدای مورد نظر را معرفی کنیم تصریح کرد: من معتقدم نظر دوم بهتر است. اصولگرایی حکم می کند که ما چشم بسته کسی را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی نکنیم. بیاییم بررسی کنیم ایشان در طول 4 سال چه کارهایی انجام دادند. نقاط ضعف و قوت ایشان را بررسی کنیم ببینیم آیا صلاح هست ایشان کارش را ادامه بدهد، اگر دیگری بیاید بهتر است یا بدتر و مقایسه کنیم که کدام اصلح‌اند.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: باید یک فکر سومی پیدا شود چون مردم از طرفی انتقاداتی به رییس جمهور دولت نهم دارند و از طرف دیگر دل خوشی از اصلاح‌طلبان ندارند.

وی با انتقاد از عدم موفقیت اصولگرایان در کار حزبی گفت: حزب باید به معنی واقعی خودش باشد نه اینکه دو ماه مانده به انتخابات عده‌ای دور هم جمع شوند یک دفعه یکی سر برآورد و فضا را به دست خودش بگیرد در حالی‌که اصلا صلاحیت این کار را ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از اصولگراها اصلاح‌طلبند افزود: می‌توان گفت که هر اصولگرایی اصلاح‌طلب نیز هست. اصلاح‌طلبان بسیاری از حرفهایشان درست است و در برخی جاها حتی از اصولگراها جلوتر هستند. مثلا اصولگراها روی مسئله آزادی بیان تاکید زیادی ندارند و این خیلی بد است. شهید مطهری روی آزادی بیان و تفکر تاکید بسیار داشت و مرز آزادی بیان را نفاق و فریب می‌دانست. اصلاح طلبانی که صرفا به دنبال آزادی ها و حقوق اجتماعی مردم هستند نیروهای مثبت انقلاب به شمار می‌آیند و من بین اصولگراها و این‌گونه اصلاح طلبان تفاوتی قایل نیستم. خیلی از اصولگرا ها اصلاح‌طلب نیز هستند و گاهی مرزی بین اصولگرا و اصلاح طلب دیده نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد