وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش به آمدن خاتمی در روزنامه‌های ایران

 واکنش روزنامه‌ها به اعلام کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی حاوی مسائل جالبی است.

در شرایطی که روزنامه های کیهان و اعتماد حجم اصلی صفحات دوم و اول خود را به خبر آمدن خاتمی اختصاص دادند اما این خبر با نوسان در روزنامه های دیگر منتشر شده است. منحنی که می تواند گویای واکنش مدیران، تحریریه های بعضا ناهمسو، ذوق زدگی و البته انتشار همراه با بی تفاوتی باشد.

در میان روزنامه های اعتماد، اعتماد ملی، دنیای اقتصاد، فرهنگ آشتی، سرمایه و وطن امروز فقط روزنامه اعتماد بود که عکس عصر یک شنبه نشست مطبوعاتی خاتمی را استفاده کرده است و بقیه این روزنامه ها با توسل به آرشیو عکسهایشان خلاقیت به خرج داده اند.

سرمایه با عکسی از آغوش باز خاتمی، دنیای اقتصاد با عکسی از او در میان میکروفون ها، فرهنگ آشتی با عکس متعجب خاتمی که در آخرین حضورش در اجلاس داووس سوئیس گرفته شده است، وطن امروز نیز با عکسی قدیمی و اعتماد ملی هم در صفحه دوم خود عکسی از خاتمی را که آن هم در داووس گرفته شده بود البته به همت فتوشاپ با پس زمینه ای سپید منتشر کرد. 

پر کاری کیهانروزنامه کیهان با تیتر«خاتمی بالاخره بله گفت» تقریبا بیش از یک چهارم صفحه دوم خود را به اخبار و مطالبی درباره خاتمی اختصاص داد. تا در کنار روزنامه سرمایه با تیتر«خاتمی آمد» و یا دنیای اقتصاد با تیتر«حضور قطعی خاتمی در انتخابات» متفاوت باشد. 

در این میان سیاست بخش عمده صفحه اول فرهنگ آشتی را که این روزها بیشتر بولتن جشنوداره فیلم فجر است را به خود اختصاص داده بود تا با تیتر« آن مرد آمد» سعی کند سیاسی بنوویسد و بگوید:« با آمدن خاتمی اصولگرایان او را به عنوان «عدویی که سبب خیر شده است» و باعث شکستن رای اصلاح طلبان خواهد شد می دانند...» 

خوشبختی وطن امروز!روزنامه وطن امروز که به عنوان ارگان مهرداد بذرپاش مدیرعامل فعلی سایپا و از اعضای اصلی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور نهم به حساب می آید نیز در خبری با روتیتر /پس از ماه ها اما و اگر/ خاتمی کاندیداتوری خود را اعلام کرد از نامزدی رئیس جمهور قبلی خبر داد تا در گوشه ای دیگر از صفحه اول بگوید که« جدیدترین مصوبه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این است که « از خاتمی حمایت کنید اخراج می شوید».

اما نکته احتمالا جا افتاده از قلم وطن امروز و یا جا نیافتاده ابراز خوشحالی در میان این خبر است، آنجا که نوشته است:« سیدمحمد خاتمی پس از کش و قوس های فراوان خوشبختانه شب گذشته در مراسم افتتاح سایت خبری مجمع روحانیون مبارز از حضورش در انتخابات دهم ریاست جمهوری خبر داد.» 

مثلث «هجا»همشهری، جام جم و ایران روزنامه های شهرداری تهران، صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا هر چند مانند روزنامه خورشید خبر اعلام کاندیداتوری خاتمی را دیده بودند اما این خبر را در گزیده اخبار خود جای داده اند. 

حمایت از دبیرکل یا خاتمیشب گذشته پیش بینی واکنش روزنامه اعتمادملی به کاندیداتوری خاتمی بامزه ترین موضوع روز بعد سیاسی بازان بود که البته این روزنامه نیز با تیتر«خاتمی نامزد ریاست جمهوری شد» در خبری دیگر نوشت که «حزب اعتماد ملی از نامزدی خاتمی استقبال می کند.» 

گل به نفع خاتمیروزنامه اعتماد که در کش و و قوس کروبی - خاتمی، روز دوشنبه گلی به نفع خاتمی زده است هر آنچه را در توان داشت به کار گرفت تا بگوید «خاتمی آمد، رئیس جمهور دوران اصلاحات...»

در این خبر می خوانیم:« اصلاح طلبان معتقدند به رغم اعلام کاندیداتوری مهدی کروبی و اکنون سیدمحمد خاتمی همان گونه که خود خاتمی پیشتر اعلام کرده بود کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات آتی هیچ گاه مقابل هم قرار نخواهند گرفت»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد