وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

8 سؤال نادران از صفار در خصوص توقیف فارس

الیاس نادران نماینده تهران به خاطر توقیف غیرقانونی سه روز خبرگزاری فارس هشت سئوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید که این وزیر باید با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس به این سوالات پاسخ دهد.

به گزارش فارس،‌ محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس باید به سوال الیاس نادران نماینده تهران درباره جایگاه قانونی هیأت نظارت بر خبرگزاری‌های غیر دولتی و مستند قانونی حکم توقیف خبرگزاری فارس توضیح دهد.

در این سوالات که امروز در جمع خبرنگاران مجلس توزیع شد، نادران از صفارهرندی پرسیده است که هیأت نظارت بر خبرگزاری‌های غیر دولتی با استناد به چه قانونی تشکیل یافته است و هیأت منصفه مطبوعات در آن چه نقشی دارد.

نماینده تهران در ادامه سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید، این هیأت در رابطه با خبرگزاری فارس در چه تاریخی و با حضور چه اعضایی تشکیل جلسه داده است؟ همچنین مستند قانونی توقیف سه روز خبرگزاری فارس چیست و اینکه آیا دفاعیات مسئولان خبرگزاری و منبع و منابع خبری آنها مورد استماع و رسیدگی قرار گرفته است؟

نادران در بخش دیگری از سوال خود از صفارهرندی پرسید که آیا اخباری از این دست بعضا توسط خبرگزاری‌های مختلف (سایت‌های طرفدار دولت، خبرگزاری‌های وابسته به دولت و سایر خبرگزاری‌ها) و نیز رسانه‌‌های مکتوب و صداو سیما روزانه منتشر می‌شود آیا وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد با همه آنها از این دست برخوردها داشته باشد.

وی از وزیر فرهنگ پرسید با این رویه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساسا دولت جریان آزاد اطلاعات را چگونه تضمین می‌کند ؟

نادران همچنین از هرندی سوال کرد از نظر آن وزارتخانه، رسانه‌ها و خبرگزاری ها منحصرا باید اخبار خود را از دولت بگیرند و اگر سخنگوی دولت مطلبی را مثلا در کنار گذاشتن وزرای سابق اقتصاد و دارای اظهار داشت و بعدا کذب از آب درآمد باز هم خبرگزاری‌ باید مسئولیت صحت خبر را بر عهده بگیرد؟

صفار هرندی باید فردا به حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس به این هشت سوال الیاس نادران نماینده تهران پاسخ دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد