وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش کاخ سفید به اظهارات متکی

کاخ سفید چهارشنبه به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند جدید برای حل و فصل بحران پنج‌ساله بر سر برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دانا پرینو"، سخنگوی کاخ سفید، در این باره مدعی شد: «ما برای تردید داشتن در این خصوص دلیل داریم زیرا پیام‌های گوناگونی از سوی آنان دریافت شنیده‌ایم.»

آمریکا بارها ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرده است تا به این ترتیب اهداف سیاسی خود را برای فشار بر جمهوری اسلامی محقق کند اما گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان‌های جاسوسی آمریکایی حاکی از نبود انحراف در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای تهران است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوهایی که در سفر هیئت نمایندگی 1+5 به تهران صورت گرفت، گفت:‌ طرفین در حال بررسی هستند که آیا می‌توانند مدالیته جدیدی برای مفاهیم دو بسته پیشنهادی طراحی کنند.

منوچهر متکی در نشست خبری در نمایندگی ایران در سازمان ملل، در پاسخ به این پرسش که آیا حالتی پیش می‌آید که ایران با توقف غنی سازی موافقت کند؟ گفت: روند جدیدی از تحولات در حال وقوع است و شروع این روند جدید با بسته‌ای است که جمهوری اسلامی ارائه داده بدون اینکه ما به ازایی را درخواست کند.

متکی افزود: در این بسته موضوعات مهمی را برای به بحث گذاشتن مطرح و اعلام آمادگی شده و متقابلا 1+5 بسته خودش را داده است.

وی گفت: علاوه بر محتوای این دو بسته، گفتگوهایی در سفر هیئت نمایندگی 1+5 به تهران صورت گرفته و طرفین در حال بررسی هستند که آیا می‌توانند مدالیته جدیدی برای مفاهیم دو بسته طراحی کنند، مثلا تعیین و مشخص کردن مشترکات در دو بسته و گفتگوهایی را در این باره آغاز کنند. بنابراین اجازه دهید ما نسبت به این روند جدید با نگاهی جامع برخورد کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد