وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی: به دنبال بازی بُرد ـ بُرد باشید

علی لاریجانی خطاب به غربی‌ها گفت: بهتر است که وارد یک بازی بُرد ـ بُرد باشید. وضعیت منطقه امروز حساس است و ما به دقت اوضاع آن را دنبال می‌کنیم. شما تا امروز دنبال بازی برد ـ باخت بوده‌اید، اما این راه اشتباهی است.

به گزارش‌فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در مراسم نخستین سالگرد آغاز به کار شبکه «پرس.تی.وی» گفت: «پرس تی وی» از لحاظ جذابیت و خلاقیت جزو شبکه‌های خوب است.

وی افزود: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی و مصادف با امروز آمریکا هواپیمای مسافربری کشور ما را توسط ناو خود مورد اصابت قرار داد و سرنشینان آن را به شهادت رساند.

رئیس مجلس در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در گذشته و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با دولت ملی مصدق مبارزه کردند و با دسیسه دولت مردمی مصدق را سرنگون کردند و پس از آن مستشاران خود را در سراسر کشور گستراند و این فجایع در خاطرات سران رژیم سابق مشخص است که دولتمردان ایرانی، هیچ تصمیمی نمی‌توانستند بگیرند، مگر با اجازه آمریکایی‌ها.

لاریجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با مطالعه خاطرات عزت شاهی متوجه می‌شوید که وضعیت حقوق بشر در آن روزها چگونه بود، اما آمریکایی‌ها در این باره هیچ اعتراضی به سران رژیم پهلوی نمی‌کردند.

دبیر شورای سابق امنیت ملی کشورمان به فعالیت‌های هسته‌ای ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: ‌با کارنامه‌ای که رژیم پیشین در زمینه حقوق بشر داشت، اما آمریکایی‌ها و غربی‌ها به سران رژیم سابق اجازه فعالیت‌های هسته‌ای می‌دادند و از نظر آنها این فعالیت‌ها بلامانع بود.

علی لاریجانی افزود: در آغاز انقلاب، آمریکایی‌ها ژنرال هایزر را به ایران فرستادند تا بار دیگر در ایران کودتایی انجام دهند که این نشان از ناآشنایی آنها با فرهنگ ایرانیان و بی‌توجهی آنان به تمدن ایران بود. آنان گمان می‌کردند که هر کاری می‌توانند انجام دهند.

لاریجانی افزود: همین گام‌های نادرست باعث شد تا مردم ایران مصمم شوند تا دست آمریکایی را قطع کنند. پس از پیروزی انقلاب فورا جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را گرفتند و در ادامه صدام را علیه ایران شوراندند و عراق را مسلح کردند که خود «مادلین آلبرایت» نیز چند سال پیش بر این مطلب اعتراف کرد و آنان گمان می‌کردند که با حمله عراق می‌توانند جلوی انقلاب را بگیرند و حتی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند، اما امروز همانان می‌گویند که ما از سلاح‌های شیمیایی نگرانیم.

وی افزود: در مقابل همه سلاح‌های صدام، ایرانیان مقاومت و از سرزمین خود دفاع کردند و غربی‌ها زمانی که صدام به کویت حمله کرد، متوجه شدند که در مورد صدام اشتباه کردند.
لاریجانی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌های غربی در زمان جنگ گفت: در آن سال‌ها رسانه‌های غربی ادعا می‌کردند که ایران متجاوز بوده و به عراق حمله کرده است، اما اکنون پی به اشتباه خود برده‌اند؟

علی لاریجانی با اشاره به حمله ناو هواپیمابر آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران گفت: آمریکایی‌ها نه تنها از ملت ایران عذرخواهی نکردند و تنها به اظهار تأسف بسنده کردند که حتی به مسئول ناو، نشان و درجه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه توهم حمله پیش دستانه یک توحش مدرن است گفت: در هیچ نظامنامه بین‌المللی این مورد پیدا نمی‌شود که چون کشوری احتمال نیت حمله به ما دارد، ما باید حمله‌ای پیش دستانه کنیم و با همین توهم به افغانستان و عراق حمله کردند، اما همان‌ها امروزه با طالبان مذاکره می‌کنند و از آنها یاری می‌‌خواهند، این برای دولت انگلیس و ناتو افتضاح و متأسف کننده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها ادعا کردند که در عراق برج دمکراسی می‌سازند تا بر ایران و سوریه سایه بیندازند، اما محصول آن کشته شدن صدها هزار عراقی، ایجاد گوآنتانامو، کشته شدن حدود چهار هزار سرباز آمریکایی و ادامه جنگ تروریست‌ها با آنها در عراق است. در حالی که این تروریست‌ها از کشورهای دوست آمریکا به عراق می‌آیند تا با آمریکایی‌ها بجنگند.
لاریجانی گفت: امروز همگان در لبنان می‌دانند عاملی که اجازه نمی‌دهد در لبنان دولت ملی تشکیل شود، آمریکاست. امروزه آمریکا به دولتی ماجراجو در منطقه تبدیل شده است و مردم منطقه از آنها متنفر هستند.

علی لاریجانی با اشاره به فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان و اقدامات غربی‌ها در این باره اظهار داشت: ایرانیان توانستند با اراده خود به دانش هسته‌ای دست یابند،‌ در کاخ سعدآباد گفتند که تنها چند هفته تعلیق کنید، اما این تعلیق تبدیل به چند سال شد و غربی‌ها به معاهدات خود عمل نکردند.

وی گفت: در سال 84 در نیویورک با وزرای کشورهای اروپایی دیداری داشتم و به آنها گفتم که عملکرد شما موجب شده است تا ما به سمت شکستن تعلیق‌ها حرکت کنیم. برای ما روشن بود که آنها نمی‌خواهند ایران فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد، حتی در مذاکره زمستان 84 که با پا در میانی روس‌ها و در برلین تشکیل شد، نماینده انگلیس به صراحت گفت که ما حتی دانش هسته‌ای صلح‌آمیز را از ایران نمی‌پذیریم.

دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به روند موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: با آغاز جنگ 33 روزه لبنان آنها گمان کردند که این جنگ ظرف چند روز تمام می‌شود و از این شلوغی استفاده کردند و در حالی که قرار بود مذاکرات ادامه پیدا کند، ظرف 24 ساعت قطعنامه‌ای علیه کشورمان صادر کردند.

وی افزود: در پی مذاکرات پس از آن به مبانی مورد توافق رسیدیم، اما خود آنها دوباره آن را بر هم زدند و حالا می‌گویند ایران برگردد به میز مذاکره، در حالی که خود آنها مذاکره را رها کردند.
لاریجانی خطاب به غربی‌ها گفت: شما فرصت‌ها را از دست دادید، همان‌گونه که بارها فرصت‌سوزی کردید امروز با واقعیت جدیدی روبه‌رو هستید و باید آن را بپذیرید.

لاریجانی گفت: جمهوری خواهان با رفتارهایی که در منطقه داشتند، شکست سختی خوردند که این هم در انتخابات کنگره خود را نشان داد و هم در انتخابات آینده نیز این موضوع خود را نشان خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: شما با این وضعیتی که در منطقه دارید و با این شیوه‌ای که در پیش گرفته‌اید، به بن‌بست خواهد رسید. ایرانیان ستیزه‌جو نیستند و هیچ وقت از مذاکره پرهیز نداشته‌ایم. در موضوع انرژی هسته‌ای نیز همواره مذاکره را به عنوان بهترین راه اعلام کرده‌ایم، اما اگر شما راه مذاکره را در پیش نگیرید، هم خود و هم منطقه را در رنج قرار می‌دهید و راه فراری هم نیست.

وی افزود: اگر دنبال راه معقول در منطقه هستید، باید تصورات ذهنی خود تغییر دهید، نه اینکه روش‌های کهنه همانند چماق و هویج را برگزیند، بلکه روش جدید با اسلوب جدید.
لاریجانی افزود: ‌ممکن است شما لطمه‌ای به ایران بزنید، اما مطمئن باشید که لطمه خواهید خورد. بهتر است که وارد یک بازی برد - برد باشید. وضعیت منطقه امروز حساس است و ما به دقت اوضاع آن را دنبال می‌کنیم شما تا امروز دنبال بازی برد - باخت بوده‌اید، اما این راه اشتباهی است.

وی افزود: ایران به دنبال آرامش در منطقه است، اما باید غرب اقدامات ارباب‌رعیتی را فراموش کند، همان‌گونه که می‌خواستند در عراق توافقنامه بغداد را اجرا کنند که با مخالفت مردم عراق روبه‌رو شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر عاقلانه فکر کنید، به راهی می‌رسید که به سود شما خواهد بود و همیشه نیز این فرصت برای شما نخواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد