وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

طرح مجلس برای برخورد با اشرار

رئیس مجلس شورای اسلامی حل آسیب های اجتماعی را با مشارکت همه دستگاه های کشور خواستار شد و گفت: نمایندگان طرح برخورد با اشرار را ارائه کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر: علی لاریجانی در نخستین همایش اسلام و آسیب های اجتماعی با بیان اینکه حل آسیب های اجتماعی سازوکارهایی را می طلبد که به حل این مشکلات بینجامد گفت: چون میزان نگران کنندگی آسیب های اجتماعی بسیار بالاست و این مسئله با بسیاری از مسائل کشور ارتباط دارد باید اهتمام بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش، حوزه و دانشگاه به صورت جدی مشارکت دارند به فعالیت های سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: این سازمان از تنوعی برخوردار است که می توان گفت سایر نهادها از آن برخوردار نیستند.

لاریجانی تصریح کرد: حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی با بسیاری از امور دیگر از جمله شرایط اقتصادی، سنت‌های فرهنگی و اجتماعی و برخی رفتارهای مدیریتی در ارتباط است.

وی اضافه کرد: چون آسیب‌های اجتماعی موضوعات بسیار پیچیده ای است گاه از نظر نظریه‌پردازی نیز فقر در آن وجود دارد؛ بنابر این اهتمام شما به این مسئله باید بیشتر از دیگر شئون حکومت‌داری باشد و سختی کار نباید شما را مایوس کند.

رئیس مجلس گفت:‌ کار سازمان بهزیستی با افراد از ابتدای تولد تا هنگام مرگ مرتبط است و این مسیری طولانی است که وجوه مختلفی دارد و به همین دلیل می‌توان برای مباحثی که در این نشست ساماندهی می‌شود برنامه‌ریزی کرد و از نظر صاحبنظران بهره گرفت.

لاریجانی افزود: یک وجه این بحث‌ها امری تخصصی است که صاحبنظران باید در مورد آن نظر دهند اما منظر دیگری که سازمان بهزیستی باید بیشتر به آن اهتمام داشته باشد بحث حکومتی آن است و سازمان بهزیستی باید از نظر حکومتی بررسی کند و ببیند که چگونه باید کار خود را در این باره دنبال کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جوامع بشری همیشه در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند گفت: باید راه حل های مدونی برای مسائل اجتماعی ارائه کرد تا آرامش روانی بر جامعه حاکم شود.

لاریجانی درباره الگوبرداری از سایر کشورها برای حل آسیب های اجتماعی گفت: به سبب به هم تنیدگی آسیب های اجتماعی با سنت و فرهنگ در جامعه نمی توان با روش های دیگر معضلات خودمان را علاج کنیم.

وی وظیفه نخست سازمان بهزیستی را صیانت از افرادی دانست که دچار آسیب های اجتماعی شده اند و خواستار آن شد که از ظرفیت نخبگان استفاده و با به کارگیری روش شناسی های علمی با آسیب های اجتماعی برخورد شود.

لاریجانی کمک دولت و مجلس را در این زمینه لازم دانست و گفت: سازمان بهزیستی باید مانند کشورهای غربی که غالبا حل آسیب های اجتماعی را برعهده مردم می گذارند و سازمان مربوط نقش نظارتی ایفا می کند، مردم را در این امور وارد کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در کشورهایی که رقابت وجود دارد آسیب های اجتماعی کم نیست گفت: از سوی دیگر نیز نمی توان از رقابت در عرصه های سیاسی و اقتصادی دوری کرد؛ چرا که باید استعدادها و خلاقیت های فعال کشور آشکار شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان از پیشرفت و حل آسیب های اجتماعی غافل بود افزود: حکومتی خوب است که برای آسیب‌های اجتماعی فرمول حکومتی مطلوب داشته باشد؛ به ویژه در شرایط دوران مدرنیته که با آسیب‌های متنوع‌تری رو به رو هستیم .

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نگاه پیشگیرانه داشته باشیم و از بسیاری از این پدیده‌هایی که در یک چرخه و سازوکار در کشور به وجود می‌آید پیشگیری شود باید به ریشه‌ها و علت‌ها برگردیم و این کار تنها از عهده سازمان بهزیستی برنمی‌آید و باید بخش‌های دیگر به خصوص نهادهای مردمی به کمک بیایند.

لاریجانی نقش نهادهای تبلیغی و اقتصادی کشور را در حل آسیب های اجتماعی مهم دانست و خطاب به مسئولان سازمان بهزیستی گفت: شما باید بتوانید به همه حاکمیت کمک کنید تا در این زمینه وارد شود و این امر به اطلاع رسانی و فعال کردن ذهن حاکمیت درباره سازوکارهایی که ارائه می شود نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این همایش دو روزه با تاکید بر اینکه امروز کارهای فکری عمیق در امور کشور از تخصیص و هزینه بودجه های کلان مهم تر است افزود: اگر دولت و مجلس از بررسی های سازمان بهزیستی مطلع شوند تردیدی ندارم که آنها نیز احساس مسئولیت می کنند و به شما کمک خواهند کرد.

رئیس مجلس همچنین به آسیب های اجتماعی که به سبب ظلم برخی افراد و گروه ها به وجود می آید اشاره کرد و گفت: اگر برخورد با این مسئله با سایر امور همراه نشود ممکن است توفیقی حاصل نشود و باید شرایطی ایجاد کرد که ناهنجاری هایی که بر اثر این گونه ظلم ها به وجود می آید برچیده شود.

لاریجانی از طرح برخی نمایندگان مجلس برای مقابله با ناهنجاری ها و افراد شرور خبر داد و گفت: نباید منتظر بمانیم عده‌ای از افراد شرور و ناهنجار، عده‌ زیادی را دچار آسیب روانی و اجتماعی کنند و فقط چند سال زندان و جریمه نقدی شوند.

وی افزود: کسانی که با آرامش روانی جامعه بازی و نگرانی ایجاد می کنند مصداق مفسد فی الارض هستند؛ چراکه آنها با اقدام خود به جامعه ظلم می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان وظیفه مهم سازمان بهزیستی را در حل آسیب های اجتماعی کار ستادی و نرم افزاری دانست و گفت: مجلس با علاقه مندی نتایج این سمینار را طلب می کند و من نیز به شما کمک می کنم این فکر در مجلس منتشر شود تا نمایندگان با نگاهی فراگیر به موضوع بپردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد