وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شاهرودی خواستار حفظ وحدت مسئولان شد

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه خواستار حفظ وحدت و انسجام مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور شد.

وی در جلسه مسئولان عالی قضایی خطاب به مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور گفت: همه مسئولان و سیاسیون کشور باید مراقب باشند که سخنان و اقدامات آنان، موجب اختلاف میان ارگان‌های نظام و بدبین کردن مردم نشود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز باید همه مسئولان و مدیران در جهت همدلی حرکت کنند و از اختلاف و تشویش اذهان بپرهیزند و عدالت و تقوا را در کلام و اقدامات خود در نظر بگیرند.
هاشمی شاهرودی با تاکید به اینکه عدالتخواهی از اصول نظام است، گفت: به بهانه عدالت خواهی نباید سوژه به دست دشمنان مردم و نظام داد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی که خودشان مشکل فساد اقتصادی دارند، با فرافکنی، مسئولان را متهم می‌کنند تا بدین طریق فساد خودشان را بپوشانند و کسی متوجه آنها نشود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و مدیران قضایی در هفته قوه قضاییه و توجه به رهنمودهای ایشان گفت: دستگاه قضایی باید رهنمودهای ایشان را محور کار خود در سال جاری قرار دهند و تلاش کنند در اجرایی شدن سیاست‌ها و رهنمودهای معظم له تسریع شود.

هاشمی شاهرودی، حمایت رهبر انقلاب و سیاست‌های جدید قوه قضاییه را موجب افتخار دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برای شکرگزاری از این حمایت‌ها باید ضمن سرلوحه قرار دادن رهنمودهای رهبر انقلاب، همه توان خود را در خدمتگزاری به مردم به کار بگیریم.

در جلسه مسئولان عالی قضایی همچنین مواد 9 و 10 لایحه جرایم علیه اجرای عدالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس ماده 9 این لایحه، هرکس در دعوای حقوقی یا جزایی، قسم متوجه او شده باشد، قسم کذب یاد کند، در صورتی که در رای موثر واقع شود، علاوه بر جبران خسارات وارده به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس و در صورت عدم تاثیر به 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

در تبصره ماده 9 آمده است: در صورتی که اداکننده قسم کذب پیش از قطعیت رای از سوگند خود عدول کند و یا حقیقت را بیان کند، از مجازات معاف خواهد شد.
در ماده 10 این لایحه آمده است: هر کس با علم و عمد نزد مقام‌های قضایی که صلاحیت استماع شهادت شهود را دارند، شهادت کذب دهد، در صورتی که در رای موثر واقع شود، به ترتیب زیر مجازات خواهد شد.

الف - در صورتی که شهادت در امور جنایی باشد، شاهد به یک سال حبس و در مجازات‌های سلب حیات، قطع عضو و حبس ابد به حداکثر مجازات این بند محکوم خواهد شد. در صورتی که مجازات شاهد قصاص یا قطع عضو است، فقط به قصاص یا قطع عضو محکوم خواهد شد.

ب - در صورتی که شهادت در امور جنحه باشد، به شش ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد.
ج - در صورتی که شهادت در امور خلاف باشد، به پنج تا 10 میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

د - در صورتی که شهادت در امور حقوقی باشد، علاوه بر جبران خسارات وارده به 10 تا 100 میلیون ریال جزای نقدی و متناسب با وضعیت مرتکب به یکی از محرومیت های حقوقی اجتماعی مذکور در قانون مجازات های اجتماعی محکوم خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد