وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هر ایرانی صاحب حساب ازدواج می‌شود

کلیه ایرانیان واجد الشرایط هر ماه سه درصد حداقل حقوق و دستمزد کارگری مصوب دولت در آن سال را به ازای هر فرد به حساب پس انداز ازدواج واریز می کنند، سهم دولت حداقل تا سی سالگی واریز خواهدشد و چنانچه فردی زودتر از 25 سالگی ازدواج کند، مابقی سهم دولت تا 30 سال به وی پرداخت خواهد شد.


به گزارش برنا، اساسنامه صندوق مهر امام رضا (ع) به عنوان صندوق اندوخته ازدواج جوانان، به همت ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اصلاح و جهت تصویب به هیئت دولت ارائه شد.

بنابر این گزارش، این اساسنامه در پی قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب مجلس شورای اسلامی اصلاح و وظایف صندوق اندوخته ازدواج جوانان را در قالب صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر رضا(ع) منظور کرده است.

در این اساسنامه دولت موظف به افتتاح حساب و واریز سهم خود برای هر یک از متولدین است. همچنین کلیه ایرانیان واجد الشرایط هر ماه سه درصد حداقل حقوق و دستمزد کارگری مصوب دولت در آن سال را به ازای هر فرد به حساب مزبور واریز می کنند. سهم دولت حداقل تا سی سالگی واریز خواهد شد و چنانچه فردی زودتر از 25 سالگی ازدواج کند، مابقی سهم دولت تا 30 سال به وی پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش هرفرد مجرد ایرانی زیر 25 سال می تواند حسابی انفرادی با نام، تحت عنوان حساب اندوخته ازدواج افتتاح کند. نرخ سود این حساب با توجه به مبلغ و مدت سپرده گذاری و بر اساس نرخی که در نظام پولی و بانکی کشور توسط بانک مرکزی تعیین و به تصویب مراجع رسیده، محاسبه می شود.

در اساسنامه صندوق اندوخته ازدواج جوانان با اشاره به اینکه عملیات این صندوق رفاهی و تامین اجتماعی جوانان است، پیش بینی می شود که این صندوق تحت نظر وزارت رفاه و تامین اجتماعی تشکیل و دبیری آن به عهده این وزارت خانه باشد.

اخذ، نگهداری و به کار گیری سپرده اعضاء، جذب کمک های دولت، موسسات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی، پرداخت وام ودیعه مسکن به اعضای واجد شرایط، پرداخت کمک هزینه زندگی به صورت قرض الحسنه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متاهل از جمله موارد پیش بینی شده در موضوع کار صندوق اندوخته ازدواج جوانان است که برای اصلاح و اعمال در صندوق مهر امام رضا(ع)، ارائه شده است.

اصلاحات اساسنامه صندوق مهر امام رضا(ع) بر اساس ماده یک قانون تسهیل ازدواج، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد