وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هشدار آیت‌الله مکارم درباره جناحی شدن روحانیت

یکی از مراجع عظام تقلید وحدت و اتحاد روحانیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اختلاف و پراکندگی هم ردیف صاعقه‌ها و زلزله‌های ویرانگر است.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دومین روز اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره)در حال برگزاری است، در سخنانی با بیان اینکه اسلام در دنیای امروز در حال پیشرفت و توسعه است، گفت: قرائن و شواهد حاکی از آن است که اسلام به سرعت در دنیا در حال پیشرفت است و همه باید قدمی برای شتاب بخشیدن به این پیشرفت بردارند.

وی تاکید کرد: دنیای امروز از شعارهای دروغین دنیای مادی خسته‌ شده‌ است و به همین دلیل آمادگی پذیرش یک مکتب آسمانی را دارد.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: امروز در دنیا دروغ‌هایی نظیر حقوق بشر، آزادی و مبارزه با تروریست از سوی سران استکباری عنوان می‌شود و آنها لیستی را به عنوان لیست گروه‌های حامی تروریست برای خود تهیه کرده‌اند و در هر سال حامیان منافع خود را از این لیست خارج می‌کنند و آنهایی که مستقل بوده و مزاحم دستیابی به منافعشان می‌شوند را در این لیست قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه دروغ‌ها و بحث‌های غیرمنطقی دنیا را خسته کرده است، افزود‌: به همین دلیل اسلام و مکتب اهل بیت به سرعت در حال گسترش است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نکاتی که روحانیت در شرایط کنونی باید به آن توجه داشته باشد، پرداخت و یادآور شد: در شرایط کنونی استقلال روحانیت به عنوان حافظان نظام باید حفظ شود و روحانیت باید مستقل بوده و این استقلال سبب می‌شود تا نهاد روحانیت به عنوان یک نهاد مردمی در مشکلات یاور نظام باشد.

وی در ادامه وحدت و اتحاد روحانیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اختلاف و پراکندگی هم ردیف صاعقه‌ها و زلزله‌های ویرانگر است و بنابر آیات و روایات مسئله اتحاد و وحدت در اسلام حرف اول را می‌زند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما در هر کجا که آثار وحدت را مشاهده کردیم به پیروزی دست یافتیم و در هر کجا که از وحدت فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم باید بدانند که علما با هم متحد هستند و اهداف مشترک را دنبال می‌کنند، مبادا در یک شهر و استان میان علما فاصله باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نظام‌مند شدن برنامه‌های حوزه‌های علمیه و روحانیت را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید امروز کلیه مسائل در ارتباط با روحانیت ضابطه‌مند شود و البته این مسئله به معنای ضابطه دولتی و حکومتی نیست و منظور یک ضابطه درون‌گروهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئله نظارت بر چاپ کتاب تاکید کرد: در هر هفته در قم 200 کتاب به چاپ می‌رسد و بنابر اعلام مسئولان اداره کل ارشاد قم در هر سال 16هزار عنوان کتاب در این شهر چاپ می‌شود و به همین دلیل باید نظارت بر چاپ کتاب‌های دینی توسط نخبگان حوزوی انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم به چاپ کتابی با عنوان عدم تحریف‌پذیری قرآن اشاره کرد و بیان داشت:‌ در درون این کتاب مطالبی در تحریف قرآن نوشته شده است و خوشبختانه این کتاب به سرعت جمع‌آوری شد.

وی در ادامه به اهمیت پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: امروزه 4هزار سایت اینترنتی بر ضد شیعه و اسلام فعالیت می‌کنند و روحانیت باید با اقدامات خود بتواند جوانان را در برابر این مسائل بیمه کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تقویت حوزه‌های علمیه، جذب جوانان به حضور در مساجد، دعوت مردم به حضور در صحنه‌های مربوط به نظام اسلامی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها و تقویت ارتباط با مردم را از سوی روحانیت مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: روحانیت باید برای حفظ وحدت تلاش کند و اگر روحانیت جناحی شود، دیگر نمی‌تواند در میان مردم وحدت ایجاد کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحانیت باید در برابر مسائل خلافی که واقع می‌شود، حساسیت نشان دهد، تاکید کرد: در روزهای اخیر فردی که سابقه حوزوی نیز داشته اعلام کرده که قرآن زاییده فکر پیامبر است و با صراحت در برابر صدها آیه قرآن مجید ایستادگی کرده است و متاسفانه در برابر این مسئله اعتراضات بسیار کم و محدود بود.

وی اضافه کرد: باید در برابر چنین مسائلی به صورت عمومی اعتراض شود و اگر ما سکوت کنیم در آینده هزینه‌های سنگینی را باید پرداخت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم به نقش جامعه مدرسین اشاره کرد و افزود: جامعه مدرسین نیز باید بیشتر در مسائل اسلامی نقش‌ آفرین و فعال باشد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد