وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی: تخطی از قوانین مجلس، عین بی‌عدالتی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان با ایشان مسیر قوای دیگر مشخص است هر گونه تخطی از قوانین مجلس را مستوجب عقوبت و خلل در سنت و نظم الهی و عین بی عدالتی خواند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز یکشنبه پیام رهبر انقلاب در افتتاح مجلس هشتم را سند مهمی برای مشخص کردن مبانی فعالیت مجلس توصیف و خاطر نشان کرد: در تحقق دو عنصر اصلی پیشرفت و عدالت مماشات نخواهیم کرد و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان با ایشان مسیر قوای دیگر نیز مشخص است و هرگونه تخطی ازقوانین مجلس نه تنها مغایربا قوانین جاری کشور ومستوجب عقوبت است بلکه خلل در سنت و نظم الهی و عین بی عدالتی محسوب می شود.

لاریجانی افزود: توصیه‌های این مرجع عالیقدر را ارج می نهیم و آن را برگرفته از رازهای نهفته در سنت اسلامی اولیای دین می پنداریم لذا اهمیت آن را در مراودات رسمی و شکلی خلاصه نمی کنیم بلکه آن را منبعث از جوهره دینی نظام دانسته و به نظر ما عمل به آن سعادت را در پی خواهد داشت.

وی گفت : نگاه رهبر انقلاب از جهتی مسئولیتی سنگین بر دوش نمایندگان قرار می دهد که در اقدامات خود همیشه سنجشی خدایی داشته باشند و شغل خود را در عرفیات جاری امروز فانی نکنند و باید تلاش کنیم مجلس را نماینده جریان پاسخگویی به نیازهای ملت در راستای مسئولیت الهی قرار دهیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اشاره رهبر انقلاب بر تدابیر میان قوه ای جهت حل اختلاف دیدگاه ها و سلایق مبتنی بر قانون اساسی و بهره گیری از دیدگاه مفسران قانون اساسی و آراء نخبگان ما را مصمم تر می کند که با متدولوژی مشخص همکاری قوا را نظم ببخشیم.

لاریجانی خاطر نشان کرد : پاک زیستن و عمل شفاف نمایندگان در ایفای وظایف خویش یعنی قوانین جامع و تعدیل ناپذیر و کارشناسی شده و ناظر بر مشکلات مردم و نظارت روشن مبنای عمل مجلس هشتم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به سفر خاویر سولانا به ایران با تاکید بر اینکه ایران از حل و فصل موضوع هسته ای در مسیر مذاکره استقبال می کند بیان داشت : ما متذکر می شویم که خواست ملت ایران مطابق با نظامات بین المللی است و کشورهای قدرتمند نباید در مقابل ایران دارای تئوری نسیان باشند که این وقت گذرانی خواهد بود.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس دراستیفای حقوق ملت با هوشیاری حضور دارد اضافه کرد: بسته پیشنهادی 1+5 در مجلس بررسی خواهد شد.

لاریجانی در خاتمه شهادت سربازان اسلام، بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد را گرامی داش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد