وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

پاسخ محکم رئیس مجلس به اعتراض بی‌دلیل فاطمه آلیا

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر فاطمه آلیا نسبت به تصویب اعتبارنامه رضا عبداللهی نماینده ماه‌نشان گفت: هیچ دلیلی بر رد اعتبارنامه ایشان با توجه به تمامی دلایل فرد معترض نمی‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در هنگام بررسی گزارش شعبه 13 در خصوص اعتبارنامه رضا عبداللهی منتخب ماه‌نشان در مجلس هشتم، فاطمه آلیا نماینده تهران نسبت به تصویب این اعتبارنامه متعرض شد اما قبل از اینکه وی اعتراض خود را بیان کنند علی لاریجانی در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس مجلس خطاب به آلیا گفت: ما قبلا اعتراض شما را شنیدیم، اعتراضات رسیدگی شده و هیچ دلیلی بر رد اعتبارنامه آقای عبداللهی و یا توجیه بر بقای اعتراض متعرض در پرونده نمی‌بینیم لذا دلیلی بر این اعتراض نمی‌بینم.

وی افزود: شما باید اسناد و مدارک خود را ظرف 3 روز به کمیسیون ارائه می‌دادید ولی بنا به اعلام آقای حسینیان رئیس شعبه 13 هیچ گونه‌ اسناد و مدارکی ارائه ندادید و مطابق آئین نامه باید نظر شعبه را بپذیریم لذا من اعتراض شما را مسموع نمی‌دانم چون در زمان خودش به شعبه داده نشده است.

لاریجانی ادامه داد: با این بیانات اگر دوستان موافق هستند ما نظریه شعب را تصویب تلقی کنیم.

پس از اعلام تصویب اعتبارنامه عبداللهی، فاطمه آلیا خواستار تذکر بود که لاریجانی اعلام کرد: اعتراض پس از خاتمه یافتن مسئله و عبور از آن مسموع نیست.

آلیا که همچنین بر دادن تذکر اصرار داشت، گفت: طبق ماده 68 زمانی که من اجازه صحبت خواستم، از موضوع نگذشته بودیم ولی شما اجازه ندادید.

وی افزود: بنده به اعتبارنامه دو نفر از منتخبین مجلس هشتم اعتراض دارم و حضرت عالی در جلسه‌ای که تشکیل دادید گفتید که توافق کنید ولی ساز و کار توافق متاسفانه اجرا نشد.

آلیا یادآور شد: طبق ماده 66 آئین نامه مجلس، شعبه بررسی کننده 24 ساعت قبل باید به معترض اطلاع بدهد که چه زمانی اعتراض مورد رسیدگی قرار می‌گیرد بنده طبق آئین نامه اعتراض خودم را ظرف 3 روز اعلام کردم. در آئین نامه نیز اعتراض را ظرف 3 روز اعلام کرده نه ارائه کلیه مدارک.

نماینده تهران تصریح کرد: وقتی از معترض 24 ساعت قبل از بررسی دعوت ‌کنند که اعتبارنامه فلان شخص فردا بررسی می‌شود کلیه مدارک را فرد معترض 24 ساعت قبل ارائه می‌دهد امابه شهادت دبیر شبعه 13، به من 24 ساعت قبل از بررسی اطلاع ندادند بلکه روزی که از ساعت 8 تا 10 صبح شعبه جلسه داشت در ساعت 35/9 دقیقه زنگ زدند و گفتند خودتان را به شعبه برسانید و وقتی من رسیدم 50/9 دقیقه بود و سر ساعت 10 هم باید جلسه علنی مجلس تشکیل می‌شد.

آلیا اظهار داشت: در آن جلسه به من گفتند مستندات خود را ارائه بدهید و من بعضی از مستنداتم همراهم نبود چون طبق توافق ماده 66 اعمال نشده بود.
وی افزود: در آن جلسه آقای عبداللهی هم پشت در بودند و بعد از اینکه من توضیحاتی را دادم، داخل آمدند و بجای توضیح توجیه کردند و جلسه تمام شد.
آلیا گفت: با توجه به اینکه ساز و کار آن توافق مدنظر انجام نشد بنابراین طبق ماده 68، بنده بر اعتراض خودم باقی هستم.

نماینده تهران در خصوص وارد بودن یا نبودن تذکر خود گفت: نحوه اداره جلسه علنی اینگونه نیست که رئیس مجلس بگویند اعتراض وارد است یا وارد نیست، بلکه مطلق و بدون قید و شرط است و چنانچه به هر دلیل حق یا باطلی، معترض بر اعتراض خودش باقی باشد کمیسیون تحقیق یکبار دیگر برای تنویر افکار عمومی و شفاف شدن موضوع، مدارک را بررسی می‌کند. انشاءالله که در جهت رد ایشان نباشد ولی من از حق قانونی خودم باید استفاده کنم.

علی لاریجانی در پاسخ به آلیا گفت: برای اینکه موضوع در افکار نمایندگان محترم روشن شود لازم است چند نکته را متذکر شوم.

وی اظهار داشت: از ماده 65 تا 71 که در مورد نحوه رسیدگی به اعتبارنامه است، معترض باید ظرف 3 روز افراد اسناد و مدارک و اعتراضات خودش را به شعب بدهند تا رسیدگی شود که آیا این اسناد و مدارک در بررسی‌های شورای نگهبان بوده است یا خیر؟

وی افزود: تا چند روز پیش که از آقای حسینیان رئیس شعبه 13 پرسیدم، هیچ سند و مدرکی به شعبه ارائه نشده بود لذا ما به صرف اینکه یک اعتراض روی پرونده ای در شعبه گذشته شود نمی‌توانیم بسنده کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: بررسی کلی مواد 65 تا 71 نشانگر این است که نمایندگان حق دارند نسبت به اعتبارنامه اعتراض مستدلی بکنند که شورای نگهبان رسیدگی نکرده است و خانم آلیا این کار را نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جهت اینکه به شخصیت والای خانم آلیا ارزش والایی قائل هستم خارج از مدار متعارف با ایشان جلسه گذاشتم و خواستم تمام اسناد و مدارک خود را به آقای حسینیان بدهند و ایشان نیز در جلسه اول توافق کردند که اسناد و مدرک خود را به آقای حسینیان بدهند تا ایشان در شعبه به هر تصمیمی که رسیدند از آن تبعیت کنند.

وی افزود: شعبه با بررسی مدارک، نظر تائید نسبت به اعتبارنامه عبداللهی داشت ولی خانم آلیا مجددا اعتراض داشتند و من مجددا جلسه گذاشتم و گفتم که خانم آلیا شما برای حل این مسئله تعهد اخلاقی کردید و در عین حال من از آقای حسینیان خواهش کردم و ایشان مجددا تعهد کردند. آقای حسینیان سابقه قضائی دارند و تمام موارد را بررسی کردند و گفتند اکثر موارد مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفته است و با توجه به اسناد و مدارک و دفاعیات آقای عبداللهی و رسیدگی شورای نگهبان به بیشتر موارد هیچ دلیلی بر رد اعتبارنامه عبد اللهی یا توجیه بقای اعتراض معترض در پرونده مشاهد نشد.

لاریجانی ادامه داد: با روال قانونی است که ماده 65 تا 71 گویاست و خانم آلیا باید در آن فاصله اسناد و مدارک خود را ارائه می‌داد و شعبه رسیدگی می‌کرد. ایشان دو بار تعهد دادند و لذا من هیچ حجتی بر این قضیه نمی‌بینیم و اعتراض شما را هم وارد نمی‌دانم.

سخنان لاریجانی در این خصوص با احسنت احسنت گفتن برخی از نمایندگان همراه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد