وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

پدیده بی‌سابقه در کارنامه مجلس هفتم

روز گذشته، مجلس هفتم، شاهد پدید‌ه‌ای بود که در تاریخ مجالس پس از انقلاب اسلامی، سابقه نداشته است.

روز گذشته، به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان مجلس،‌ باعث شد تا مجلس از تشکیل جلسه صحن حتی با تأخیر بازماند.

حمیدرضا حاج بابایی، ‌عضو هیأت رئیسه مجلس هفتم گفت: روز گذشته، در حالی که پنج نفر از حد نصاب نمایندگان کمتر بود و با وجود حضور 189 نماینده، جلسه‌ مجلس تشکیل نشد.
وی با اشاره به این که تعدای از نمایندگان از پیش مرخصی گرفته بودند و برخی نیز در مأموریت بودند، ‌افزود: 22 نفر از نمایندگان در جلسه دیروز غیبت کردند که با توجه به قوانین مجلس، ‌انتشار نام آنان، ‌شدیدترین برخوردی است که می‌توانسته با غایبان انجام شود.

این در حالی است که مجید انصاری، ‌نماینده پیشین و ادوار مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: در دوره نخست مجلس شورای اسلامی؛‌یعنی در اوج درگیری‌های داخلی و ترور شخصیت‌‌های انقلاب، هیچ گاه مجلس به خاطر حضور نیافتن نمایندگان تعطیل نشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حتی پس از واقعه هفتم تیر نیز برخی از جانبازان، در حالی که روی برانکارد بودند، با سر و صورت باندپیچی شده در جلسه مجلس شرکت کردند تا مجلس از حد نصاب خود نیفتد.

نماینده مجلس پنجم و ششم در ادامه افزود: در زمان جنگ با تدبیر هیأت رئیسه، نمایندگان به گونه‌ای در جبهه‌ها حاضر ‌شدند که مجلس حتی یک روز هم از حد نصاب نیفتاد.
وی افزود: در مجلس پنجم هم پس از آبستراکسیون با درایت آقای ناطق نوری، ‌مجلس تنها دقایقی از حد نصاب افتاد، ‌ولی با اعتراض نمایندگان و تغییر دستور کار مجلس،‌ نمایندگان به صحن علنی بازگشتند.

حتی هنگام تحصن عده‌‌ای از نمایندگان ششم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا مجلس از رسمیت نیفتد و در همان زمان، ‌قوانین بسیاری از جمله قانون بودجه سال 83 بررسی و تصویب شد.
اسحاق جهانگیری، نماینده دوره‌‌های دوم و سوم نیز با اظهار شگفتی از تعطیلی دیروز مجلس گفت: در زمان جنگ به خاطر پایبندی نمایندگان به اصول و ارزش‌ها، هر جور که بود، در صحن علنی مجلس حاضر می‌شدند و جلسات با کمترین تأخیر تشکیل می‌شد.

علی یعقوبی،‌ نماینده مجلس پنجم با تقبیح حضور نیافتن نمایندگان گفت: گاه اتفاق می‌افتد که به علت تأخیر عده‌ای از نمایندگان، جلسات با تأخیر برگزار شود و حتی دو بار هم جلسات به خاطر آبستراکسیون با وقفه روبه‌رو شد، ‌ولی هیچ‌گاه این گونه نبود که به خاطر حضور نیافتن نمایندگان، ‌مجلس تشکیل جلسه ندهد.

وی در پایان خاطرنشان می‌‌کند: با توجه به سخنان حاجی بابایی،‌ بیش از شصت نفر از نمایندگان در روز گذشته، در مرخصی یا مأموریت بوده‌اند؛ امری که خود زمینه‌ساز تشکیل نشدن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد.

بنا بر گزارش خبرنگار «تابناک»، گویا مجلس شورای اسلامی در ادوار خود، تنها در دو روز آن هم در روزهای یکشنبه نتواسته تشکیل جلسه دهد که نمایندگان به علت بارش برف سنگین در حوزه‌های انتخابیه خود مانده و قادر به آمدن به تهران و حضور در مجلس نبوده‌‌اند.

حضور نیافتن شصت تن از نمایندگان مجلس در حالی است که روز گذشته آن، یعنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی توانسته بود جلسه علنی خود را با تأخیر برگزار کند؛‌ بنابراین، نمایندگان در تهران حضور داشته‌اند و از سوی دیگر، کشور با مشکلات راه‌وترابری مانند بسته شدن را‌ه‌ها و جاده‌ها روبه‌رو نبوده تا نمایندگان نتوانند در تهران و مجلس حضور یابند.

بنا بر آیین‌نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه مسئول حضور و غیاب و دادن مرخصی و مأموریت به نمایندگان است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد