وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

چگونه انتخاب کنیم ؟

مردم پاسخ برخی از پرسش ها را برای آرامش وجدان و اطمینان قلبی خود می خواهند و نه برای استفاده در بحث ها و جدال های سیاسی. «چگونه انتخاب کنیم؟» یکی از آن نوع پرسش هاست که یافتن پاسخی اطمینان بخش برای آن، اصلی ترین دغدغه این روزهای مردم است. مردم می خواهند از میان انبوه نام ها و نشانه ها و تابلوها و شعارها که بر در و دیوارها نقش بسته، راهی به سوی واقعیت ها بگشایند و نامزدهای مورد علاقه خود را بیرون از شعارهای پرآب و رنگ، شناسایی کرده و به عنوان نماینده خویش راهی مجلس کنند. آنچه روی تابلوها برای معرفی نامزدها نوشته شده است، همه- و تقریباً بدون استثناء- جذاب و دلنشین است و از صلاحیت، کارآمدی، تقوی، مردم دوستی، تعهد، تخصص و... نامزدهای معرفی شده حکایت می کند و بدیهی است که در نگاه اول، این تابلوها می توانند گیج کننده باشند و از شما چه پنهان که برخی از آنها برای گیج کردن مخاطبان تهیه شده اند! و اما، از میان این چند «افق» که احزاب و گروه های مختلف با مهارت پیش روی مردم گشوده اند چگونه می توان «آب» را از «سراب» تشخیص داد، تا کسانی در پی آب به سوی سراب نروند؟ پرسش اصلی این روزها که در صدر نوشته حاضر به آن اشاره شد دقیقاً در همین نقطه پاسخ می جوید... چگونه؟!
1-در تابلوی گروه ها و فهرست انتخاباتی آنها نام افرادی دیده می شود که با خصوصیات ارزشمندی نظیر تقوی، کارآمدی، تعهد و... از آنان یاد شده است ولی این تصویر با سابقه ای که از آنها در دست است همخوانی ندارد و این نکته در دو بخش قابل ارزیابی است؛ سوابق شخصی و سوابق گروهی و حزبی.
الف: در حالت اول، سوابقی از نامزد معرفی شده در دست است که با آنچه گروه ها در معرفی او اعلام کرده اند تناقض آشکار دارد، مثلا؛ او را مردم دوست معرفی کرده اند ولی سابقه وی نشان می دهد که در مسئولیت های قبلی خود- نظیر نمایندگی مجلس- نه فقط نسبت به دغدغه های مردم بی تفاوت بوده است بلکه آنها را به تمسخر هم گرفته است. و یا از او به عنوان دوستدار ایران و ایرانی یاد شده است، اما با مراجعه به سوابق او معلوم می شود که فی المثل در اوج کینه توزی دشمنان بیرونی علیه ایران و ایرانی- نظیر چالش هسته ای- با دشمنان مردم همخوانی داشته است. یا از وفاداری به آرمان شهدا دم می زند اما، با شعار اراذل و اوباش که «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» ! و یا این ادعا که «بسیجیان و رزمندگان خشونت طلب بوده اند» و ... برخوردی نداشته است. از پایبندی به اسلام سخن می گوید ولی در مقابل اهانت به پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) ساکت نشسته است و...
بدیهی است که افرادی با این سابقه شایستگی نمایندگی مجلس را ندارند.
ب: حالت دوم آن است که نامزد معرفی شده، شخصاً سوابق سوئی نظیر آنچه در بند الف آمده است ندارد ولی با افراد، گروهها و احزابی که دارای سوابق سوء یاد شده هستند همراه است و در جرگه آنان قرار دارد و یا نسبت به عملکرد و مواضع آنها نه فقط حساسیتی نشان نداده بلکه تلویحاً یا به تصریح از این عملکرد سوء حمایت نیز کرده است.
اینگونه افراد نیز نمی توانند برای حضور در خانه ملت شایستگی داشته باشند.
2-امام راحل ما (ره) با ارائه فرمولی منطقی و گره گشا می فرمودند «میزان حال فعلی افراد است» کاربرد این فرمول درباره کسانی است که سابقه سویی ندارند و در گذشته از افراد وفادار به اسلام، انقلاب، نظام و مردم بوده اند ولی بعدها به هر علت- از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا- تغییر هویت داده اند. مثلاً در گذشته از یاران امام(ره) بوده اند و سابقه قابل قبولی در مبارزه با حاکمیت سرمایه و مرفهان بی درد داشته اند اما، امروزه تغییر روش و منش داده اند. زندگی اشرافی دارند، با مرفهین بی درد فالوده می خورند، برخی از نظرات امام راحل(ره) را نادیده می گیرند، نسبت به جنگ فقر و غنا حساسیتی ندارند و بعضاً با گروهی که در بند اول این نوشته آمده است، ائتلاف سیاسی داشته و دارند.
3- حمایت بیگانگان و دشمنان تابلودار مردم ایران از یک گروه و جریان سیاسی دلیل روشنی برای هویت تاریک آنهاست. این روزها گروه های مورد حمایت بیگانگان ادعا می کنند که حمایت آمریکا و اسرائیل از آنها با هدف بدنام کردن آنان صورت گرفته است که در این باره مقایسه میان مواضع و عملکرد این گروه ها با مواضع و عملکرد آمریکا و متحدانش می تواند فرمول تعیین کننده ای باشد. با این توضیح که اگر مواضع و عملکرد آنان با مواضع و عملکرد دشمنان نه یک بار و دو بار و سه بار و... بلکه در بسیاری از موارد همخوانی و یکسانی وجود داشته باشد بدیهی است که باید گروه های حمایت شده را در خط بیگانگان و یا فاقد حساسیت نسبت به آن در فهرست دشمنان مردم تلقی کرد و متاسفانه این همخوانی و همراهی در مورد برخی گروه ها دیده شده است.
4- و اما... در سوی دیگر این میدان، حضور چند تابلو و فهرست انتخاباتی که از سوی افراد و گروههای وفادار به انقلاب و مردم ارائه شده نیز می تواند در میان مردمی که قاعدتاً طرفدار ارزش های اصیل انقلاب هستند، کمی تا قسمتی سردرگمی پدید آورد. مخصوصاً آن که این دو یا سه فهرست، نام ها و تابلوهای تقریباً مشابهی دارند و برخی از نامزدها نیز در میان آنها مشترک هستند. برای عبور از این سردرگمی احتمالی می توان به چند کلید راهگشا و راهکار موثر مراجعه کرد؛
الف: اگرچه فهرست های مورد اشاره تشابه قابل توجهی با یکدیگر دارند ولی براساس یک فرمول منطقی باید فهرست و لیستی ملاک و معیار انتخاب باشد که اکثریت قریب به اتفاق گروههای وفادار به اسلام و انقلاب آن را تهیه و ارائه کرده اند چرا که برای تهیه این فهرست، تقریباً تمامی جریانات ارزشی با سلیقه های متفاوت گردهم آمده و بعد از چندماه بررسی و رایزنی با یکدیگر و مصاحبه با افرادی که برای مجلس هشتم نامزد شده بودند، تعدادی از آنها را برگزیده و معرفی کرده اند بنابراین بدیهی است که این لیست در مقایسه با لیست های مشابه آن از قوت و استحکام بیشتری برخوردار است.
ب: در میان فهرست هایی که از سوی جریانات ارزشی ارائه شده است، فهرستی که تمام نامزدهای آن از میان افراد متعهد و انقلابی انتخاب شده اند نسبت به فهرستی که علاوه بر نامزدهای متعهد و انقلابی، تعدادی از نامزدهای بیرون از این حلقه را نیز در خود جای داده است، برتری بیشتری داشته و قابل اطمینان تر است.
در همین نقطه باید به حضور نام این افراد در فهرست انتخاباتی برخی از گروهها و احزاب بیرون از حلقه جریانات ارزشی نیز اشاره کرد که نشانه حمایت احزاب یاد شده از این نامزدهاست و می تواند به طورطبیعی شبهه انگیز باشد. چرا که برخی از احزاب حامی نامزدهای یاد شده، سابقه قابل قبولی در دفاع از ارزش های انقلاب و همراهی با دغدغه های مردم ندارند.
ج:تاکنون اصلی ترین و شناخته شده ترین شخصیت های جریانات ارزشی با صدور بیانیه های جداگانه و یا در مصاحبه های خویش تاکید کرده اند که فقط از لیست اصلی حمایت می کنند بی آن که ارزشی بودن بقیه فهرست ها را نفی کنند. و این نکته نیز شاخص و معیار اطمینان آوری برای انتخاب خواهد بود.
5-با وجود نکاتی که درباره برتری فهرست اصلی جریانات ارزشی و انقلابی نسبت به فهرست های مشابه مطرح شد، نباید از این نکته نیز غافل بود که فهرست دوم چند تن از افراد ارزشمند، کارآمد و متعهد را درخود جای داده است که نام آنها به هر دلیل- و احتمالا به علت فرمول گزینش نامزدها- در فهرست اصلی جریانات ارزشی دیده نمی شود و از سوی دیگر می توان حدس زد که افرادی از نامزدهای فهرست اصلی نیز به هر دلیل و علتی مورد علاقه و توجه مردم علاقمند به این فهرست نباشند برای این طیف از رأی دهندگان شاید بهترین گزینه آن باشد که فهرست اصلی را ملاک و مبنا قرار دهند و جای-حداکثر 3 نامزد- از نامزدهای این فهرست را که نمی پسندند با نامزدهای ارزشمند فهرست دوم که نام آنها در فهرست اول نیامده است عوض کنند.
6-و بالاخره باید به این نکته با اهمیت توجه داشت که کلیه نامزدهای تأییدصلاحیت شده از هر گروه و جناح سیاسی، افرادی «صالح» هستند و تلاش مردم در انتخابات برای گزینش «اصلح» از میان صالحان است. از این روی هر یک از جریانات سیاسی کشور که اکثریت مجلس هشتم را در اختیار داشته باشند و نتیجه انتخابات هرچه باشد، پیروزی بزرگی برای اسلام، انقلاب و مردم تلقی می شود و صد البته نمایندگان مجلس هشتم از هرجناحی که باشند، نماینده همه مردم ایران و قابل احترام برای همه خواهند بود.
حسین شریعتمداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد