وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

علل حضور ناموفق ورزشی ها در انتخابات مجلس

بیشتر چهره های ورزشی در انتخابات مجلس هشتم به قول خودشان اوت شدند .بدون تعارف باید گفت که این مسئله سبب خوشحالی بسیاری از مردم و حتی جامعه ورزش کشور شد.
بیشتر نامزدهای ورزشی فاقد برنامه مشخصی برای حل مسایل و مشکلات جامعه بودند مثلا کشتی گیری که سابقه قهرمانی جهان را دارد می گوید مردم ما را می شناسند و به اعتماد دارند ..این قهرمان از برنامه کاربردی خود برای حل مشکل مردم سخنی نمی گوید یا مدیر ورزشی تیم مشهور می گوید برنامه های خوبی برای حل مشکل جوانان دارم !!
برخی دوستان ورزشی با عنوان مستقل و غیر سیاسی وارد انتخابات شدند ؟ اگرچه عموما معنی مستقل در عالم سیاست به درستی درک نمی شود، اما نامزد شدن برای حضور در انتخابات یک فعل سیاسی است و اصولا یک فرد مستقل بدون پشتوانه جناحی و حزبی ، به تنهایی در مجلس چه می تواند بکند ؟ این شعار ها در نظر مردم تکراری شده بود
شهرت پدیده جالبی است و کسانی که به نوعی به آن می رسند دچار تصورات جالبی می شوند، به روسای سازمان تربیت بدنی در سال های گذشته نگاه کنید هاشمی طبا ، مهر علیزاده ...واقعا تصورمی کردند به خاطر مشهورشدنشان به مدد ورزش می توانند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هم حرفی برای گفتن داشته باشند ... بیشتر نامزدهای ورزشی بااین خیال که شهرت آن ها راهی است بسوی مجلس وارد انتخابات شدند
البته راه نیافتن ورزشی ها به مجلس سبب خوشحالی است چرا که سبب جلوگیری از برخی وارونگی های اجتماعی است که باعث می شود نخبگان به مراکز مهم تصمیم گیری راهی نداشته باشند .
بررسی تاثیر حضور چهره های ورزشی در مراکز سیاسی بد نیست و می تواند دستمایه یک تحقیق خوب باشد به عنوان مثال اگر در شورای شهر تهران بررسی شود که ظرف ششماه گذشته چهر های ورزشی راه یافته تا چه اندازه در مسایل مختلف فقط اظهارنظر کرده اندتقریبا چیز موثری نمی توان یافت یا نمایندگان قبلی و فعلی که بااستفاده ازشهرتشان به مجلس و یا شورای شهر رفته اند عموما در طول دوره خود مشغول اخذ پست های مدیریتی در شهرداری و یا دولت برای دوستان خود بوده اند که بعضا هم به آن ها بذل و بخشش می شود.
البته در نظامهای حزبی پیشرفته حضور چهرهای ورزشی در انتخابات بخشی از برنامه احزاب است که درنهایت حزب همه گونه حمایت را از آنها وبرنامه هایشان دارد لیکن انتخاب از میان آن ها آگاهانه و با هوشیاری صورت می گیرد نه بر اساس تعداد مدال ها.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد