وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آخر ین توصیه های انتخاباتی موسی پور به کاندیداها

رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: «رقابت‌های انتخاباتی نامزدهایی که به دور دوم راه یافته‌اند، از اولین دقایق بامداد روز پنج‌شنبه 29 فروردین ماه آغاز و در ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 5 اردیبهشت ماه پایان می‌یابد».

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت الاسلام‌والمسلمین "محمدحسین موسی‌پور": «نحوه انجام تبلیغات در دور دوم مانند دور اول انتخابات است و براین اساس نصب هرگونه مواد تبلیغی که شامل معرفی کاندیدا باشد در معابرعمومی، خیابان‌ها،روی وسائط نقلیه و اماکن عمومی ممنوع است».
وی خاطرنشان کرد: «تبلیغات کاندیداها منحصر به چاپ بروشور، زندگی‌نامه، جزوه، حداکثر در قطع 20×15 است و چاپ عکس هم فقط در همین مواد تبلیغی حداکثر در قطع 15×10 مجاز است. البته مانند دور اول روش‌های جدید تبلیغی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ از قبیل ایجاد سایت تبلیغات اینترنتی، sms و جلسات سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره‌های تبلیغاتی نیز منع قانونی ندارد».

رییس ستاد مرکزی بازسی انتخابات افزود: «گروه‌ها، احزاب و دسته‌جات سیاسی هم می‌توانند برای تشویق حضور مردم در انتخابات با بیان دیدگاه‌های کلی خود تبلیغات عمومی داشته باشند. نصب بنر و پارچه‌های تبلیغاتی جهت بیان دیدگاه‌های کلی و تشویق برای حضورمردم در فضای عمومی منع قانونی ندارد».

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر کشور خاطرنشان کرد: «در مرحله دوم انتخابات، انتخاباتی پرشور و رقابتی با حضور حداکثری مردم را شاهد خواهیم بود، اما به هر حال همواره انتخابات دور دوم با حضور و مشارکت کمتر مردم مواجه است؛ چراکه تقریبا بخشی از مردم تصور می‌کنند وظیفه اصلی خود را با حضور در مرحل اول انتخابات انجام داده‌اند».
موسی‌پورتصریح کرد: «وضعیت بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات در آن به دور دوم رسیده است باید تا آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم توسط شورای نگهبان مشخص شود. از 53 حوزه‌ای که به دور دوم راه یافته‌اند، تاکنون صحت برگزاری انتخابات 51 حوزه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و تنها اعلام نظر و نتیجه بررسی در دو حوزه انتخابیه باقی مانده است که تا فردا مشخص خواهد شد و توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود».

وی با یادآوری این‌که " انتخابات در صورتی به میان دوره‌ای می‌رسد که صحت انتخابات در آن حوزه به تایید شورای نگهبان نرسد" افزود: «از 24 حوزه باقی مانده‌ای که تاکنون نتیجه بررسی صحت انتخابات در آن اعلام نشده‌است، شورای نگهبان باید در مورد 2 تا از آن حوزه‌ها تا فردا (پنجشنبه) اظهارنظر کند؛ چراکه فقط این دو حوزه هستند که به مرحله دوم راه یافته‌اند. ضرورت دارد شورای نگهبان در مورد بررسی صحت انتخابات حوزه‌هایی که به دور دوم راه یافته‌اند، زودتر اظهار نظر کند. اما درخصوص حوزه‌هایی که در دور اول نمایندگان‌شان وارد مجلس شده‌اند شورای نگهبان هنوز فرصت بررسی و اعلام نظر دارد».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد