وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

فرمایشات رهبر انقلاب درباره گرانی مسکن و اظهارات وزیر

رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت به مناسبت هفته دولت و در آستانه‏ نیمه‏ شعبان‏ که در تاریخ چهارم شهریور سال گذشته انجام شد از گرانی در بخش مسکن انتقاد نمودند.

این در حالی است که سعیدی کیا وزیر مسکن دولت نهم نیز اظهاراتی در خصوص وضعیت مسکن داشته است که متن این صحبت ها در پی می آید.

رهبر معظم انقلاب: یک مسئله هم که باز یک مسئله‏ موردى است که مى‏خواهم عرض بکنم، مسئله‏ این گرانیهاست؛ این را واقعاً فکرى برایش بکنید. گرانیها - بخصوص در مسئله‏ مسکن و برخى از کالاها - واقعاً وجود دارد و به مردم فشار مى‏آورد. البته حل مسئله‏ گرانى، یک کار ریشه‏اى است. بدیهى است که مهار تورم، یک کار علمى، ریشه‏اى و بنیانى است که مقدمات و اصولى دارد و تا آن اصول انجام نگیرد، خواهد بود؛ منتها کارهاى ضربتى هم باید انجام داد. بالاخره نمى‏شود نشست تا این کارهاى بنیانى، یک روزى به نتیجه برسد؛ نه، واقعاً یک فکرى بکنید؛ کارى بکنید. حالا من نمى‏خواهم در آن زمینه که چه کار خواهید کرد، پیشنهاد کنم. البته این را هم بگوییم که در گرانى، هم عوامل واقعى و هم عوامل کاذب و روانى دخالت دارند؛ گاهى یک کلمه حرف و یک تصمیم نادرست و نسنجیده، ناگهان این موج گرانى را تحریک مى‏کند و تورم را در بخشهاى مختلف بالا مى‏برد و انتظاراتى را به وجود مى‏آورد که امیدواریم ان‏شاءاللَّه این را هم بتوانند آقایان دنبال کنند.

و اما وزیر مسکن و شهرسازی: بررسی‌ها حاکی از آن است که رشد قیمت واحدهای مسکونی در سطح کشور تا اواسط سال جاری (دقیقا همان زمانیکه رهبر انقلاب فرموده اند گرانی وجود داشته است) از وضعیت متعادلی برخوردار بوده و افزایش قیمت مسکن در حد تورم وضعیت عادی داشت .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد