وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نصرالله: جنگ برای اسرائیل دیگر "پیک‌نیک" نخواهد بود

سید حسن نصرالله در سخنانی در جمع هزاران نفر از مردم جنوب بیروت که از طریق ویدیویی صورت گرفت، درباره احتمال حملات جدید اسرائیل به لبنان و سوریه ابراز تردید کرد و دلیل آن را افزایش توانایی‌های حزب‌الله و نابودی ابهت اسرائیل به دنبال شکست آن از مقاومت حزب‌الله در تابستان 2006 عنوان کرد.
نصرالله خطاب به جمع حاضر که برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت عماد مغنیه در جنوب بیروت جمع شده‌ بودند، تأکید کرد: «می‌خواهم به شما یادآور شوم که جنگ اسرائیل دیگر یک پیک‌نیک نخواهد بود. جنگ اسرائیل بخاطر این که در لبنان اراده قوی و آموزش مقاومت وجود دارد، بسیاری پرهزینه شده است.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد مذاکرات با اسرائیل که با میانجیگری سازمان ملل برای آزادی اسرای لبنانی در جریان است با وجود ترور مغنیه ادامه پیدا خواهد کرد.
حزب‌الله،‌ رژیم صهیونیستی را عامل ترور شهید مغنیه اعلام کرده و نصرالله پیش از این قول داده که انتقام خون این فرمانده ارشد جنبش مقاومت را بگیرد.
نصرالله با اشاره به دیدارهایی که اخیراً‌ با حضور واسطه‌های سازمان ملل میان دو طرف برگزار شده، گفت:‌ «اگر چه اسرائیلی‌ها ستون مقاومت را به قتل رسانده‌اند، اما ما مذاکرات درباره تبادل اسرا را متوقف نمی‌کنیم. ما مذاکرات را متوقف نمی‌کنیم زیرا می‌خواهیم به یکی از آرزوهای شهید عماد مغنیه که می‌خواست شاهد آزادی برادران اسیرمان و بازگشت آنها به آغوش عزیزان و والدین باشد، جامه عمل بپوشانیم.»
مراسم چهلم مغنیه در حالی برگزار شد که رژیم صهیونیستی در هراس از اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله تدابیر شدید امنیتی را به مرحله اجرا درآورده است.
نصرالله تأکید کرد: «اسرائیلی‌ها نه تنها در فلسطین بلکه در سراسر جهان در رعب و وحشت بوده‌اند. بگذارید در همین هراس و وحشت بمانند. بگذارید آنها نیز طعم هراس و ترسی را که خود علیه مردم ما اعمال می‌کنند، بچشند.»
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که نصرالله همچنین با انتقاد از برخی از کشورهای عربی تأکید کرد: «بسیار ناراحت کننده است که برخی از کشورهای غربی یا عربی درخواست‌های مخالفان را غیر قابل قبول و غیر عاقلانه می‌خوانند.»
وی با اشاره به شرایط سیاسی کنونی لبنان گفت: «تنها چیزی که مخالفان می خواهند مشارکت حقیقی و یک قانون انتخابات عادلانه و منصفانه است اگر این خواسته غیر قابل قبول است و عاقلانه نیست پس معقول و قابل قبول چیست ایا باید بگذاریم و برویم و لبنان را ترک کنیم؟»
وی تصریح کرد: «ما نه مهاجرت می کنیم و نه لبنان را به امریکایی‌ها واگذار می کنیم.»
احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر اخیراً گفته بود موافقان دولت لبنان ابتکار عربی را پذیرفته اند بر خلاف مخالفان آن را نپذیرفته‌اند.
دبیر کل جنبش حزب‌الله افزود: «باب تمام ابتکارها و تلاشهای سیاسی پس از نشست سران عربی باز است. ما امیدواریم که نشست سران عربی ثمر بخش و راه حل و یا ابزاری برای ایجاد راه حل باشد.»
نصرالله برای کاهش احتمال وخیم تر شدن اوضاع لبنان در صورت به شکست انجامیدن نشست سران عرب که قرار است روزهای شنبه و یکشنبه آینده در دمشق برگزار شود تلاش می‌کند.
وی همچنین همراهی با ابتکار "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش امل را خواستار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد