وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آمریکا در صورت حمله به ایران پشیمان خواهد شد

سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی "الخلیج" به تشریح مواضع کشورمان در قبال تهدید‌ات آمریکا علیه ایران، مواضع ایران در قبال تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی علیه ایران و نیز پرونده هسته‌ای و اتهام آمریکا علیه ایران مبنی بر دخالت تهران در امور داخلی عراق و روابط میان تهران با کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز تحولات داخلی ایران پرداخت.
وی درباره حمله احتمالی واشنگتن یا رژیم صهیونیستی به ایران گفت: رژیم صهیونیستی از درون تضعیف شده است و جز عملیات تروریستی و کشتار و ربودن افراد، کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.
وی رژیم صهیونیستی را محکوم به زوال دانست و با اشاره به شکست این رژیم در جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان تاکید کرد، شمارش معکوس برای زوال اسرائیل آغاز شده است و این رژیم دیر یا زود از بین می‌رود.
وی افزود: آمریکا اکنون در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شده است و ملت آمریکا نیز از دولت این کشور می‌خواهد تا نیروهایش را از این کشور خارج کند.
جزایری تصریح کرد: در شرایط کنونی آمریکا نیز ضعیف شده است به طوری که به گشودن جبهه جنگی جدیدی نمی‌اندیشد.
وی در عین حال گفت البته بعید نیست که آمریکا رفتاری غیر عاقلانه انجام دهد،‌ اما تاکید می‌کنم اگر هم آمریکا به ما حمله کند خاتمه جنگ به دست او نخواهد بود زیرا ایران می‌داند چگونه جنگ را اداره و دشمن را پشیمان کند.
جزایری نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس از برنامه هسته‌ای ایران را بی‌مورد دانست و گفت: تا زمانی که نیروی هسته‌ای ماهیت صلح آمیز داشته باشد قاطعانه می گویم نه تنها به کشورهای صاحب این نیرو، بلکه به همه بشریت خدمت می‌کند و با استناد به همه مدارک و اسناد صادر شده از سازمان های بین‌المللی و در رأس آن آژانس بین المللی انرژی اتمی(تنها مرجعی که اظهار نظر در این زمنیه به او محول شده است) فعالیت هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است.
وی درباره روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی در سال 1979تلاش‌های مستمری را برای تقویت و تحکیم روابط خود با همه کشورهای اسلامی و عربی و به ویژه کشورهای همجوار آغاز کرد؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران معتقد است که منافع آن با منافع کشورهای منطقه همسو و مطابقت دارد و علاوه بر آن بسیاری از مولفه‌های اساسی همچون دین واحد، مرزهای مشترک، آداب و سنن وجود دارند که تمامی این عوامل و مولفه‌ها سرنوشت مشترکی را برای این کشورها رقم زده است.
جزایری همکاری دوستانه و برادرانه ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس را، عامل مهمی برای ارتقای سطح روابط دانست و افزود: ما معتقدیم تعریف واقعی از منافع مشترک در همکاری کشورهای منطقه برای جلوگیری از حمله به کشورهای منطقه نمود و تجلی پیدا می‌کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگر از سخنان خود درباره توافقنامه‌ دفاعی ایران و کشورهای خلیج فارس و تضمین هایی که این توافقنامه‌ها برای کشورهای منطقه به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر روند همکاری بین کشورهای منطقه تا سطح امضای توافقنامه‌های مختلف از جمله توافقنامه‌های نظامی و دفاعی پیش برود، طبعا قدرت این کشورها تقویت خواهد شد و کشورهای بزرگ چشم طمع به آنها نخواهند دوخت. همچنین همه توجیهات برای حضور نیروهای بیگانه در منطقه از بین خواهد رفت و این کشورها می توانند به توانمندی خود تکیه کنند.
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره اتهام های آمریکا به ایران مبنی بر دخالت در عراق و آنچه مسلح کردن تروریست‌ها خوانده می شود، گفت: با توجه به گرفتاری ها و سردرگمی آمریکا در عراق، دولت این کشور تلاش می‌کند دیگران را مسئول شکست‌ها و مشکلات خود معرفی کند. این در حالی است که دلیل این مشکلات در ادامه حضور تجاوزکارانه واشنگتن در عراق نهفته است.
وی افزود: ایران و عراق دو کشوری هستند که روابط و مشترکات بسیاری دارند که در دین، آداب و سنن مشترک تجلی می یابد پس اگر ایرانی ها در عراق حضور پیدا کردند یا بر عکس، این مسئله برای دو کشور همسایه طبیعی است اما نکته غیر طبیعی اینجاست که غریبه‌ها از آن سوی اقیانوس‌ها و دریاها به عراق بیایند و این کشور را اشغال کنند و دست به اقدامات تروریستی در آنجا بزنند.
جزایری تصریح کرد: با وجود سازمانهای پیشرفته وابسته به دولت آمریکا، این کشور تاکنون نتوانسته است حتی یک مدرک مبنی بر دخالت ایران در حوادث تروریستی عراق ارائه دهد در حالی که ایران مدارک بسیاری مبنی بر دخالت آمریکا در اشغال یک کشور عضو سازمان ملل و کشتار هزاران تن از فرزندان این کشور در اختیار دارد.
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که نهادها و سازمان های بین المللی به وظیفه انسانی و حقوقی خود که در محاکمه عاملان آن تجلی می‌یابد، عمل نمایند.
وی خواستار محاکمه جرج بوش رئیس جمهور آمریکا به عنوان جنایتکار جنگی شد و گفت اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که ثابت می کند جرج بوش و همدستانش در دولت آمریکا تنشه جنگ بودند و آنچه که در عراق و افغانستان روی داد ثابت می‌کند که آنها جنایتکار جنگی بوده‌اند و ما معتقدیم که جرج بوش و همدستانش باید به دلیل کشتاری که در عراق به راه انداختند و هزاران نفر از مردم این کشور را کشته و بیش از یک میلیون نفر را مجروح کردند در یک دادگاه بین المللی محاکمه شوند و ما در حال حاضر نسل کشی را در عراق شاهدیم.
وی حضور آمریکا در عراق را "غیرانسانی و غیرقانونی"خواند و گفت ایران مدارکی در دست دارد که ثابت می‌کند حضور آمریکا در عراق غیر انسانی و غیر قانونی است در صورتی که حضور ایران در این کشور قانونی است زیرا در چارچوب روابط دوجانبه و فعالیت های زیارتی و گردشگری می‌گنجد.
جزایری به این سوال که آمریکا شما را متهم می کند که مدارکی دال بر کمک ایران به تروریست ها در عراق در اختیار دارد، پاسخ داد، تروریسم به سبب حضور آمریکا به منطقه آمد قبل از حضور آمریکا ما شاهد چنین عملیات‌های تروریستی در منطقه نبودیم اگر آمریکا این ادعا را دارد باید دلایل خود را ارائه دهد اما تاکنون هیچ مدرکی نشان نداده است و آنچه شما می‌بینید فقط اتهام‌ها و ادعاها است.
وی درباره حادثه تنگه هرمز و اینکه احتمال تکرار حوادثی از این دست وجود دارد یا خیر گفت: در تنگه هرمز هیچ برخورد میدانی یا موضوع خاصی پیش نیامد و آنچه رخ داد بیشتر رنگ و بوی جوسازی سیاسی و رسانه‌ای به خود گرفت اما مشاهده کردید وقتی آمریکا دید نمی‌تواند از این موضوع بهره برداری رسانه‌ای کند، بلافاصله سکوت پیشه کرد.
وی افزود: ایران بر اساس قوانین بین المللی در تنگه هرمز فعالیت و در چارچوب همین مقررات از حضور خود استفاده می‌کند.
معاون رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران درباره آنچه مجادلات سیاسی مبنی بر دخالت نظامیان در سیاست ایران خوانده شد،اظهار داشت: تعالیم و اصول نیروهای مسلح بر این اساس استوار است که در جریان های حزبی و سیاسی دخالت نکنند اما آنچه برخی فرماندهان نیروهای مسلح درباره امور سیاسی مطرح می‌کنند به معنی دخالت در مسائل گروه ها و جریان‌های سیاسی نیست و منافاتی با این مسئله که فردی ایده سیاسی داشته باشد ندارد بلکه نشان دهنده افزایش سطح بینش آنان در زمینه مسائل سیاسی است و در این جا تاکید می‌کنیم اگر فرماندهی نظامی از اصولگرایان دفاع کرد مفهوم اصولگرا در اینجا به معنی پایبندی به ارزش‌های انقلاب و دین مبین اسلام است.
جزایری در پایان درباره پیشرفت‌های اخیر ایران در صنایع نظامی و دفاعی کشور گفت : واقعیت این است که ایران در این زمینه به فکر نیروهای جوان خود اعتماد کرد. برای پیشرفت، ابتدا از امور زیربنایی آغاز و به تدریج گام های خود را در سایر زمینه‌ها شروع کردیم و این گام ها یکی پس از دیگری به ثمر می‌نشیند.
وی افزود: در آینده شاهد ساخت صدها سد بزرگ و کوچک و هزاران کشف و اختراع در زمینه‌های نظامی و غیر نظامی خواهید بود.
وی تاکید کرد، امروز دوره جبران عقب ماندگی تاریخی ایران را می‌گذرانیم که به سبب دولت های وابسته به آمریکا به آن دچار شده بودیم. ایران جنگ تحمیلی هشت ساله را که با حمایت و پشتیبانی آمریکا همراه بود، پشت سرگذاشت و با وجود کمبود امکانات در آن زمان آموختیم باید به قدرت های خود اعتماد کنیم تا توانایی دفاع از خود را داشته باشیم و بر این اساس اقداماتی انجام داده‌ایم و در آینده نیز تلاش‌های مضاعفی را به کار خواهیم بست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد