وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مردم شایسته امنیت بهتر از این هستند

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار با جمعی از پرسنل نیروی انتظامی تهران بزرگ، طی سخنانی ضمن تبریک سال نو و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ابراز امیدواری کرد که سال 1387 سالی پربار و توام با موفقیت و سربلندی‌ باشد.
وی افزود: اگر امروز مردم ما با آرامی و آسایش در سفر به سر می‌برند، قطعا نقش نیروی انتظامی در این آرامش برجسته است.
احمدی‌ مقدم به اوضاع کنونی عراق و برخی از کشورها و عدم امنیت در این کشورها و از جمله اوضاع غزه اشاره کرد و آزاد بودن ملت ایران را از دستاوردهای بزرگی خواند که بعد از سه دهه در جامعه ما زنده مانده است.
فرمانده نیروی انتظامی، امنیت را دستاورد بزرگی برشمرد و طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی و ارتقای انضباط اجتماعی را مهم‌ترین دستاورد سال 1386 عنوان کرد و افزود: اگر چهارشنبه آخر سال را با همراهی مردم به آرامی پشت سر گذاشتیم، نتیجه اجرای موفق این طرح‌هاست.
احمدی مقدم با اشاره به برخی از انتقادات وارده و اینکه نیروی انتظامی باید کار فرهنگی انجام دهد، گفت: ما ادعا داریم که نیروی انتظامی در عرصه آموزش و فرهنگ عمومی جزو دستگاه‌های برتر و پیشگام است.
وی ادامه داد: عزیزانی که منتقد هستند به مناطق ناامن جنوب شهر سری بزنند تا ببینند که جان مردم چگونه از دست اراذل و اوباش در فشار و عذاب بوده و امروز چگونه احساس آرامش می‌کنند.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هنوز کار تمام نشده و تا رسیدن به یک نقطه امن و مطمئن فاصله داریم، اظهار داشت: علیرغم توفیقاتی که در سال 1386 در عرصه‌های مختلف به دست آوردیم، در سال 1387 باید گام‌ها را تکمیل کنیم.
احمدی مقدم اضافه کرد: ما به سال تدبیر و نهادینه سازی امنیت اجتماعی و اخلاقی و ارتقای انضباط اجتماعی، پیشگیری از جرایم را اضافه می‌کنیم که اقدامات فرهنگی، آموزشی و سازماندهی انتظامی وسیعی را می‌طلبد و همه لوازم و سازوکارهای آنها را فراهم کردیم.
وی گفت: با هم پیمان می‌بندیم تا برقراری امنیت مطلوب برای آحاد مردم کشور از پای ننشسته و استراحت نشناسیم.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم ما شایسته امنیت بهتر از این هستند، خاطرنشان کرد: کشور ما شایسته انضباطی برتر از وضع کنونی است.
احمدی مقدم در ادامه با اشاره بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته در این زمینه‌ها ارتقای 20 درصدی داشتیم که کافی نیست و ما باید ارتقای 80 درصدی داشته باشیم.
وی بر تلاش برای فرهنگ سازی، بازنگری در مقررات و قوانین، در دستور کار قرار دادن استفاده از ابزار، امکانات، طرح‌ها و نرم افزارها و همچنین ارتقای آموزش‌ها و حرفه‌گرایی تاکید کرد و افزود: می‌توانم ادعا کنم نیروی انتظامی در سال 86 در شاخص‌های بهره‌وری بیش از 30 درصد بهبود داشته است. بیش از 60 هزار نفر از نیروهای خود را از بخش‌های پشتیبانی و ستادی به بخش‌های سطحی و عملیاتی منتقل کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال نوآوری و شکوفایی توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: باید فکر کنیم که چگونه می‌توان بهره‌وری را چند برابر کرد و چگونه می‌توان اثربخشی کار را دو چندان کنیم و طرح‌های ناتمام را به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: انشاءالله نیروی انتظامی قصد دارد در سال 87 خصوصا در تهران بزرگ طرح‌های خود را به یک نقطه قابل سنجش برساند.
احمدی مقدم اضافه کرد: نیرویی می‌تواند شایسته انجام چنین ماموریتی باشد که خودساخته و به خود پرداخته باشد. باید نارسایی‌های اخلاقی را در خودمان کنار بگذاریم. ضعف‌های سازمانی را برطرف کنیم. نیروی انتظامی، کلانتری، پاسگاه، آگاهی و راهنمایی و رانندگی باید برای مردم یک نقطه اطمینان بخش و قابل اتکا باشند و به کلانتری رفتن نقطه منفی نباشد بلکه مثبت باشد.
فرمانده نیروی انتظامی این نیرو را یار مردم و در کنار مردم دانست و خطاب به پرسنل نیروی انتظامی افزود: باید این را در عمل اثبات و نهادینه کنید. باید شایسته ماموریتی بشوید که انجام می‌دهید. هر چه در صحنه ماموریت موفق‌تر ظاهر شوید در چشم مردم ارتقا و احترام پیدا می‌کنید.
احمدی‌ مقدم اضافه کرد: نگذارید عناصر معدود و افراد قدر نشناس و غافل نتیجه خدمات شبانه روزی همه شما (نیروی انتظامی) را زیر سؤال ببرند. ضمن اینکه تشویق و تقدیر زیاد خواهد بود. تنبیه هم در قبال افراد متخلف شدید خواهد بود.
وی با بیان اینکه در بخش خدمات و بنیاد تعاون امکانات بسیار زیادی برای پرسنل نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: برنامه ما این است که کارکنان نیروی انتظامی بعد از دوره پیمانی 5 سال اول امکان استفاده از تسهیلات مسکن را داشته باشند و ودیعه مسکن به آنها داده شود و از ابتدای 10 سال خدمت، تسهیلات خرید خانه قسطی در اختیار آنها باشد و هیچ یک از کارکنان نیروی انتظامی از سال 89 به بعد دیگر نباید چیزی به عنوان کرایه خانه پرداخت کنند.
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: در سال 87 مبلغ 570 میلیارد تومان وام به کارکنان پرداخت خواهیم کرد و ساخت خانه سازمانی، خانه ملکی و تسهیلات مسکن برای 22 هزار نفر در برنامه ما در سال 87 قرار دارد.
وی توسعه بیمه مسئولیت و توسعه بیمه حوادث را از دیگر برنامه‌های سال 87 برشمرد و افزود: قرار شد همه کارکنان امسال در سهام مهرگان تحت پوشش قرار گیرند و تلاش داریم در پایان برنامه پنجم همه کارکنان نیروی انتظامی صاحب مسکن باشند.
احمدی مقدم با بیان اینکه در بودجه 87 حداکثر توجه به نیروی انتظامی شد، گفت: تلاش می‌کنیم قدردان توجه نمایندگان، دولت و رئیس جمهور باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد پرسنل نیروی انتظامی با نوآوری و شکوفا کردن طرح‌ها، شعار تثبیت امنیت اجتماعی و اخلاقی و پیشگیری از جرائم را محقق سازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد