وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتخابات مجلس حملات مخرب هکرها را در پی داشت

وزیر کشور ایران اظهار کرده است که در روز برگزاری انتخابات مجلس هشتم، حملات سایبر متعددی از داخل خاک ایران و منطقه اروپا سرویس دهنده های وب وزارت کشور را تهدید کرده اند.

مصطفی پور محمدی - وزیر کشور - در خصوص این حملات می گوید:" در روز برگزاری انتخابات، هکرهای کلاه سیاه ساکن ایران و اروپا رایانه های وزارت کشور را مورد حملات متعدد قرار دادند اما نتوانستند که به سرویس دهنده وب وزارت کشور دسترسی پیدا کنند." وی در ادامه افزود:" وزارت کشور تمامی اقدامات لازم را تدارک دیده است که در صورت بروز هرگونه اختلال آنها را دفع نماید."

در همین حال از گزینه قطع مقطعی اینترنت در ایران به عنوان یک چاره مبارزه با حملات سایبر نام آورده شده بود. تعدادی از سایت های اینترنتی و روزنامه های ایران با انتشار مطالبی تحت عنوان های مختلف قطع احتمالی اینترنت در ایران را به کاربران گوشزد نمودند. اما مطالب نادرست و دور از حقیقت مبنی بر ارتقاء امنیت رایانه ای انتخابات بوسیله قطع اینترنت سوالی بود که وزیر کشور پاسخ این سوال را به برنامه های امنیتی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات واگذار کرد.

با این حال در آخرین گزارش های منتشر شده پیش از برگزاری انتخابات در برخی خبرها قطع دسترسی اینترنت بعید اعلام شد اما همچنان احتمال مسدود شدن برخی سایت های اطلاع رسانی و سیاسی به قوت خود باقی ماند. دلایلی همچون امنیت انتخابات و اقدامات تکمیلی احتیاطی از دلایلی بود که وزارت کشور و وزارت ارتباطات از آنها یاد می کردند.

در حدود چهار ماه پیش انتشار خبر هک سایت majles8.com باعث شد که نشریات بیشتری نگرانی های مردم از امنیت برگزاری انتخابات رایانه ای را انعکاس دهند. اما با وجود تبلیغات گسترده کشور بر روی آدرس دامین majles8.com پس از هک این سایت، دامین majles8.ir به عنوان سایت اصلی انتخابات مجلس هشتم معرفی شد و در برخی خبرها حتی هک شدن این سایت مورد تکذیب قرار گرفت.

انتخابات مجلس هشتم نخستین انتخابات ایران بود که در آن از فناوری رایانه ای استفاده شد و بالطبع فراهم آوردن امنیت بخش رایانه ای اولین تجربه کشور بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد