وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

طرفداران احمدی نژاد در اکثریت ، اصلاح طلبان ، ناامید

روزنامه ی امریکایی وال استریت جورنال ، در مقاله ای که به قلم خبرنگار خود ، فرناز فصیحی ، در مورد نتایج دور اول انتخابات مجلس هشتم به رشته ی تحریر در آورده ، پیش بینی کرده است که در صورت اتحاد نمایندگان اصلاح طلب با اصولگرایان میانه رو ، آقای احمدی نژاد در مجلس آینده به چالش کشیده خواهد شد.

سرویس بین الملل فرارو ، خلاصه ای از این مقاله را در زیر می آورد:

طبق آخرین شمارش آراء ، محافظه کاران متحد با رییس جمهور محمود احمدی نژاد اکثریت خود را در انتخابات مجلس حفظ کردند.

اصلاح طلبان مخالف باید هفته ها منتظر بمانند تا نتایج دور دوم انتخابات معلوم گردد و مشخص شود تا چه اندازه خوب کار کرده اند.

انتخابات مجلس به عنوان آزمونی برای محبوبیت آقای احمدی نژاد و انتقاد گسترده از مدیریت اقتصادی وی تلقی گردیده است. اگر انتخابات شکست بزرگی را برای فرا- محافظه کاران بسیار نزدیک به رییس جمهور تندرو به همراه می داشت، برگزیده شدن وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری زیر سوال می رفت .

ولی با توجه به این که تعدادی از رقابت ها در دور دوم انتخابات در آوریل یا می تعیین خواهد شد، هنوز خیلی زود است که بتوان گفت پیش بینی برای او تا چه حد تغییر کرده است. تعدادی از اصلاح طلبان، که اساسا حزب مخالف در ایران هستند، در دور دوم انتخابات شرکت خواهند کرد و هنوز یک پیروزی قاطع می تواند در عملکرد آقای احمدی نژاد که تا کنون قوی بوده است ، خلل ایجاد کند.

محافظه کارانی که عمدتا به خاطر سیاست های اقتصادی آقای احمدی نژاد از وی جدا شده اند نیز کرسی های زیادی را به دست آوردند و چالش دیگری را برای رییس جمهور در مجلس آینده ایجاد کردند.

ولی رییس جمهور همچنان از تایید کامل رهبر عالی آیت ا.. علی خامنه ای ،که حرف آخر را در همه شئون حکومتی می زند، و از تشکیلات روحانی رژیم برخوردار است.

نامزدهای انتخابات مجلس 290 نفری از احزاب، فهرست های انتخاباتی و ائتلاف های گوناگون بودند ، ولی در اصل در سه اردوگاه قرار می گرفتند: نامزدهای فرا محافظه کار نزدیک به آقای احمدی نژاد، که می خواهند با آرمان های انقلابی و مذهبی بر ایران حکومت کنند؛ محافظه کاران میانه رو که بسیاری از آنها آشکارا از رییس جمهور جدا شده و بیشتر عمل گرا بوده اند؛ و اصلاح طلبان که هدف آنها پیشبرد تغییرات مردم سالارانه است.

یک نومیدی بزرگ برای اصلاح طلبان این بود که با وجودی که پایگاه حمایتی آنها در تهران قرار داشت، آنها نتوانستند حتی یک کرسی از تهران در مجلس به دست آورند و تمامی نامزدهای آنها به دور دوم راه یافته اند تا به رقابت با محافظه کاران بپردازند.

فاطمه عالیا با اشاره به فهرست نامزدهای انتخاباتی رییس جمهور گفت "روشن است که گرایش مردم در این دور از انتخابات به طرف اصول گرایان است. خانم عالیا از تهران بار دیگر انتخاب شد و یک متحد نزدیک آقای احمدی نژاد است.

میزان شرکت مردم سراسر کشور حدود 65 درصد تحمین زده شد ولی در تهران حدود 30 درصد بود.

اصلاح طلبان گفتند اگر صدای آنها با محافظه کاران میانه رو ادغام شود، می توانند سیاست های رییس جمهور را مورد چالش قرار دهند.

مصطفی تاج زاده، یک اصلاح طلب سرشناس که قبل از انتخابات رد صلاحیت شد گفت "ما در نظر داریم نقش بسیار بارزی در مجلس جدید داشته باشیم و در مورد نظرات خود صدای رسایی داشته باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد