وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شانس نفرین‌شده اسرائیل با پیروزی مجدد اصولگرایان

یک روزنامه وابسته به مرکز تحقیقات خلیج (فارس) درخصوص پیامدهای تکرار نوار پیروزی‌های اصولگرایان در انتخابات مجلس و همچنین صدور قطعنامه سوم علیه ایران با مفاد ضعیف و استعفای فرمانده نظامیان امریکایی مستقر در عراق نوشت: استعفای فالون و پیروزی محافظه کاران در انتخابات مجلس ایران، امید اسراییل را برای اقدام علیه ایران از بین برد.



به گزارش رجانیوز، الخلیج چاپ امارات در مقاله‌ای به قلم "محمد سعید ادریس" نوشت: اسراییلی‌ها به نظریه "دومینوی بحران‌ها" اعتقاد داشتند و بر این اساس امیدوار بودند که موفقیت آنها در وارد کردن امریکا به جنگ عراق به سیطره آسان بر این کشور منجر خواهد شد و حرکت آسان‌تر امریکا را به سمت ایران و سوریه آغاز خواهد کرد و هم‌زمان نیز اسراییل در فلسطین و لبنان نفوذ خواهد یافت و بعد از آن نیز نوبت عربستان و مصر فرا می‌رسد. اما شکست امریکا در عراق نه تنها بر سر راه سیطره امریکا بر خاورمیانه خلل ایجاد کرد بلکه در داخل امریکا نیز نیرویی بازدارنده علیه سیاست جنگی این کشور به وجود آورد و باعث بروز حرکت‌های ضد جنگ شد.



این روزنامه که ارگان مرکز تحقیقات خلیج است و دانشگاه‌ها و محققین متخصص مسائل ژئوپلیتک و اقتصاد کلان را دور هم جمع می‌کند، با اشاره به گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا مبنی برتوقف برنامه هسته‌ای نظامی ایران در سال 2003 نوشت: بعد از انتشار این گزارش، اسراییلی‌ها در دو جناح به دست و پا زدن مشغول شدند. اول جناحی که خواهان تک‌روی اسراییل در اقدام علیه ایران بود و دوم جناحی که حل دیپلماتیک بحران هسته‌ای ایران را آن‌هم از طریق قطعنامه‌های سنگین شورای امنیت خواستار شد. در این میان گروهی نیز ظاهر شدند که معتقد بودند با ابراز تردید درخصوص گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، هنوز فرصت برای وارد کردن امریکا در جنگی علیه ایران وجود دارد.



محمد ادریس در ادامه نوشت: اسراییل هر 3 راه را رفت اما دریافت که همه آنها سخت است. حتی گزینه مجازات‌ها علیه ایران نیز دشوار است و سومین دور تحریم‌های غیر بازدارنده علیه ایران مانند صاعقه‌ای بر سر اسراییلی‌ها فرود آمد. با تصویب قطعنامه سوم علیه ایران، شیمون پرز چاره ای نداشت جز اینکه به گزینه "نفت" متوسل شود؛ نفتی که آن را دشمن بزرگ اسراییل به شمار آورده و می‌گوید این ماده از ونزوئلا تا ایران تروریسم را حمایت مالی می‌کند.



الخلیج در پایان افزوده است: بعد از ناامیدی اسراییلی‌ها از مفاد ضعیف سومین قطعنامه علیه ایران، استعفای ویلیام فالون و پیروزی مجدد محافظه کاران در انتخابات مجلس ایران، همه فرصت‌ها را برای تغییر در سیاست این کشور از بین رفت و اسراییل را در شانس نفرین شده خود رها کرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد